Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fiat panda, ano či ne?

Od: sabi odpovědí: 21 změna:

Zdravim, prosim o radu, docetla jsem se, ze fiat panda je celkem ok ojetina, znamy nabizi ke koupi pandu z roku 2007, po go (motor, rozvody, nápravy) s novou stk, za 24 t. ALE, má najeto 240 tis, mam to vzit? Nebo?

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Moc se mi to nezdá.

Zajímal bych se třeba o to kolik to mělo majitelů a hlavně jak dlouho auto měl ten poslední "známý"...

Není normální abych měl dlouho svoje auto pak na něm udělal GO motoru, náprav, rozvody atd. ještě udělal technickou a pak to svoje auto který jsem si dal zase dohromady že bude sloužit prodal někomu za směšnou částku.To se ani nevyplatí když už tak prodat ve stavu jaký je.

Takhle prodávají auta lidi co s tím kšeftujou a trochu to načinčají u všeho pak píší GO udělají STK a v inzerátu to pěkně vypadá.

asd1
Panda pokud není v dobrým stavu tak je prodejna leda za odvoz, a ta generálka bude rozvody za litr a rachtajici tyčky stabilizátoru za petikilo..

 

hodnocení

0x
avatar promon

Samozřejmě nelze zevšeobecňovat, vždy záleží na tom konkrétním vozidle. Ale Pandy jsou celkem solidní městská vozítka a co si budeme nalhávat, za 24 tisíc nekoupíte ani pořádný horský kolo. Zejména pokud má novou STK, tak bys se toho nebál.

 

mathew
hodnocení

0x
Kolik čekáte, že bude mít auto z roku 2007 za cenu kola najeto? Jenom by mne zajímalo co byla přesně ta go motoru, protože to není zrovna motor co by ji potřeboval, když je teprve zajetý.
Při uvedené ceně auta tipuju ty zmíněný rozvody :) Jestli je v tom Fire, tak ten se myslím nedá potkat, což u jiných motorů znamená nutnou GO, ale tady postačí právě jen ten řemen:) ...snad si to s něčím nepletu.
asd1
Jj, fire 8ventil se potkat nemůže, ventily nedosáhnou na píst. Když rupne remen tak jen natahnes novej a jede to dal. Rozvodova sada za litr. Jinak občas termostat za 200, těsnění hlavy když to blbec honí za studena, cívky nebo nějaký cidlo. Jeden z nejlepších malých motoru co kdy byly vyrobeny...

 

el
hodnocení

0x
Mě se nezdá ta GO motoru, možná je jen vyměněné těsnění pod hlavou a rozvody, pro někoho to znamená, že je motor po generálce.
Kouknout na korozi zespodu, a zda dobře funguje posilovač řízení.
Jinak za ty peníze s STK na 2 roky to nemusí být špatná koupě.

 

asd1
hodnocení

0x
Pokud všechno funguje a není to shnily ( prahy vzadu,zadní napravnice) tak není problém. Záleží na konkrétním stavu,generálka neznamená že tam nic v háji není. Fire je jeden z nejlepších motoru a dává i půl milionu bez generalky tj nájezd 200kkm je v pohodě, spíš budou jen prosezeny sedačky apod, ty seženeš za pár babek z vrakace. Panda 169 je jedno z nejlepších aut do města a zvládá i delší cesty. Většina poruch je za levno a je to vcelku spolehlivá a blbovzdorna kára.

 

05.09.24 20:15
hodnocení

0x

Ne.

 

007cz
hodnocení

0x
Jak už tu zaznělo, leda za odvoz. I když já bych to nechtěl ani za ten odvoz.
007cz
I když se ten geniální výdobytek techniky nepotká (zatím se mi nepotkalo žádné auto) tyčky jsou za pětikilo, stejně bych ho nechtěl, ani za odvoz...bez keců.
asd1
Neboj, nikdo ti ho nenutí :)

 

 

jm
hodnocení

0x
Pandu mám rv2005 a za 5 let jedině běžný základní servis. U mne bude ještě minimálně 10 let. Proto jsem nechal udělat kompletní prahy - čištění, konzervace, lak. Původní majitel totiž při heverovani poškodil práh. STK bez vady a stále stav nového vozu.
Za ty peníze funkční a s tk..? Super!

 

hodnocení

0x
avatar dabel

auto si od známího pučte na projíždku zajedte si na stk a nechte si ho na vlastní žádost prohlídnout

pokud v tom je naftovej motor tak bych to nechtěl

a pokud benzín tak okouknout jestli to neni schilí

pokud je tam go motoru bude mít někde cenu co ho to stálo go motoru kde udělali aspon nový pístní kroužky je cca 25000kč a vejš

asd1

Na tomhle motoru občas odejde těsnění hlavy (a to nejspíš pokud to blbec denně honí za studena), jinak je mechanicky prakticky nesmrtelnej, tj. klasický generálky typu "písty ven, nový šály atd." se tam vůbec nedělaj. Obzvlášť když celej motor v dobrým stavu seženeš za 3k a přehodit motor je práce max. na pár hodin, takže za 5k máš vyměněný celý motor a jede to dál.

