Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč padal otáčkoměr?

Od: doutnak® odpovědí: 6 změna:
Ahoj včera jsem měl u Sharana 1,9 tdi rok 99 odpojenou baterku, potřeboval jsem ji do jiného auta..Vrácena zpět, kontakty čisté a dotažené..Od té doby 2x startováno a ok.Ale dnes ráno mi po startu padl otáčkoměr a chvílemi se chytal..dotoho problikávalo mazání..Pak vše ok..celou cestu 8km v pohodě..Všiml jsem si, že mi teče hadička ostřikovačů-přímo na plus pól baterie..Mohlo to způsobit to padání otáčkoměru? Před startem jsem totiž použil ostřikovače..Ale zdá se mi to jako blbost..Nikdy předtím to nezlobilo..Díky za nápady;)
doplněno 18.08.24 23:35: V pátek jsem s tpu vykopávkou absolvoval cestu po D1 a strávil 45minut v kolonách..Místy ten střep letěl i 150km/h ..Tím se nechlubím,ale některé mé dotazy to možná i zodpoví..Klima šlapala. Kolonách na max..v pohodě..motor se neuvařil..Místy šla teplota skoro na 3/4 stupnice,ale čím víc jsem to ždímal,tím spíš šla na normál..divné
.Termostat nový! Problém nějakého odporu sahar na chladiči nechápu..Po dojetí n místo se dokonce sepnul "doběh" sahar..Budíky už ten nesmysl neudělaly..

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x
Těžko říct. Odpojenim baterky se smazly readiness kody/adaptace, chvíli trvá než se znova nactou... + kontrolka mazání- nebyly to jen nizky otáčky motoru? Příp, shnila kabeláž a propojení vodičů kapalinou z ostřikovače, špatný signál od čidla tlaku a snímače otáček?
Napoví diagnostika a live data z čidel, příp.i osciloskop a měření přímo průběhu signálu z prislusnyho cidla..
hodnocení

Diagnostiku zkusit můžu, díky..Ale osciloskop nemám..Čidlo mazání u filtru oleje jsem měnil nedávno..
asd1

Nejen čidlo, ale i konemtory a kabeláž k němu.. Nebo je opravdu nízký tlak oleje, často bouchlá vana a malá mezera pod sacím košem, přicpaný sací koš, nebo velká vůle v ložiskách kliky a olej z ložiska rychle vyteče = nedrží to tlak..

Pokud vim tak u čitla tlaku stačí měřit odpor, snímání otáček osciloskop - je tam vidět průběh a hodnota signálu.. Pokud vim tak otáčky motoru = snímání polohy kliky a vačky. Rychlost = snímač otáček na převodovce..

 

hodnocení

0x

Na mě to působí dojmem, že se dávil motor... Padaly otáčky a to motor má malý tlak na mazání... Běžná věc... Jinak adaptace věřím, že se nesmazaly, není to tak jednoduché, ty se odpojením napájení smazaly zpravidla na o dost starších vozidlech ...

asd1

To mi nesedí na popis, psal by že motor blbě chytal a "huhňal"..

25 let neni dost starý?

hodnocení

Motor chytil hezky..Běžel pravidelně..Jen otáčkoměr na místě začal padat..úplně dolů n nulu..místama normálně vyskočil na otáčky volnoběhu. Celý to bylo hned po startu na místě. Před startem jsem použil ten ostřikovač..A pak otevřu kapotu a koukám ,že baterka dostala dávku přímo na plus pól..tou deravou hadičkou..Celou cestu to pak bylo ok.Nikdy mi to takhle nezablblo..když byla ručka na nule,tak blikalo to mazání..ale motor při tom nehoupal,běžel pravidelně

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]