Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odmítnutí měření emisí na silnici

Od: doutnak® odpovědí: 62 změna:
Ahoj..Určitě jste četli o akcích policie,při kterých si vyberou stará auta a změří vám emise u silnice..Zajímá mě, jestli někdo tuší, co hrozí za odmítnutí tohoto měření.Dá se přece odmítnout foukání do alkotestu,test na drogy a nevím co ještě..Odpovědi typu- jestli to máš ok,tak se není čeho bát prosím vynechte..Jednoduše nechci,aby další matlák krom emisí, na které se prostě musí, mi túroval motor do bezvědomí..to je celý

 

 

62 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Zákon 361/200 Sb. o provozu na pozemních komunikacích:

§ 6a:

"(2) Při technické silniční kontrole je řidič povinen

a) zajet k mobilní kontrolní jednotce, do stanice technické kontroly nebo do stanice měření emisí, pokud zajížďka včetně cesty zpět není delší než 16 kilometrů,

...

c) řídit se pokyny osoby provádějící kontrolu.

§ 125c

"(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích

...

b) v rozporu s § 6a odst. 2 při technické silniční kontrole nezajede k zařízení pro provedení kontroly technického stavu nebo se neřídí pokyny osoby obsluhující toto zařízení,"

"(5) Za přestupek se uloží pokuta

c) od 4000 Kč do 10000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. a) bodu 1, 2 nebo 3, písm. b), písm. f) bodu 1, 3, 6, 8, 11, 16 nebo 17, písm. h) bodu 1 nebo písm. i) bodu 2 nebo 3,

Když zná někdo dobře, plně, kvalitně zákon, tak to lehce ocituje. Je vidět, že jste opravdový odborník. ;). (nenašel jsem smajlíka s kloboukem, abych ho před Vámi smeknul)

Já jsem musel psát odborníkovi do CSPSD, páč jsem to nenašel.

lmgify

@milancukrar: všechny ty § byly citované už o den dříve v příspěvku z "05.08.24 04:22".

hodnocení

Nechci si teď hrát na hrdinu nebo desperáta..ale..Vždycky jsem byl orgánům po vůli a respektoval pokyny jak malý kluk..V tomto případě si troufám říct, že radši budu riskovat tu pokutu,než si nechat kujvit auto nějakým "vyškoleným" technikem..A je teď úplně jedno,jestli mi to "hulí" nebo ne..Mám staré auta a starám se o to..Bohatě stačí "odborný a školený" přístup na stk každé dva roky..Takže "šikana" kvůli stáří auta na silnici už je na mně moc..Jednoduše odmítám poskytovat dobrovolně svoje palivo,čas a "svůj motor na bezhlavé túrování" ..Asi tak! Radši půjdu do pokuty za "nerespektování nebo odmítání"..

Ale jak jsem již napsal, Máte-li odpor, tak konejte podle svého odporu. Neřešte co po Vás chtějí kontrolní orgány.

Tak konejte podle sebe a plaťte pokuty.

Jak jednoduché.

asd1

V tomhle případě stačí nemít sazomet kterej čoudí jak V3S a nikdo ti motor tůrovat nebude. Mmch. motoru to opravdu nevadí, spíš naopak vadí trvalý šolíchání.

Tyhle kontroly jsou na jednu stranu potřeba - vytřídí to sazomety, auta kde se kat nasazuje jen před TK atd., na druhou stranu to je prostor pro ikanu - nelíbíš se policajtovi tak tě pošle na STK, tam se na 99% najde vážná závada tak jí rovnou i zaplatíš, a i kdyby auto bylo 100% v pořádku, tak najedeš až 16 km, strávíš tim klidně několik hodin času a nikdo ti nedá náhradu paliva, ztrátu času, případně další škody (jedeš do práce na schůzku s klientem a dorazíš o půl dne později, klient zakázku vezme odjinud = škoda klidně za raketu). A policajt se bude jen vesele chechtat jak osladil program *ua*

vše je jen o lidech...