Ty kecy "nechci ani za odvoz" - Panda je dobrá kára, jezdí se s ní příjemně, jak motor tak podvozek, moc nežere (město ca 6, okresky 5), snadný nastupování (jak na židli = vhodná i pro důchodce), vysoký posez = výborný výhled do všech směrů, malý auto který se vejde všude.

Panda v naftě je hodně velká exotika, drtivá většina je FIRE 1,1 nebo lepší 1,2, pak pár "motokár" 1,4 74 kW

Jako každý auto má i svoje mouchy. Kabeláž světel hlavně konektor pod volantem (jde za pětikilo přebastlit - ze silovýho obvodu udělat ovládací = nový přívod od baterky, pojistka, dvě relátka L P strana a vývod do bodycomputeru použít pro ovládání relé). Dost často odchází snímač natočení volantu (1x za 20 let to odejde na polovině aut) - stojí aktuálně do 2k, práce na dvě hodiny, diagnostikou se kalibruje středová poloha, firmy to dělaj ca za 5-6k (Spirit Wolker), autorizák Fiat pokud vim mění jen celý řízení za 20+ (s tim ať jdou do píp). Reznou hlavně prahy u zadních kol, zadní nápravnice, olejová vana, je dobrý ošetřit si to. Alternátor - hliník + sůl = mezikrastalická koroze a po 10-20 letech praská obal alternátoru (nový origo Denso je za 3k, výměna na hodinu; občas odejde termostat za dvě stovky, cívka za pětikilo atd. atd., další závady jsou až na vyjímky snadno a levně opravitelné, podobně běžný spotřebák.

Pokud to má technickou, všechno funguje a neni to shnilý, tak za 24k neni co řešit a vyplatí se to.

 

hodnocení

0x
1. Už jsme tu vyslechli spoustu příběhů, kdy "známý" ušil na tazatele boudu. Takže jak moc dobrý a solidní známý to je?
2. Proč vám prodává auto za cenu, kterou zřejmě vrazil do oprav?
3. Jak už zaznělo, motor "po GO" ve kterém se někdo vrtal, může laikovi znít jako výhra, ve skutečnosti to spíš znamená minulé i budoucí potenciální problémy. Už proto, že to dnes jen málo mechaniků umí a malo kfo je ochoten to plně zaplatit. Tedy podle toho, co je tou GO myšleno, rozvody jsou ok, to je běžný servis. Tedy co přesně znamenala ta GO?
Přece ještě výměnu oleje, možná dokonce svíček:)
A nebo rovnou přidání zázračnýho aditiva do oleje a benzinu. A samozřejmě všechny filtry a že jich tam je :) Možná je to jen náhoda, ale když občas vidím inzerát na nějaký auto, tak jen minimum jich není zrovna po celkovým servisu. Skoro abych se styděl, jak se (ne)starám o svoje 23lety auto s 420tkm, kterýho se zatím nehodlám zbavovat... Vlastně, s přiznaným běžným průběžným servisem by ho asi nikdo nechtěl ani za odvoz, i když reálně je stavem spíš nadprůměr.
No by byla právě dobrá "GO", ovšem pokud nějakej břídil rozpůlil motor a vrtal se v tom, tak to už může být hrobeček.

 

hodnocení

0x
Jooo, Pandu chci hned jak dojede naše druhé vozidlo Daewoo Kalos

 

makk
hodnocení

0x

Najeto to má celkem dost, ale jinak Panda je super auto do města. Všude se vejde a uvnitř je větší než zvenčí. Opravdu obdiv nad italskými konstruktéry. To auto je poměrně úzké, ale pokud nemáte ramena jak stěhovák, tak vepředu mu ohledně pohodlí není co vytknout a dozadu se dva dospělí vejdou lépe, než byste od tak malého auta čekala (srovnatelné s jedničkovou Oktávkou). 5 lidí (vzadu 3 štíhlejší) se tam vejde, ale to už je teda opravdu spíš nouzovka. Kufr malý, ale i plný nákupní vozík se tam dá naskládat. Pandu jsme měli, když bylo dětem 15-20 let, na ježdění do práce a na nákupy ideální auto a i nějakou tu dovolenou po ČR jsme ve čtyřech absolvovali a nebyla to žádná hrůza. Spotřeba 5l/100km. Jediné, co bych tomu autu vytknul je náchylnost na boční vítr na dálnici, ale pořád je to lepší, než leckteré SUV. Údajně tam zlobí posilovače řízení, které jsou poměrně drahé, ale my jsme s tím problém neměli.

asd1

Najeto celkem dost? Např. tahle má půl mega:

CNG consumption: /...

Většina je 4místných

Ten posilovač řízení = snímač natočení volantu, díl ještě nedávno stál do tisícovky, teď na Allegru asi za 1700,- viz co jsem psal - Fiat to dělal jen výměnou celýho řízení za dvacku (nas.. a rozmazat). Tipuju že potká to za život auta tak polovinu aut.

Padat do nouzáku servo může i kvůli slabý baterce nebo přechodových odporech v kabeláži (servo bere až 90A, alt nestíhá pokrýt rychlý nárazový odběr = pokles napětí = ŘJ serva spadne do chyby a odpojí ho = ztuhne volant. Jet s tím jde, jen je to nepříjemné hlavně když vypadne na začátku zatáčky.. Problém zdaleka nejen na Fiatu, to samé je i na jiných značkách.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]