Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automatické svícení

Od: jenicek® odpovědí: 15 změna:

Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně obvodu automatického svícení po nastartování. Mám v plánu si postavit takovýto obvod, nijak extra těžké na postavení to není, viz.obrázek. Jak zapojit napájení a rozdělit spínání jednotlivých okruhů světel mi je jasné, jediný s čím váhám je kam vhodně zapojit signální vodič KM. V originále je zapojený na snímač tlaku oleje, ale já bych si ho chtěl zapojit na kontrolku dobíjení. Důvod je ten že když přestane altík dobíjet, rozsvítí se kontrolka dobíjení, odpojí se signál spínající tranzistor ovládající relé a vypnou se tak i světla a nebude se tak zbytečně víc zatěžovat nenabíjená baterie. Samozřejmě po vypnutí motoru se vypnou i světla. Auto kam mám v plánu to implementovat je jedničková Fabie. A co jsem zjistil (ale nejsem si tím jistý na 100%) je, že modrý vodič na konektor alternátoru je kontrolka dobíjení a tam by se tento signál měl zapojit. Chápu to správně? Nebo má někdo lepší nápad jak to udělat? Případně zkoušel někdo si toto také vyrobit a zapojit? Budu rád za každé poznatky. Díky všem :)


Automatické svícení

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
U fabie, oktávky, záložní feldy a kdysi formana,jsem světla zapojil prostě na klíček za x relé, v první poloze svítí furt, při startování ne.
U jedný feldy jsem to ještě prožíval víc, takže jsem to mel vychytanejsi - sepnutí bylo zvýšením napětí (takže bez dobíjení nic) a místo relé byl tyristor, takže sepnul a držel až do vypnutí zapalování, i když motor chcipnul, jednoduchý a bezpečný.

 

petrovic
hodnocení

3x

Absolutni kravina. Pojedes 90km/h mimo obec za tmy a pred zatackou vypadne dobijeni. Hm, a jsi bez svetel. Super. Na bouracku uplne idealni. Bastl jako prase.

hodnocení

Ano uznávám že by to chtělo ještě poladit. Ale to samý se může stát když bude svítit signalizace mazání a bude to napojený na ní. Ale našel jsem ještě tohle a už by mohlo být použitelný a při výpadku signálu to nevypne, zachrání to Rel2 :)
Automatické svícení #2
petrovic

Vis, ja jsem zastance takove jedne myslenky. Co v aute nebo motorce neni, to se taky nemuze pokazit. Na 1ckove fabce bych automaticke svetla neresil. To proste nejde sednout, nastartovat, rozsvitit a jet? Nebo na to neustale zapominas? Pak za volantem nemas co delat, kdyz zapominas na svetla. Nebo jaky je vubec duvod to chtit?

No já jsem zvyklej na automatická světla už několik desítek let, od Favorita 136. A opravdu si nemyslím že jsem špatný řidič že prostě nejsem zvyklej zapínat světla. A proto nadávám na Toyotu z roku 2010 kterou jsem právě koupil, že to neumí. A aby to bylo ještě horší, tak při zapnutí světel debilně ztlumí přístrojovku.

petrovic

A ja jsem zvykly u svych aut zase neslapat na spojku pri startu. A ve firemnich to delam pokazde, zcela automaticky. Nejak nad tim ani nepremyslim. Kdyz vim, ze to auto to chce udelam to. Ale znam mraky lidi, kteri sednou do jineho auta a nedokazi ani najit zpatecku.

 

hodnocení

3x
avatar dabel
Nekomplikuj si to a kup to hotový nač vymejšlet vymyšlený
levnealarmy.cz/...
hodnocení

Tak za pětikilo to ještě jde a je pravda že v případě průseru má to zařízení homologaci. Omrknu to a rozhodnu se ;)

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

Já skončil u Š120. Tak jsem to montoval pro sebe, synky a známé na relátko. Když altík začal dobíjet, rozsvítilo se světlo. I v té době se dalo koupit hotové udělátko, ale kutilská výroba, to je vždy lepší.

hodnocení

Jo to je přesně ono co jsem chtěl vědět *palec*. Takže zkusím vyhledat vodič kontrolky dobíjení z altíku a tam připojím signál. A že kutilský výrobek je vždy lepší, o tom není pochyb (když teda člověk ví co dělá) ;) :)

Teď jsem zapojoval ventilátor k chladiči, aby funguval po nastartování. Ale bylo to u VZV vozíku, kterýmu jsem namontoval motor z Fiatu 127.

Z altíku na relátko, které sepne, když začně dobíjet a spustí ventilátor.

hodnocení

Takže je to vlastně to samý co potřebuju udělat já. Supr, hned o víkendu se na to vrhnu *palec*

 

paveldvorak
hodnocení

2x

na fabii vytáhni otočný ovladač světel (zatlač dovnitř pak pootoč) světel pod ním je připojena svorkovnice označena snad jako T16A podobná pro všechny jedničkové škodovky a 3B - 3BG passaty a najdi volný PIN , kterým teče klíčkový proud, je tam, o tom vůbec nepochybuj. Tam připoj červený vodič přes 5 A pojistku. černý na kostru někam pod baterku.

DRL budou svítit dle EHK nařízení jen do doby, než zapneš tlumená světla.

LED DRL světla mají minimální odběr a signalizací ne-dobíjení nic nevyřešíš nemá to žádný praktický význam

DRL světla stačí nejlevnější za 4 stovky z číny, bez jakéhokoliv vnějšího nebo vnitřního integrovaného "ovládacího" modulu.

hodnocení

Tak přepínač světel a pojistkovku jsem už měl odpojený, když jsem kontroloval jednotlivý pozice vodičů, místa pro montáž obvodu je tam dost. Váš nápad je taký dobrý a hlavně jednodušší, ale radši bych to spínal mým obvodem (nic proti) ;) :)
paveldvorak

to byl nápad koncernových konstruktérů, k bastlení máš mé svolení, pokud je to jediným důvodem tvého dotazu:-P

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]