Odmítat podřídit se zákonnému ustanovení jsou jen silácké kecy k ničemu. Při měření na silnici stejně nedělají nic jiného, než na STK.

 

lmgify
hodnocení

3x

Neprávnický, laický názor: za porušení zákonné povinnosti (emise jsou technická kontrola) pokuta 4 000 až 10 000 nebo 2500 až 3500 na místě.


doplněno 05.08.24 04:47:

Jestli to také znamená, že ti automaticky propadne osvědčení o techn.způsobilosti, jsem z paragrafů nepochopil. Možná bude vědět někdo chytřejší.

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

Jen drobnost, policie to neměří, najímá si techniky s jejich vozidly z CSPSD.

hodnocení

O to víc cítím odpor jim vyhovět.

Máte-li odpor, tak konejte podle svého odporu. Neřešte co po Vás chtějí kontrolní orgány.

 

hodnocení

3x

Zdravému udržovanému motoru to nic nezpůsobí..

 

asd1
hodnocení

3x
Chytají lokomotivy, takže pokud nemáš coudici sazomet tak se bát nemusíš. A pokud máš, tak dobře že tě vychytaj.
Mmch.pokud je motor v pořádku, tak mu vytoceni k omezovaci nevadí, naopak to vyžene pavouky z vejfuku (italská udrzba).
Odmítnout můžeš ale má to následky.
hodnocení

A mě zajímají právě ty následky..Navíc jsem dodnes nezjistil,jestli automat má být na P nebo N při tomto "měření" ..Někde jsem četl, že ty točky automat můžou zničit. Nemůžu to najít.
ttt

rozdíl mezi P a N je jen v západce.

doporucuji si precist pokyny k mereni:

stkinfo.cz/...

viz. stranka str. 32/77

Některý diesly mají ty preběhový otáčky preventivně dobře "ošetřený", co si pamatuju z tatova audi A5 3.0tdi automat, tak nešly na místě otáčky přes asi 2 tisíce, tam ta kouřivost snad nemůže nevyjít, pokud nejsou úplně v háji vstriky nebo filtr :)

 

