Nejste přihlášen/a.
Zdravim, prosim o radu, docetla jsem se, ze fiat panda je celkem ok ojetina, znamy nabizi ke koupi pandu z roku 2007, po go (motor, rozvody, nápravy) s novou stk, za 24 t. ALE, má najeto 240 tis, mam to vzit? Nebo?
Moc se mi to nezdá.
Zajímal bych se třeba o to kolik to mělo majitelů a hlavně jak dlouho auto měl ten poslední "známý"...
Není normální abych měl dlouho svoje auto pak na něm udělal GO motoru, náprav, rozvody atd. ještě udělal technickou a pak to svoje auto který jsem si dal zase dohromady že bude sloužit prodal někomu za směšnou částku.To se ani nevyplatí když už tak prodat ve stavu jaký je.
Takhle prodávají auta lidi co s tím kšeftujou a trochu to načinčají u všeho pak píší GO udělají STK a v inzerátu to pěkně vypadá.
auto si od známího pučte na projíždku zajedte si na stk a nechte si ho na vlastní žádost prohlídnout
pokud v tom je naftovej motor tak bych to nechtěl
a pokud benzín tak okouknout jestli to neni schilí
pokud je tam go motoru bude mít někde cenu co ho to stálo go motoru kde udělali aspon nový pístní kroužky je cca 25000kč a vejš
Na tomhle motoru občas odejde těsnění hlavy (a to nejspíš pokud to blbec denně honí za studena), jinak je mechanicky prakticky nesmrtelnej, tj. klasický generálky typu "písty ven, nový šály atd." se tam vůbec nedělaj. Obzvlášť když celej motor v dobrým stavu seženeš za 3k a přehodit motor je práce max. na pár hodin, takže za 5k máš vyměněný celý motor a jede to dál.
Ty kecy "nechci ani za odvoz" - Panda je dobrá kára, jezdí se s ní příjemně, jak motor tak podvozek, moc nežere (město ca 6, okresky 5), snadný nastupování (jak na židli = vhodná i pro důchodce), vysoký posez = výborný výhled do všech směrů, malý auto který se vejde všude.
Panda v naftě je hodně velká exotika, drtivá většina je FIRE 1,1 nebo lepší 1,2, pak pár "motokár" 1,4 74 kW
Jako každý auto má i svoje mouchy. Kabeláž světel hlavně konektor pod volantem (jde za pětikilo přebastlit - ze silovýho obvodu udělat ovládací = nový přívod od baterky, pojistka, dvě relátka L P strana a vývod do bodycomputeru použít pro ovládání relé). Dost často odchází snímač natočení volantu (1x za 20 let to odejde na polovině aut) - stojí aktuálně do 2k, práce na dvě hodiny, diagnostikou se kalibruje středová poloha, firmy to dělaj ca za 5-6k (Spirit Wolker), autorizák Fiat pokud vim mění jen celý řízení za 20+ (s tim ať jdou do píp). Reznou hlavně prahy u zadních kol, zadní nápravnice, olejová vana, je dobrý ošetřit si to. Alternátor - hliník + sůl = mezikrastalická koroze a po 10-20 letech praská obal alternátoru (nový origo Denso je za 3k, výměna na hodinu; občas odejde termostat za dvě stovky, cívka za pětikilo atd. atd., další závady jsou až na vyjímky snadno a levně opravitelné, podobně běžný spotřebák.
Pokud to má technickou, všechno funguje a neni to shnilý, tak za 24k neni co řešit a vyplatí se to.
Najeto to má celkem dost, ale jinak Panda je super auto do města. Všude se vejde a uvnitř je větší než zvenčí. Opravdu obdiv nad italskými konstruktéry. To auto je poměrně úzké, ale pokud nemáte ramena jak stěhovák, tak vepředu mu ohledně pohodlí není co vytknout a dozadu se dva dospělí vejdou lépe, než byste od tak malého auta čekala (srovnatelné s jedničkovou Oktávkou). 5 lidí (vzadu 3 štíhlejší) se tam vejde, ale to už je teda opravdu spíš nouzovka. Kufr malý, ale i plný nákupní vozík se tam dá naskládat. Pandu jsme měli, když bylo dětem 15-20 let, na ježdění do práce a na nákupy ideální auto a i nějakou tu dovolenou po ČR jsme ve čtyřech absolvovali a nebyla to žádná hrůza. Spotřeba 5l/100km. Jediné, co bych tomu autu vytknul je náchylnost na boční vítr na dálnici, ale pořád je to lepší, než leckteré SUV. Údajně tam zlobí posilovače řízení, které jsou poměrně drahé, ale my jsme s tím problém neměli.
Najeto celkem dost? Např. tahle má půl mega:
Většina je 4místných
Ten posilovač řízení = snímač natočení volantu, díl ještě nedávno stál do tisícovky, teď na Allegru asi za 1700,- viz co jsem psal - Fiat to dělal jen výměnou celýho řízení za dvacku (nas.. a rozmazat). Tipuju že potká to za život auta tak polovinu aut.
Padat do nouzáku servo může i kvůli slabý baterce nebo přechodových odporech v kabeláži (servo bere až 90A, alt nestíhá pokrýt rychlý nárazový odběr = pokles napětí = ŘJ serva spadne do chyby a odpojí ho = ztuhne volant. Jet s tím jde, jen je to nepříjemné hlavně když vypadne na začátku zatáčky.. Problém zdaleka nejen na Fiatu, to samé je i na jiných značkách.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.