Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Leštění světlometu nebo výměna?

Od: x1bc odpovědí: 17 změna:

Hoši mám otázečku. Mám starou francouzskou paštiku kdy v minulosti už některý z majitelů vyměnil jeden světlomet, protože prudili na stk, ale druhý je původní a dosti zašlej a já přemýšlím mám to někde nechat jen přeleštit kdy životnost bude stejně v lepším případě rok, dva a nebo koupit nový světlomet z těch lacinějších tedy TYC asi za 1500kč

Sám si na leštění netroufám a nemám ani akučku a aku rázák nebo flexa na to nebude nejvhodnější a zásuvka je daleko předaleko.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

spu
hodnocení

1x

Vemte to mastným hadrem a máte vystaráno

 

asd1
hodnocení

0x

Pokud to je na povrchu a ne popraskný/ zažloutlý do hloubky (to nemá smysl leštit), tak kvalitní přebroušení + lak s UV filtrem vydrží docela dlouho, prakticky jako nový světlo. Lak dvousložkovej epoxid + UV filtr. Buď nacvičit nebo lakýra co to už má v ruce...

Další věc je stav parabol, pokud jsou vypálený tak opět výhodnější je nový světlo.

Mastnej hadr nebo přeleštit + vosk - to vydrží chvilku a zažloutne to znova, to jsou vyhozený prachy a čas.

x1bc
hodnocení

Máš tucha kolik to tak může stát jak píšeš: lak dvousložkej epoxid + uv filtr? Podle mě to nebude levné. Pak asi teda spíš volit variantu nový laciný světlomet.

Použité co jsem koukal na inzerci jsou všechny stejně hnusné

asd1

Třeba toto.. UV filtr je součástí laku.

ColorMatic 2K čir/...

Brousí se šmirglem.. Já to nechal lakýrovi jedno světlo za pětikilo, světlo vypadá jak funglovka a drží to už snad pět let bez známky žloutnutí..

Různý Abakusy atd. jsou laciný číny, svítí to, ale originál je lepší - líp se seřizuje, motorky naklápění pasujou přesně atd. TYC je z toho asi nejrozumnější...

 

hodnocení

0x
Nekupovat laciný světlomety jako TYC apod...lepší z bazaru ZACHOVALÝ originál
Leštit lze nástavcem na brusku-nejakej hadr kotouč a na to Tereba bělící pastu na zuby...

Raději budu každých 5 let měnit reflektor TYC než koupit minimálně 5x dražší originál - vlastní zkušenost na Dacii Dokker před rokem. Moje auto při pracovním vytížení najede 50 tis. km ročně a tudíž 25 let určitě nepřežije.

Satam..on psal použité origo v pěkném stavu..Jde o to,že ty druhovýroby kolikrát nepasují nebo nejdou ani pořádně seřídit..to už je lepší rozleštit to,co tam má.

 

x1bc
hodnocení

Dávám si tu práci sepsat jací výrobci dělají světlomet na tu paštiku: Van Wezel, Abakus no a TYC. Podle mě prašť jako uhoď všechny tři nabídky

 

hodnocení

0x
Ona je otázka, jestli právě ten žlutý není novější neoriginální. Ty někdy zežloutnou už po dvou letech.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Dle toho odkud jsi tak zajeď sem : mapy.cz/...

Za cca 200 a světlo jako nové. Taky jsem uvažoval o výměně světel.

x1bc
hodnocení

tvoje hacienda nebo co má být v místě na té mapě?

servis citroen -garážista co dělá výhradně citroeny a pugy, asi jeden ze dvou hydrospecialistů (odborníků na hydropneumatiku )

x1bc
hodnocení

To moc nechápu. Takže v Brně zajedu k PaMovi a on mi co? Popatlá světla LHM? *smich*

 

Nevím PaMa znám jen jako arogantní osobu , která odmítla udělat preventivní kontrolu hydra na xantii takže jej neznám a nevím jestli není pod jeho důstojnost vyleštit světla. Tento servisák je Jiří Hejda na Radouňce-místní část Kopeček. o.J.Hradec nikoliv Brno Jundrov. Jinak chytrému napověz hloupého ...

x1bc
hodnocení

Aha tak už chápu. Jinak s hodnocením PaMa souhlasím proto mě to zarazilo.

Já už po Brně na netu hledal kde se vůbec leští a za kolik, ale cena za obyčejné vyleštění bez nějaké UV ochrany je vyšší než cena nového noname světla, ale zkusím dál hledat a řešit.

Použité světlo sice origo, ale v kdo ví jakém stavu se mi moc kupovat nechce. Za litr s tím, že si taky nemusím pomoct. Fotky na netu často příšerné a vrakoviště i mizerná komunikace v jakém stavu to vůbec je.

Jen tak mimo co je to za auto? Jinak za práci si účtoval 500kč (výměnu lanovodů a tyček stabíku + ta světla). V prvotní odpo jsem střílel od pasu a teď jsem koukal do dokladů!

 

hodnocení

0x
Bacha u těch nových noname na příkon žárovky, třeba do mlhovek fabie a felda) dávaj (myslím TYC)z vyroby neoznačený s příkonem jen 35w. U oktávky pri denním svícení mlhovkama se za rok odpařila odrazová vrstvička z parabolky za čočkou a naparila se zevnitř na sklo a to zesedlo. Naštěstí reklamace úspěšná a u dalších už jsem radši přešel na denní svícení v blinkrech a jen potmě svítím vybojkama :) Ale po asi 5 letech už trochu šedno paraboly v horní části:( Původně jsem starý světla brousil a leštil, ale časem začaly skla jevit mikroprasklinky do hloubky, jak chyběl uv filtr. Ale u fabie id obroušení opakovaný leštění pomáhá, asi tam z výroby (údajně, nekde jsem četl) není lak a sklo samotný je odolnější a uv mu nevadí (na těchhle světlech lak původně byl, ale podle broušení pod ním evidentne neoriginální.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]