aaa
hodnocení

1x

Odmítnout můžeš. Ale daji to do správního řízení a zaplatíš za to víc, když neprojdeš technickou. Nic víc.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Tak jezdí elektrem, ten tůrovat na volnoběh nejde, takže se ti nerosype, ani když bude hodně starý :)
doplněno 10.08.24 00:26: Bery to ty srovnáváš hrušky a jabka. Baterie v telefonu není totéž co baterie v autě. V telefonu žádný teplotní hlídač není, auto si umí baterií chladit i ohřívat dle potřeby a po deseti letech určitě neodejde, když záruka je 8let na pokles kapacity 70%. Ty dnešní vydrží 20 let a víš co, ten vrak bude fakt bezcenný, ale ta baterie v něm bude mít stále velkou hodnotu pro použití třeba k solarum jako úložiště.. nižší kapacita nevadí, nevadí ani nižší výkon, takže může sloužit dalších 20let. Mimo jiné, mám tady vedle sebe Samsung z roku 2017 a baterie stále původní a vydrží celý den. iPhone model tuším 2019-2020 má stále 86% a to má oproti androidu téměř poloviční kapacitu baterie. Je mnohem lépe odladěný. A teď si představ teplotní management baterie v autě. Pokud nějaký článek bude mít náhodou vyšší teplotu či vyšší odpor, bms ho sama zkratuje. A záruka na baterie se dále prodlužuje, některé vozy již ji mají doživotní. Baterie morálně přežije zbytek vozu, navíc přináší další využití, dá se využívat u některých vozů i jako velká powerbanka. Třeba pro elektrickou pilu, sekačku atd tam, kde to možné není. A třeba v Holandsku pro využití toků do sítě, takže auto už není jen auto ale vydělává i když auto stojí a nejezdí.
doplněno 10.08.24 10:51: No když necháš notebook v zásuvce, tak se nediv, že je baterka nafouklá. Udržování baterie na 100% je to nejhorší, co pro ni můžeš udělat. Auto nevadí když dáš sto a hned jedeš, ale když jho necháš 14 dní stát na letišti, nejlépe bude 50-60%. Řada lidí nabíjí Ev v rozmezí 40-60%, na denní využití to stačí. A když jsem psal o dnešních baterií v dnešních Ev tak to nejsou Tesly z roku2012, které sice jezdí dodnes, ale ve vývoji baterií a bms se za tu dobu udělal velký pokrok. Navíc se ukázalo, že ty baterie nejsou vůbec poruchové, takže je tesla dělá z jednoho kusu, zatímco většina automobilek dělá menší moduly, což zvyšuje nároky na prostor a hmotnost. Taktéž motory má Tesla nejefektivnější na světě s velmi malou spotřebou. A když reálně dá 400km x 3tis cyklů = 1200000km. Když využíváš rozmezí 20-80% cyklů je více. LFP baterie mají 6000 cyklů a naopak je pro ně vhodné je nabíjet na 100%, takže baterie může být menší. No a pak se stačí podívat do Činy , jaké baterie jsou a až kam ten technologický pokrok stále jde. Takže baterie přežije zbytek vozu, což se o 1,9tdi říct rozhodně nedá. Bez údržby daleko nedojde a i když budeš pravidelně měnit olej a filtry, pokazí se něco jiného. Ale jako výrobník tepla ok, kdyby byl tichý a neprodukoval smrtící jedy, na topení doma by se dal použít, i když finančně se to nevyplatí:))
U dvacetiletyho dieslu, když se na to po období dlouhýho úspornyho solichani šlápne, zahulí se z vejfuku a nic neděje. Až se na to šlápne u takhle starýho auta na baterky (pokud by se užíváním za laboratorních podmínek dožilo), kde už dávno budou z elektrod v článcích sotva děravý šlupicky, akorát to v některým zaprská a bude, v lepším případě jen přerušeno, v pravděpodobnějším i zažehnuto...
asd1
Dvacetiletý elektromobil? To bude asi jako dvacetiletý smartfoun :)
Vždyť píšu o laboratorních podmínkách, takže jenom teorii, nechtěl jsem Štíra takhle dopředu připravovat o jeho sen :) Ale takhle nějak to podle mě prostě bude, jako u baterek v nářadí nebo třeba autobaterek. Buď se články opotřebují provozem, nebo při dobrým opečováváni dojdou do stavu, kdy při vrtání/vysávání/startování/předjíždění v některým ze série zaprská a bude hotovo. Když se to stane u vrtačky nebo vysavače,nebo spalovak nenastartuje, o nic nejde, ale když u elektra během předjíždění ... I notebookový baterky přece mají v sobě čip zajišťující jejich řízený softwarový jako opotřebení, aby nedošlo k výpadku, přičemž ten "program" by měl bejt vlastně pořád o krok napřed oproti fyzickému stavu článků, aby to fungovalo spolehlivě, takže po letech vlastně zavčas vyřadí i téměř nepouzivanou baterku. A tohle, pokud už to tak není teď, podle me bude i u elektroaut, jinak budou všude postavat s do mrtě dojizdenymi baterkami, kterým se "nečekaně" rozsypal článek.
Už jste se s tím někde setkali? :) Já neee…. Zatímco s hulícími auty denně a není nic příjemné … Otázka, jak takové auto může projít stk zůstává…

dnešní povzdech

novinky.cz/...

Nesetkali, ale logicky to přijde. Zatím je tech aut minimum, jsou vesměs nový a jezdí s nima lidi, co mají na to, je zavčas vyměnit za nový, nebo platit servis/výměnu baterky už při jejím částečným opotřebení nebo menší závadě. Ale až se to za minimální zůstatkovy ceny rozšíří mezi lidi, co teď vyndavaji dpf filtry a emulují vahy vzduchu, protože nemají na nový, takže to budou dojíždět do úplný smrti kolem komína, budou nečekaný konce baterek denní realitou.
lmgify

> Otázka, jak takové auto může projít stk zůstává...

