Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Průjezd kanálem, reklamace ramen na vozidle.

Od: jarin® odpovědí: 5 změna:

Přátelé, osud svého auta jsem vzal do svých rukou, vykašlal jsem se na všechny mechaniky ať už profi nebo hobby a pustil jsem se do oprav auta sám. Nakonec jsem zjistil, že plavání nezpůsobují tlumiče ale ramena. Spodní KO najeto 50km ale vrchní KO najeto 8 tisíc km! Nekupjte polský Harty. Poláka jsem vyměnil za ČÍňana a koupil GSP. Dělal jsem s tím 18 hodin celý víkend. Moc mi to nešlo, ale začalo mě to bavit a nakonec se dobrá věc podařila, chtělo by to geometrii možná ale neřeším.

Ale mám seriozní dotaz. Najel jsem na tom ani ne 100km a jak se vyhýbám kanálům a kličkuju...tak nový ramena a vzal jsem asi 3 kanálky všechno na levý kolo :D ten jeden byl navíc hlubší protože jsem si ho nevšiml, tvářil se, že je zabetonovaný ale ten beton se pod tím asi propadl? Jak moc to realně může úškodit těm novým ramenům? Já doufám, že těch 10k by mohly dát. Do teď mě to bolí, neřeším peníze, řeším 18 hodin své dřiny.

Případně máte někdo zkušenosti s reklamací? Třeba ty vrchní ramena Harty nemám ani dva roky, najeto 8 tisíc, totálně mě to vyděsilo jakej je to šunt, normálně bych to reklamoval ale daval mi to tam muj mechanik a s ním bych nic nevyhádal. Ale bývají ty reklamace úspěšný třeba v Motoře kde jsem to kupoval?

Díky.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

3x
Pokud ti to nedají dobrovolne tak reklamace bez znaleckeho posudku bez šance. Poučení pro priste-nedavat laciný sračky. Tyhle díly dávám Lemforder, laciný aspon Bilstein apod.
GEO je nutná, těžko bude beze změny a jen si znicis gumy klidně uz po 1kkm. O bezny kanál kdyz nekopnes ráfek tak OK, a při velký rane se spíš ohne rameno než aby chcipl silentblok.
Dával jsem sem návod na mereni sbihavosti s latí a laserovou vodovahou, pak si ji můžeš udělat sám.
asd1
PS do shnily kastle už nic neinvestuj, sezen z Itálie zdravou kastli a vylepsuj to. Máš motor, tak něco "za odvoz" s chciplym motorem, prehodis motory a máš káru na dalších několik let... tady i kdyz nasypes tisice, tak to beztak rychle shnije že bude hrozit rozpadnuti za jízdy... musel bys kastli zrenovovat jako veterána, tj komplet odstrojit a kastli prakticky vyrobit znova...
hodnocení

No s Harty jsem poučen, i když jak psal Boban, možná šlo i o neodbornou montáž, ale zas ten stejný člověk co je montoval dělal i TRWéčka a ty vydržely 50k. Dal jsem GSP protože prý dělají kvalitní díly...hlavně poloosy a nepředpokládám, že s tím autem dalších 50k km najedu. Ale byl bych rád pokud tak jak to je, tak to vydrželo do toho března...další STK nemá dělat smysl. Ale plavalo to jako kráva, takže ty ramena jsem musel vyměnit kvůli své bezpečnosti a i ostatních.

Ještě by mě zajímalo, jestli těm ramenům případně hlavně tem silentblokům vadí/nevadí takový to klasický kolmý parkování popředu, kde je obrubník a prostě nemáte odhad jestli jste daleko nebo blízko tak prostě těma kolama jebnete o ten obrubníček..snažím se vždy lehce, občas to nevýjde. Jestli to pohltí pneumatiky nebo to spíš vadí a mám začít parkovat pozadu. Zadní náprava přece jen snese víc mi příjde.

 

hodnocení

0x

Základní problém je, že dáváš opravovat Alfu lemplům co dělají tak nanejvýš felicie.

některý horní ramena nemají namazaný čep, takže musíš vědět co koupit za mazivo a jak to namazat a hlavně jak moc to utáhnout. Některý týpkové horní ramena nedotáhnou v myšlence, že při stlačování kola se dlouhý šroub-čep musí mít možnost volně pohybovat. To je základní chyba-v horním rameni pak vzniká značnej vakl. ve spojení s opotřebenými spodními rameny ti to logicky musí plavat jak prase.

Je to tvoje chyba, máš dát auto těm, co Alfy umí, sice by sis připlatil třeba za práci o 3tk navíc, ale byl bys dávno v klidu.

Jestli si někdo myslí, že oprava podvozku je jednoduchá, protože se jenom utahujou šrouby a matice, je na kurevským omylu.

Nevím, co píšeš o podělaným dělání geometrie, když ta se vpředu u Alfy jako je 147, 156 nedělá.

Nevěřím na špatnou kvalitu dílů...

Nevhodnou manipulací, páčením, boucháním- hlavně při pokusu o rozborku můžeš poškodit jak klouby, manžetu, tak gufera na převodovce.

Kdybys to dal opravit mně, seš dávno za vodou, nedělal bych to kvůli penězům, ale stydím se za ty zmetky, co se dovedou nanejvýš vykálet a kazí řemeslo... ale opravovat něco, v čem se vrtali dementi tihle hovada, by se mi už nechtělo.

Sám mám Alfu 156, zcela funkční, parádně jezdící, ale někde už horší kastle, takže dilema jestli dělat STK

Taky jsem se tu ptal před lety na to jak vyměnit spojku, ale tohle je strašná fraška a je to mnohem jednodušší práce.

hodnocení

No záleží, odkud jste? I když nevím jestli má cenu u toho auta cokoliv dělat už. Plavalo to jako prase a protože to moc chci dojet do té technické, tak jsem to prostě musel udělat. Nejen kvůli své bezpečnosti ale kvůli bezpečnosti ostatních. Všechno jsem to namazal a finálně dotáhl až když bylo auto spuštěný na své váze. Tak je otázka jak dlouho to vydrží. Dobrý cesty tady moc nejsou i když by se člověk snažil jet nějakou objížďkou. Hlavně ty prahy už jsou u mě KO, levý vnější dost. Takže další STK asi nemá cenu dělat, možná jen jako náhradní auto v rodině kolem komína.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]