Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pomůže proplach chladiče?

Od: repe odpovědí: 16 změna:
Pomůže U starého auta proplach chladiče, nebo je to zbytečné A je nutná výměna

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Není průchodný a je ucpán z části a) olejem z motoru po prasklé hlavě nebo fouklém těsnění? b) je ucpán usazeninami-kotelním, vodním... kamenen?

Doporučím nečisti jen chladič ale celou soustavu pak třeba motora.cz/... takových přípravků je hejno u každého prodejce ND, nebo obyčejná sodfa na praní, její roztok s vodou . Po obou důkladný proplach!

Já kdysi u favorita a pak feldy 1,6 použil ocet. Asi flašku, zbytek voda, den pojezdil, vypustil, porozpojoval hadice a proplachnul vsechno wapkou, nakonec nová g12. Ale jestli to k něčemu bylo netuším:) A totálně ucpanej chladič u skutra jsem vyndal, naležato položil na plotynku vařiče, naplnil octem a kyselinou citronovou, na vývody nasadil hadice, aby to neprskalo ven a chvíli povařil. Tam to pomohlo stoprocentně, vytekla hromada bláta a chladič jak novej

Na prvním motoru jsem musel chladičč vyjmout a prolít benálem jak byl od oleje zasr...ej. pak celou soustavu důkladně prolil vodou a nakonec i s chladičem roztokem sody-nalít zahřát vypustit-to jsem z důvodu extra znečistění dělal nekolikrát a pak teprve směs. Na dalším , TU1M1, povolilo -běžná vada okolo 120tkm-tesnění, takže olej v soustavě byl, ale stačilo jen dát sodu zahřát vypustit a prolít párkrát čistou vodou. Na olej fungovala soda výborně , tehdy mi to doporučil mechanik z aut.srv, škoda. Zadělaný vodním kamenem jsem chladič neměl, takže toto nwn.

 

hodnocení

0x
Otázka je důvod zamýšleného proplachu (?) Jaký je problém?
repe
hodnocení

Důvod zamýšleného čištění je, že se motor při extrémně vysokých teplotách více zahřívá

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, co termostat, třeba ne otevírá plně.

 

repe
hodnocení

termostat vymenen, problem neodstranén

Už tu padlo JAKÝ je problém ! Popište pokud možno co nejlépe závadu včetně typu motoru a pak se dá poradit dealeko lépe než jen zda vyčistit chladič. Bez toho nemá cenu radit víc než je tu psáno!

 

mathew
hodnocení

0x
Specifikuje co to znamená, že se více zahřívá. Aby se neodstraňovala závada, která neexistuje. Teplota motoru je totiž ve 40°C logicky větší než když je -40°C
007cz
Ať je léto nebo zima teplota motoru je logicky stále stejná. Pokud tomu tak není je přítomna závada v okruhu chlazení.
Úplně stejná není, to jen podle budíku koncernových aut :) Například při pomalejší jízdě v horku, kdy už je termostat naplno otevrenej, teplota klidně poleze nad regulovaných třeba 85°C a až o 10-15°C výš ji začne krotit větrák. Za chladu pak těch 85 nepřeleze. Ale záleží samozřejmě na autě, někomu běží větráky v létě skoro furt a tam pak teplota okolí nemá na zeplotu motoru vliv, pokud je soustava v pořádku. Mám v jedničkový octě 1,6 zrušený elektrický ovládání 105°C termostatu, větráky tak nějak samovolně běží celý léto na první nebo druhou rychlost skoro furt kromě rychlejší jízdy, vodní pumpa Hepu pro vyšší zátěž, stáří chladiče něco mezi 12-23 lety a i při plazení s přívěsem v horku do kopce je teplota vody podle diagnostiky kolem 80°C. Jenom nesmí přestat ty větráky běžet kvůli vyhraty patici pojistky, jako se mi nedávno stalo na dovolený u moře, kde pak při uvíznutí auta náhlej přetlak nepřežil domek termostatu :(
007cz
Různé teorie a kutilské zázraky zde prezentované jsou zajímavé, spíše úsměvné, nicméně realita je úplně jinde.

 

Šlo by to nějak konkretizovat?
007cz
Šlo ale budu se opakovat, teplota motoru musí být konstantní v létě i v zimě, pokud tomu tak není jedná se o závadu. Např. ta tvoje O1 v originální přípravě na TZ dostala na lince mimo jiné jiný chladič, což montážníci v garáži asi neřeší no a potom přichází na řadu český kutil.
bery2
Jo, tažný do dodělávány dodatečně, to je pravda. Ale má klimatronik a na chladiči 2 dvourychlostní větráky. Termostat je elektrický řízenej podle zátěže motoru v rozmezí 80-105°C, takže pri malý zátěži, kdy je teplota vysoká, trpí soustava vyšším tlakem, trpí celkově gumový a plastový části. Při velký zátěži teplota klesne. Já ovládání termostatu upravil, aby byla nižší trvale, takže se pohybuju v rozmezí 75-85, přestalo to brát olej a voda taky přestala tlakem porůznu prolínat ven. Ovládání větráků je původní bez zásahu, jen jsem musel jednotku oblbnout, aby nepoznala, že termostat neřídí ona a nepadala do chyby, kdy větráky běžely trvale bez ohledu na teplotu.

 

hodnocení

0x

Teď jsem viděl KIU, jednu z prvních ve které se nikdy něměnila chladící kapalina a ta vypadala při odpuštění a ustálení jako když je dole rezová kaše. Zádrhel byl v tom, že auto málo topí a špatně chladí. Výměna kapaliny a několikatoré propláchnutí s proběhem (cca 5x) opravdu pomohlo.. Ještě jsem to nikfy neviděl. Nevím kdo co tam lil či nelil, ale vypadalo to jako rez z bloku? Nevím jestli to bylo cca staré cca 15 let auto.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]