Ta odpověď už je známa strašnně dlouho -- Kdo maže, ten jede!, ať už je to s kouřícím parníkem nebo fungl novým řidičákem.

Milan - přesně tak. Místo toho aby vláda zasáhla , zaměstná více lidi pod státní správu a pak se diví, že ani na důchody není.
Hoši kolikrát vám zaprskal mobil třeba právě při volání? ;)
Srovnávas jablka a hrušky. V telefonu je 1 článek, postupně ztrácí kapacitu, odhaduju, že průměrně tak po 3-5 letech bude na polovině. Mezitím už vetsina lidí telefon vymění za novej, někdo jen baterku, nejde o nic drahýho. BMSka ten 1 článek bezpečně drží ve zdravým režimu, při poklesu napětí při volání se starou už měkkou "baterkou" ji včas odpojí, článku se nic nestane. A teď to srovnej s elektroautem starým 10 let a dosluhující baterkou a tím pádem cenou vraku. Koupí si šťastnej majitel takovyho skvostu novou baterkou? Ne, bude jezdit těch pár kilometrů, co to ještě zvládne, třeba do práce, a denně pomalu nabíjet. A pomalu akcelerovat, aby se zobrazovaným dojezdem nadoraz ještě dojel k zásuvce. A pak jednou na to bude muset šlápnout, aby rychle předjel a nejslabší z článků baterky se přeruší a asi mžikove i prepoluje o stovky voltů, než se to kompletně odepne. Tohle žádná elektronika nemůže dopředu ohlídat, do článků nevidí. Může omezovat výkon podle nejslabšího (netuším, jestli to auta takhle mají?), ale jednoho dne se některej prostě přeruší, pokud ještě bude mít někdo nervy s něčím takovým jezdit. Na druhou stranu se toho reálně nebojím, on si někdo vylobuje, aby auta s třeba míň jak 50% stavem baterky/nebo 10 let stáří neprošla na stk, závada typu C a bude hotovo. Stejně, jako to funguje u LPG nádrží s výměnou po 10 letech. Taková stará baterka bude stejně nebezpečná, jako pneu, ze který koukaj dráty a zpuchrela guma se drolí. V akunaradi, vysavačích a podobně takhle baterky běžně končí, výdrž se jen nenápadně snižuje a najednou konec, jeden článek kaput. Nebo, teď mě napadá, jestli u těch stovek článků v serii nejsou ochranný diody, aby to i při přepálení článku dojelo na nižší napětí, netuší někdo?

@bery V mobilu se často nabíjí baterie každý den a na 100%. Takže za rok má 365 cyklů a do tří let je hotová. Někdo nabíjí obden a tak vydrží i déle. Oproti tomu v autech se baterie nabíjí na 100% málokdy a i tak je při nájezdu 1500 km měsíčně nabíjením uděláte maximálně 4 cykly za měsíc. Za rok to je 48 cyklů, když si uděláte dovolenou a výlety, tak klidně 60 cyklů. Za 10 let tak máte baterii s 600 cykly a nájezd přes 200 tis. km. A to jste jste zhruba v poloviněí životnosti baterie.

Oproti tomu tu jeden psal jak na svém TDI má po 120 tis, km už motor po GO. V mém posledním spalováku jsem měl totálku motoru po 160 tis. km a GO zbytku motoru při 230tis. km. Nejsou to zrovna levné položky a ta životnost nových motorů není moc pozitivní.

Je debata ještě o emisích na silnicích?

