Nejste přihlášen/a.
Zdravím, d v obci dělají nový povrch silnice a tak mě napadlo, jestli existuje norma nebo předpis, které určuje povolenou nerovnost okolo různých deklů a ventilů ve vozovce. Už na nové vozovce dokáží silničáři osadit revizní víka kanalizace zhruba 1-2 cm pod povrch vozovky, samozřejmě to trochu vyspádují a prý je to v pořádku. Je to běžný jev na našich silnicích, nikdo to moc neřeší, ale zvyšuje to hlučnost a výskyt několika takových propadlin ve vozovce za sebou se nedá přeslechnout. A tak pro zajímavost, je to nějak ošetřené normou?
Jistěže norma existuje. Má ji správce komunikace.
Přikožím příklad: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje
Technické podmínky pro zásahy do povrchů komunikací a provádění výkopů a zásypů rýh pro inženýrské sítě
![]() | TP-komunikace-ssusk.pdf | 1.88 MB |
přehledy se dají dohledat na webu ŘSD...problém je v tom že tuto nekvalitní práci někdo bez mrknutí oka ZAPLATÍ.. ...prostý občan nic nezmůže, uveden konkrétní příklad, při opravách vozovkyx tryskovou technologií byla na vozovce ponechána po dobu víc jak 5 týdnů "ušlechtilá"posypová směs, která se nanáší na penetraci...max. rychlost v tomto ´=useku byla snížena na 30 km...podle noérmy zpracované VUT se pri tryskové tehcnologii ponechá posyp po dobu 3 dnů aby s zjutnil v provozu a pak se ZAMETE...
Na mojí stížnost směřovanou Krajskému úřadu mi bylo odepsáno že se cestmistr rozhodl ponechat posyp na silnici déle, aby se lépe zhutnil...Takže normy nedodržuje nikdo a správas silnic krajl si žijíé vlatní mživotem, pokuid si na něco stěžujete nechá úředník napsat SS vykádření které je v podstaě odpovědí na stížnost
navíc se soukromým firmám PLATÍ zametení, které často není vůbec provedeno
sprosté okrádání občanů v přímém přenosu za asistence úřadů - investorů, toto je oblast kde se dá legálně krást tedy vyrýžovat toho co nejvíc
Nejjedodušším způsobem jak sprostě okrádat občany je použití ( při oprv+ tryskovou technologií) hrubší směs. protže jem,nější je 2x dražší...vše se nastříká, posype, časem možná i zamete...zaplatí...a rozdíl v ceně který je dvojnásobný jd edo kapes spřízněným firmám
No a ako by ste ich chceli osadiť? Nad úroveň vozovky,aby po ujazdení asfaltu boli ešte vyššie? Alebo chcete prinútiť vodu,aby šla hore kopcom?
Používají se obrubníkové vpusti, zapuštěné zboku do obrubníku - viz zde nebo tady
samozřejmě musí být rozumně umístěný kanalizační řád. Je-li uprostřed vozovky, je řešení obtížné ...
U nových komunikací by měly být inženýrské sítě vytěsněny mimo vozovku - u starých by se měly přeložit.
Přeložky jsou drahé.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.