Chrání tlumič před vnikáním prachu a vody. Jestli je ta guma stará jak tlumič, tak tlumič vyměnit. Když vyměnit tlumič, tak vyměnit pružiny. Jinak to celý nemá smysl. Vymačkaná pružina způsobí,.že se bude tlumič stejně nadměrně stlačovat,roztahovat. Záleží na stavu ,perspektivě vozu
Děkuji. Ono ten gumový doraz je stejně starý jako tlumič. Je potřeba nejlépe vyměnit celý tlumič? Děkuji
asd1
Je to prachovka a doraz. Stav tlumiče zjistíš na STK na zkušební stolici,mašina kopne kolo nahoru a měří útlum. Příp.zatlac zadek auta dolů,vyjede nahoru,dolů a musí stát. Pokud se dohoupava tak jsou tlumiče špatný. Na většinu aut stojí zadní tlumič do tisícovky a je na dvou sroubech (může být problém povolit,hlavně horni). Kvalitní jsou Sachs, Kyb. Šrouby se utahujou v provozní poloze tj. Auto musí stát na kolech.
@asd1 nestačí heverem zvednout tu nápravu a tím ji zatížit? Ptám se jen informačně díky
asd1
Stačí, ale musíš se trefit jak vysoko prizvednout. Přesnější je spustit na kola. Jde u to aby silentblok v provozní poloze nebyl zkrouceny, to pak rychle odejde.
@dexolus Já si vždycky změřím vzdálenost od středu kola k spodní části blatniku(ideál svislé, aby vzdálenost byla vždy měřená stejně)-to je když auto stojí na všech čtyřech. O Tuhle vzdálenost pak vyheveruju vyvěšené kolo..
@boban díky taky fajn nápad. Ale asi je lehčí tam hodit kolo a neřešit to. Záleží jaký je taky přístup.. Já jsem si vždy myslel že stačí vyheverovat a vůbec neřešit jak vysoko.. Prostě že jen o to zatížit tu nápravu a né řešit do jaké výšky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.