To je marný:( V mobilu denně celej cyklus? Třetina, max polovina, samozřejmě je to individuální. 600 cyklů jako polovina životnosti baterky je bráno hodně optimisticky, v tý době už bude kapacita snížená, aktivní hmoty už jen část, takže degradace zrychluje, články měkčí(takže použitelný jen v menším rozsahu, spíš už tak jen pro nějaký to úložiště). Navíc
do těch cyklů je nutno započítat i rekuperaci, to jsou ve městě tak 2/3 navíc, na který "se zapomíná". Ale hlavně, cykly necykly, 10let stará lionka je po smrti i kdyby jen ležela. Příklad z notebooku, 8 let v zasuvce, na baterku za tu dobu použit maximálně 5x, zobrazovaná výdrž asi 4 hodiny a teď při potřebě použít na baterku spadne za 3 minuty. Takže za 10 let ne polovina, ale +- konec, není to lineární, jak si to někdo naivně maluje. Výdrž tdi 120 tisic se samozřejmě může přihodit, kdysi jsem o jednom takovým případu v hospodě slyšel, mě zatím benzinak na lpg drží už 420tkm, předchozí auta při podobným nájezdu sežrala koroze. Ale u žádného se nepoškodila ani nezmenšila nádrž, na plnou lpg+benzinu bych pořád najel 1200-1500km. Ale nic, rozdilnej názor je normální věc, od toho je diskuze, a čas ukáže.
asd1
Bobika to je hodně slunickovej výpočet životnosti baterky :-D i názor že vydrží dyl než spalovak.. běžný dobry motor vydrží bez zasadnich oprav 300kkm a většina lidí to najede za 20 let. Když vidíš borce s teslou co rychle najel hafo, tak už měnil několik baterek a motoru snad pět, a to tam ani nehlodal zub času..
Štír,mobil nebo aku nářadí v mrazu zakuka za chvilku, trochu větší odběr a za chvíli to chcipne a musíš nabíjet. Takže el.auto sice výkon má, ale užívat si ho moc nemůžeš, daleko bys nedojel, v zimě obzvlášť ráno bude vymrzla na -10 a velký odběr je problém. Řeší to vytápena garáž, akorát to ti zase shnije kastle.
Ještě j tomu srovnání s telefonem. Tam je 1, slovy jeden, článek, co může mít vadu, která sníží jeho životnost. Ale kolik článků, zapojených sériově jak vánoční zarovicky, je v autě...

@bery Ano. Mobily dnes běžně mají takovýto cyklus. Apple ráno sundáte z nabíječky a do večera má problém se dožít pokud jej trochu víc používáte. V mém Androidovém případě telefon za den běžně 50% baterie a více. Mladí kteří na tom hrají hry a telefon pořád v ruce vybijí tu baterii pomalu i 2x za den. Co se týče baterií v elektromobilu, tak opravdu degradace nezrychluje. Zkuste si o tom něco zjistit. :) Reálné zkušenosti majitelů a naměřených dat od nich. jasně ukazují že nejrychlejší pokles kapacity je v prvním roce a potom se výrazně zpomalí. Rekuperace se neřeší vůbec protože jeden cyklus baterie je brán jako nabití 80% energie kapacity baterie. A elektromobily fakt nerekuperují 2/3 energie zpět. Třeba při jízdě mimo město a na dálnicích je rekuperace téměř nulová.

Každopádně ty mobily jsem zmiňoval jen proto aby jste si uvědomil jak moc velké nároky na baterie mají. Jinak se baterie do mobilů, notebooku, nářadí a nebo aut nedají srovnávat. Tesla má jiné baterie jak BYD a jiné jak VW. Dokonce mnohdy u jednoho výrobce narazíte na to že má odlišné baterie v jednom modelu vozu. Třeba LFP a NMC. Záleží co si zaplatíte. Přesto to jsou vše baterie kterým se říká Lithiové. Při tolika typech Lithiových baterií je naivní si myslet že něco takového najdete ve spotřební elektronice.

Váš notebook je docela úsměvná věc. 10 let jste držel baterii na 100%, což je právě stav který lithiové baterie nemají rádi. Nedivte se že umřela. Všechny lithiové baterie nemají rády max napětí a min napětí. Překročení těchto hranich je pro ně potom vyloženě rychle smrtelné. U svého notebooku který mi dovoluje držet ji nabitou na cca 70% po čtyřech letech nepozoruji degradaci a i při této úrovni nabití po odpojení kabelu běžně funguji 2 až 3 hodiny na baterii. Kžadopádně chemické složení

