Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Proměření kabelů v autě

Od: jirkahousar odpovědí: 20 změna:

Ahoj, dopředu se omlouvám za (pro mnohé) hloupý dotaz, ale jsem naprostý amatér, začátečník a plno věcí se teprve učím.

Rád bych si namontoval zásuvku do kufru auta. Napájecí kabel si dotáhnu z pojistkové skříně nebo z nějakých kabelů poblíž místa instalace. Jelikož do zásuvky budu napojovat lednici nebo kompresor, domnívám se, že do ní musím taky pouštět dostatečné napětí, což si můžu změřit multimetrem.

A teď můj dotaz (jelikož nejsem elektrikář), při proměřování kabelů multimetrem se dotknu červeným konektorem na měřený kabel a černým konektorem se dotknu kde? Někde v bodu, kde se uchycuje kostra? Nebo kdekoliv na karoserii?

Díky za rady. :)

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x
Nic ve svazku neměřte a natáhněte si nový vodič z pojistkovky, průřez ideálně 2,5 mm2. Mínus zásuvky na kostru.
Buď přidat novou pojistku, nebo připojit k pojistce pro přední zásuvku.
Potřebujete hlavně dostatečný proud, napětí tam bude všude 12V. A na proud právě potřebujete dostatečný průřez vodiče a adekvátní jištění. Nezapomenout na správné zakončení kabelů (žádné pájení, ale lisovat) a ochranu proti proříznutí izolace. A taky hlavně kupte kvalitní zásuvku, ne každá těch trvalých 5 A co bere lednice vydrží.
jirkahousar
hodnocení

Děkuji za super odpověď, udělám to podle vás :) Ještě bych se rád doptal:

1. Pojistku pro stávající CL zásuvku zjistím podle scháma pojistkové skříně, nebo radši proměřit? Když proměřit, tak jak?

2. Jakou ochranu proti proříznutí vodiče byste mi doporučil?

3. Úplně si nejsem jist, jak vybrat "kvalitní" zásuvku. Podle jakého parametru se mám řídit?

asd1
A u lednice pozor na vybití baterky, ideálně odpojovac který ji při vybití pod 50% odpojí, jinak je jasný že na to zapomenes a ráno bude na nule (což baterku silne degraduje)