Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

REPAS HLAVY - Zkusenosti

Od: lukas7 odpovědí: 21 změna:
Zdravim, mam trochu neobvykle otazky hlavne na ty, kteri nechali repasovat hlavy, nebo jsou mechanici a repasuji hlavy.
Kdyz repasujete hlavu napriklad kvuli spatnemu tesneni pod hlavou, v kolika pripadech jsou cca vadna i voditka ventilu?
Zajima me, co zpusobi spatna voditka ventilu, jestli klasicke opotrebeni, nebo pouze nejaka zavada s ohlymi ventily apod.. Co jsem se ja docetl, tak voditka ventilu temer neodchazi, pokud neni vylozene neco s ventily. Zajimaji me zkusenosti.
Mam v planu delat gufera na ventilech u 1.4 16v, diagnostikovane to mam na 99 procent, ale bojim se prave tech opotrebovanych voditek ventilu. S motorem opravdu nic neni, krome tech gufer na ventilech. Zdrzte se komentaru, ze mam radeji sundat hlavu, diky.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Tak pokud to umiš bez sundani hlavy tak vyměn gufera na ventilech voditka to dle mě nebudou a uvidíš
Leč si myslim že stejně časem skončíš u nových pústních kroužku a repasy hlavy
Co to ma najeto?
lukas7

Ja si to nemyslim, ma to najeto 276 tisic.. Jde o to, ze tyto motory proste na kruhy netrpi.. Temer totozne motory se davaly jeste do fabii 2, roomsteru v 63 kw verzi.. Videl jsem i kousky, ktere mely najeto 600 tisic a tam maximalne bylo delane tesneni pod hlavou.

 

asd1
hodnocení

1x
Co takhle napsat o jaký jde motor?
Jak se přišlo že to jsou gufera ventilu a ne kruhy, příp.sisaty válce nebo i propojeny olejový kanál s valcem-tesneni/trhlina.
Vyměnit gufera nebo těsněni není repas hlavy...
lukas7

1.4 16v 59kW (BUD)

Spotreba oleje je cirka litr na 3000 km, nemenna uz nejakych 30 tis km a z vyfuku se trochu zadymi do modra jen pri podtlaku, delsim brzdenim motorem a seslapnuti plynu. Pri kruhach je spotreba mnohonasobne vyssi...

Motor ma za sebou 3 proplachy a i pres to se spotreba nezmenila.. To znamena, ze kdyby to bylo kruhama, tak by se ta spotreba mnohonasobne zvysila prave kvuli ovalite valcu, pripadne snizila kvuli uvolneni krouzku :)

Kdyz uz sundavas hlavu, minimalne se umyje, umyjou se ventily a meni gufera, zbrousi se hlava kdyz je vse ostatni v poradku. To uz je za me repas :)

Takze znovu se vratime k memu dotazu vyse, diky.

lukas7

Jo, a taky tyto motory temer vubec netrpi na pistni kruhy, jak ty starsi 55 kw 1.4 a 75 kw 1.6. - ne a nemam to z internetu, nybrz z vlastnich zkusenosti okoli.

Prisuzuji to tedy na 99% guferum :)

asd1
Ano projev sedí.
Tak přehodit gufera, pokud vím tak hlava dolů nemusí. Pokud jsou těsnění hlavy a sedla ventilu OK tak hlavu nesundavej.
Driky ventilu vydreny nebyvaji, takže jen dát nový gufero. Samo spravne nastavit rozvod.
lukas7

Ano, slo mi vylozene jen o ty voditka.. Jsem presvedceny, ze jsou spatna jen ta gufera. Olej mam zatim 5w40, ale prejdu jeste na 10w40 a uvidime.

Tesneni pod hlavou je ok, voda se vubec neztraci a s ventily taky nic nebude, kdyz chod je naprosto v poradku, i komprese.. Jediny co odeslo spojeneho s motorem byla lambda za ty 3 roky. Nybrz davam i aditiva do paliva od BG, ktere cisti komplet spalovaci prostor, takze to tak udrzuju.

asd1
10w ti nepomůže, nech5w obzvlášť pokud jezdíš couracky.. 10w je hustejsi jen za studena, za tepla jsou podobne..
Prehod jen gufera, hlavu nesundavej.
Dobrý aditivum do benzínu je vif.
lukas7

Tak 10w40 je levnejsi, a je trosicku hustejsi jak za studena, tak i za tepla, ale je fakt, ze pouze o par jednotek no.. Zalezi na konkretni znacce asi.. Ja davam valvoline maxlife.