@asd1 Myslet si že moderní motor dnes vydrží bez oprav 300tis. je také docela sluníčkové. *smich* Takové motory se dnes už nevyrábí. Tohle zvládly kdysi dávno a dnes už to jsou vše staré šunky auta. Staré, ale dobré. Zrovna dnes tu můj kolega v práci řeší jeden takový úžasný motor v zánovním Passatu. Předběžnou cenu opravy má tipnutou na 70 tisíc. Obě turba v háji a setrvačník taky.

asd1
Píšu dobrý motor, tím nemyslím litrovej trihrnek s turbem ;)

Opět dnešní tisk, MF Dnes:

Návrh: ať emise aut měří i strážníci

Měřicími stanicemi hladce projde podezřelé množství vozů

nicméně ministerstvo dopravy odmítlo. Podle něj je totiž kontrola měření škodlivin exhalací poměrně náročná činnost, kterou i v případě státní policie vykonávají výhradně specializovaní dopravní policisté, nikoliv policisté napříč celým sborem

pressreader.com/...

 

hodnocení

1x
Je to trochu nestastne. Pokud do toho chcou rypat, tak at se vyprdnou na cele mereni. Pokud vidim na krizovatce lokomotivu, tak je jasne, ze emise neda a nemusim nic strkat do vyfuku. Naopak je problem, kdyz nekdo jezdi jak duchodce a pak mu necekane fizl strci do vyfuku sondu, to pak pri protoceni muzou mit problem i zanovni auta. Kolega ted tak tak prosel s 5 let starym benzinem. Pry ma priste jet tak 50km na divoko nez pujde merit.

 

lmgify
hodnocení

0x

> nechci,aby další matlák krom emisí, na které se prostě musí, mi túroval motor

Provádět technickou kontrolu může jen držitel profesního osvědčení kontrolního technika. Policista může kontrolu provádět jen vizuálně nebo pro ni musí mít vybavení.

 

44
hodnocení

0x

Doutnáku, tobě se kouří z výfuku? A ještě sleduješ zprávy? novinky.cz/...

nejspíš vzali každého - komu se čudilo z výfuku ;)

Nový auta bez daří by asi nebrali

No, v článcích psali takové bludy, jako že neprošlo 9 z 10 "náhodně" zastavených aut, ale už z toho čísla je jasné, že o žádný "náhodný" výběr nešlo. Pak je otázkou, jestli nejde o nějakou hentu dyškriminaci, když vybírají a zastavují jen čmoudy. ;)

 

hodnocení

0x
avatar dabel
A ja dám otazku co si vyblokovat diagnostickou zásuvku?
Měření jim umožnim ale oni se nedokážou spojit s autem a nezměří tě
Ja vypínač mám mam to v kombinaci s tajným vypinačem
Jinak pro rejpali nehuli mi to a me tdi je cca 120000km po Go motoru
Dalsí s čim sem se setkal je že když řekneš či prokažeš že je motor čerstvě po go tak ti to taky netúrujou tak by mi zajimalo jak to v tomto případě je mate někdo zkušenost?
asd1

ŘJ nekomunikuje = závada a neprojdeš *smich*

Tak to ba stk funguje na silnici se uvidi i když počítam to bude stejny *smich*
kmet

A co závada? "Nezlobte se ale zrovna se to rozbilo, motor zhasl a nejde nastartovat, budu volat odtah".

No ano, to by bylo zajímavé, jak by si poradili s autem, které najednou nejde nastartovat.
Ani člověk nepotřebuje mít upravené auto, stačí vozit druhý klíček bez immo.

Tak to budete mít docela štěstí, protože auto, které má poruchu na veřejné komunikaci se považuje také za technicky nezpůsobilé, takže o ten techničák můžete přijít úplně stejně, jako za ty emise.

rudoslave,

...které má poruchu na veřejné komunikaci se považuje také za technicky nezpůsobilé,

to čerpáte odkud, tuto informaci?

