Dobrý den, jelikož každý říká něco jiného, chtěla bych se poradit i tady. Mám nabídku na koupi auta přes známého - VW Golf 2007, 1.9 TDI, najeto 225 000 km, ale nevím, zda je tahle motorizace pro mě vhodná, nejezdím často žádné delší trasy, ani pravidelně (momentálně mateřská dovolená,) a všeobecně se říká, že se tím motor kazí, když jezdí málo nebo na krátké trasy, někdo zas říká že ne. Prosím poraďte, nechci se rozhodnout blbě, děkuji
Taky záleží jestli má filtr pevných částic, nebo ne. Pokud jo, tak ten se při krátkých trasách zpravidla nezvládá regenerovat a pak jsou s ním problémy. Pokud filtr nemá a aspoň občas jedete někam trochu dál, tak bych se toho až tak nebál.
Kazí nekazí, 1,9tdi jsou největší čmoudi, takže na příští STK nemusite projít na STK. Jinak žena jezdí s TDCi a filtrem do práce 2,5km ... doplněno 15.08.24 21:12: Petrovic to bylo obrazně řečeno, jakože 16 let diesel s filtrem na krátkých trasách může vypadat na emisích jako nový. Kdybys viděl v čem teď jezdí, spadne ti brada. Mimo jiné - Ani padesát osmiválcových 5,7litrovych Ram Dodge nevypusti tolik toxických látek jako jedna oktávka 1,9tdi.
Na to, ze stale tak obhajujes elektroauta je toto prasarna. Nechat jezdit manzelku v dieselu 2.5 km do prace. No fuj! Okamzite ji kup elektrickou 208cku.
já mam naftu jezdim 15km do práce a 15km zpět a neni problém
golfa s pd motorem bych na krátký trasy nechtěl je tam moc možností co už může v těchto km odejít de tam i o typ motoru třeba u BXE byl problém s ojničníma ložiskama vydřená vačka atd a opravy nejsou levný
Jezdil jsem nejprve s 1,9d cesty běžně do 2,5km nebyl problém-, pak prodáno a kupující po týdnu chtěl vrátit-vrtal se prý do rozvodů a zmařil tím motor. . Pak to bylo 2,0HDi90 totéž -odešlo na korozi, 2,0 DiTD také na korozi , inu stará mazda. A poslední pak pro změnu zase 2,0HDi90 v XP. Kromě prvního měly všechny jen kat a ne FAP.
Pro Vás by bylo lepší auto na benzín. Kamarád je automechanik (a dobrý). Odrazuje lidi od motorů na naftu i s většími nájezdy, než jaké budete mít jako matka na MD. Pokud neujedete denně 50 km a více, tak pro Vás reálně tento motor není vhodný. Nevyužijete jeho hlavní výhody naplno (leda o něco větší sílu, která je Vám k ničemu, pokud nehodláte riskantně předjíždět v nepřehledných úsecích, kde může zachránit život - tyhle lidi odsuzuji). Obecně, když má nějaké auto na zvedáku s poruchou motoru, nebo něčeho kolem toho, je to v drtivé většině diesel. Benzíny (ty starší bez turba) jsou držáci a pro lidi s menším, nepravidelným nájezdem ideální). To je fakt.
asd1
1,9 TDI má být silný motor vhodný na riskantní předjíždění? Tak to jo
Krátký jízdy nevadí když se to aspoň jednou za 1kkm protáhne "italskou údržbou". Auto na couračky - jediná výhoda je krouťák v nízkých otáčkách kdy ženský nemají problém rozjet se, nemá snahu chcípat (ačkoliv TDI tahne spíš až od 2k), a pak těžký motor = na sněhu líp sedí, nehrabe tolik jako lehký benzíňák. Jinak už samý nevýhody: drahá údržba (víc oleje), pojistka - nižší spotřebou se to nezaplatí. A hlavně riziko čerpadlo - vstřiky a u staršího auta to je prakticky totálka.
Hledej něco s menší osvědčenou benzínovou atmosférou a mateřská = auto do kterýho se vejde kočár bez rozkládání..
Však nemá, právě proto se může stát že na příští STK neprojdete přes emise. A můžete začít - EGR, vstřiky , čerpalo, turbo ... Kupte hyundai i30 s atmosférou benzínem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.