Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota vody se stále drží na 90°

Od: honey odpovědí: 9 změna:
Dobrý den,
Po hodině jsem přišel k autu a ukazovalo stále 90° na budiku teploty vody. Přijde mi to velice zvláštní.
Díky za odpověď.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Tak ono jestli to po jízdě mělo třeba přes 100 (což je klidně možné, ale budík vám bude pořád tvrdit, že má 90, protože 90 = "v pořádku, nemusíš se stresovat" bez ohledu na skutečnou teplotu), tak při dnešní venkovní teplotě a pražení sluníčka na kapotu, to za tu hodinu klidně mohlo teprve klesnout na +- 90 stupňů.

 

hodnocení

2x

A tu hodinu jsi měl auto postavené na slunku? Tak to je vysvětlení tvého problému.

Příště můžeš nechat běžet motor, otevřít okna nebo dveře a zapnout topení na maximum a ventilátor taky na maximum. Tím bys mohl motor trochu ochladit a zbytek už tě nemusí trápit. Když teplota klesne, tak motor a všechno zase vypneš.

honey
hodnocení

Neměl právě bylo už při západu a auto bylo mimo slunce.

 

hodnocení

2x
Zvláštní to není, budíky v autech zpravidla ukazují rovných 90 cca od 80 do 100°C, i víc. Prostě v tomto pásmu zaokrouhlují, aby řidič nebyl nervózní r reálného kolísání teploty. Tedy v tomto horku dojedete a máte tam reálných 96°C a než to spadne pod 80°C, ta k to trvá. A po celou tu dobu to budíky zaokrouhlují na 90.
asd1

Přesně tak, a na skutečnou teplotu kterou udává čidlo by se musel podívat diagnostikou.

Po hodině by to už ale mělo být studenější a to i kdyby stálo na slunci...

Nevím, jestli něco podobnýho používají i jiný motory, ale u jedničkový oktávky s 1,6/75kw, kde je řízenej termostat a teplota se podle zátěže, respektive požadavku na výkon řízeně mění mezi 80 a 105 stupni, ukazuje budík pořád 90, pokud je reálná teplota v rozmezí 70-110. Hodně mi to vadí, ale bohužel s tím asi nejde nic dělat. S tou teplotou jo, termostat se dá stálým napájením, případně externím řízením, snadno obejít a nezdravou teplotu (při nízký zátěži) jednoduše snížit, ale sám o sobě není moc spolehlivej a že se motor trvale přehřívá, prozradí jen diagnostika nebo roztržena některá hadice nebo skříň termostatu :(
asd1
Da se dobastlit teploměr který bude ukazovat skutečnou teplotu, prebastlit termostat jde taky, stačí puvodni kuchnout a novy vložit do hadice (pokud nejde napasovat do domku)
Ee, je součástí hrdla domku a je na 105, z boku hrdla čouhá konektor a pomocí ohřevu odporem je možný ho otevírat už od cca 70, jak od kterýho výrobce. Takže se celkem liší od obvyklyho provedení. Já to mám teď na léto kvůli tahání přívěsu napájený natvrdo přes klíček a i tak mi před měsícem u Baltu domek rupnul, když se mi po letech opět vytavila na baterce patice pojistky ventilátorů.

 

hodnocení

0x
avatar jura2

Kupte nebo si pujčte diagnostiku OBD2 a na mobilu čtete reálné hodnoty vi.aliexpress.com/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]