Píchnu pneumatiku a přijdu o techničák? Dojde mi benzin a taky? Rozsvítí se červená kontrolka a jsem bez techničáku?

asd1

Spíš chcípne ti motor a nesměl bys to ani odtáhnout.. Porucha (nejde nastartovat) = technicky nezpůsobilé, to je nesmysl vycucaný z prstu..

Spíš je otázka jestli odmítnutí silniční TK znamená technickou nezpůsobilost nebo jen přestupek za odmítnutí.. Asi to bude jako chlast = odmítnutí kontroly neznamená prokázaný alkohol, ale jen přestupek odmítnutí testu (což považuju za nesmysl, odmítnutí by mělo mít sankci na úrovni prokázaného chlastu v nejvyšší sazbě = trestný čin)

lmgify

Zaplatí ty 3 papouchy na místě za odmítnutí emisí a má statisticky prakticky klid do příští pravidelné TK, před kterou nasadí kat a vyfouká saze z vejfuku.

Nebyl by první, pro koho je levnější zaplatit pokutu.

daniela1
Já spíš přemýšlela, jak je to se studeným nebo neprohřátým motorem. Emise se přece měří na zahřátém motoru, což je stav, který u většiny naftových motorů nastane až po několika kilometrech.
A je dost nesmysl točit motor do omezovače, kdy ještě není všechno zahřáté.

@dabel Zaujala mne spíše jedna informace. Vaše TDI má najeto zhruba 120 tisíc km a už potřebovalo generální opravu motoru? wau To tedy moc nevydrželo. Hlavně že tu tolik lidí mluví o životnosti baterií v elektromobilech. Přitom najedou násobně více.

asd1
Bobika, přečti si pořádně co ďábel pise o generálce motoru...
(Napovim, píše "120 od GO motoru" = při kolika km generalku dělal nevime) ale jestli má starou rotacku tak tam to bývá tak při 500kkm.

žádné od GO tam není. Vidím po GO. Navíc přímo zmiňuje že je čerstvě po GO.

Bobika-tady někdo neumí číst nebo nechápe čtený text?! Cituji : me tdi je cca 120000km po Go motoru myslím jasná info, má od GO namotáno 120 000km.

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Jistě k tomu existuje metodický pokyn ministerstva vnitra. Já mám pouze celý metodický pokyn pro měření vnějšího hluku vozidla a musím konstatovat, že splnění podmínek pro měření je velmi problematické ze strany Policie. Samozřejmě dohadovat se o tom, či onom bude už věc výdrže a pevných nervů. To, že metodický pokyn může obsahovat nesmysly je věc druhá. Víme přeci, že u nás dělají zákony a předpisy lidé s certifikátem a nikoli odborníci.

 

 

jaj*
hodnocení

0x
Na světě je tolik zdrojů emisí že by ses z toho poladil, emise to jsou budoucí skleníkové plyny a budoucí imise které škodí, třeba ve válce je emisí až až, podle mě jeden den války je jak všechny spalováky v Česku a Německu, chápu že pořádek musí být, ale to je jako by do bazénu vypouštěli močůvku a někomu nadávali že chci je do bazénu.

 

lmgify
hodnocení

0x

> nechci,aby další matlák [...] mi túroval motor do bezvědomí

Článek: "Více než 50 % všech akceleračních zkoušek u osobních vozidel s dieselovým motorem, která dostanou vyhovující protokol, je prováděno v rozporu s metodikou,"říká k další sledované hodnotě Petr Novák z ASEM. Technik totiž musí podle pravidel rychle sešlápnout pedál až na podlahu a držet ho tam, než motor dosáhne předepsaných otáček. Běžné vozidlo dosáhne této hodnoty do 1,5 sekundy.

paveldvorak
Nejde o Matlaka na SME nebo o to, kdo co napsal...metodikii měření emisí spojenou s turovanim motoru vydalo české ministerstvo dopravy a pro Matlaka je to závazný pracovni pokyn. Metodika kterou vydalo české mdcr vychází z EU směrnice pokud to někdo z vás nevěděl, teď to vi. Je to i vaše chyba, že do europarlamentu volite všelijaké zrádce a prospechare.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]