Tak rozdíl v poleji 5W a 10W 40 je jen ten, že ten 5W je za studena "tekutější=je vhdonějši do nižších teplot než 10W. Za tepla jsou oba stejně "tekuté" viz druhé číslo a to je 40! Něco si o olejích nastuduj.

JIna jak víš že nebaští olej kruhy?! než děla něco víc, tak vyšroubit svíce a do každého válce vstříknot trochu petroleje nechat minimálně 24 působit, apk jezdit a uvidíš zda baští kroužky nebo ventily

asd1

úplně stejný nejsou ani za tepla, ale rozdíl je minimální - záleží na konkrétním oleji. Ono ani 5W40 nejsou všechny stejný a i tam se viskozita liší.. Za studena je mezi 5W a 10W rozdíl velký. 10W bývá levnější, ale zas to o něco víc žere, tak se úspora za olej prodraží v benzínu (těžko říct co je výhodnější).. Spalováním oleje trpí lambdy a kat, je dobrý aditivovat palivo aby to čistilo "vejfuk" (za mne nejlíp VIF). A často italská údržba *smich* , jak je prohřátej motor tak akcelerovat s vytočením 2,3 do max. otáček (ne až omezovač ale těsně před, oblast kdy se začne tah snižovat) a pak držet rychlost šolícháním (tohle vychází dobře i na spotřebu); typicky výjezd z kruháče/ obce.. Trvale držet v točkách je taky blbost (vesnice, po rovině, dvojka a 4000 fakt neni to pravý *smich*

Začouzení po brzdění motorem ukazuje spíš na gufera.

Petrolej je asi zbytečnost, když to 3x projel "čističem",tak už kruhy víc neuvolní..

lukas7
hodnocení

Diesel: o olejich toho mam nastudovano tisickrat vic nez ty. Samozrejme, ze se to trochu lisi, ale kdyz si projdes technicke listy oleju, tak napriklad 10w40 je trochu hustsi nez 5w40 i za tepla o par jednotek.. Navic jsem to psal, tak to chce cist vsechny komentare.
Pokud nemas nic k otazce, tak prosim nepis dik.
asd1

Co jsem kouknul na pár olejů: viskozita při 100°C: 5W40 oleje maj 13,1 - 14,7; 10W40 maj 13,1 - 14,8 = prakticky stejný, 10W může být klidně řidší než 5W

Při 40°C: 5W40 má 74 - 90; 10W40 má 91 - 102 = rozdíl je velký a 5W je vždycky řidší než 10W

Ovšem v provozu na dříku ventilů bude mít olej spíš míň než 100°C, takže 10W bude hustější a přes gufero ho může projít míň. Ale pro dotaz myslim nepodstatný...

Tal když jsi Lukáši nejchytřejší tak proč se vůbec ptáš? to absolutně nechápu, nebo se chceš jen krýt za to co ti druzí sděli?!

asd1

Ptá se na dříky ventilů a jak často se objeví poškozený (vydřený, takže nový gufero by netěsnilo...). Na olej se evidentně neptá, to přišlo jen jako jedna z metod snížení spotřeby oleje...

Asd ale nakousl to a ještě nevhodněto by musel použít aby to mělo smysl 10W50 . takot je to z bláta a do louže. jinak v drtévé většivě je vyšší spotřeba oleje kroužky než gufery-ventily tedy s výjímkou pár profláklých motorů

Podle mě může podstatně záležet na tom, jak moc eventuálně někdo motor třeba uvařil, nebo přejížděl interval oleje, jeho agresivita a vysoká teplota se podle mě na guferech dokáže podepsat. A co se můžeme asi jenom domnívat, treba i nějaký čistící přísady je možná poškozujou ...

 

lukas7
hodnocení

Ano, co ty gufera poskodilo uz jsou spekulace. Ony taky nevydrzi do nekonecna a za ty roky se proste mohou normalne opotrebit.
Kazdopadne jsem jeste chtel napsat, ze je jedno, jestli motoru davam totalni bidu, nebo jestli jezdim na spotrebu. Vzdycky prumerove stejna spotreba oleje viz vyse. Takze dalsi indikator pouze gufer..
Ctete prosim vsechny komentare, vysvetlil jsem, proc to neni kruhama.
Podle popisu čoudiku tohle znám ze svojí záložní wintercar feldy 1,6 :) Kompresi jsem sice neměřil, ale podle toho, že kdykoli i po několikaměsíční odstávce spolehlivě chytá na první líný převalení i podle kroutaku hned z volnoběhu odhaduju, že bude v pořádku. Ale stačí na moment dát nohu z plynu a při přidání je za mnou modro, v případě delšího brzdění motorem pak naprostá tma a i motor krátce vynechá, než ten olej vyplive :) Najeto má jen cca 200tkm, což je na tenhle motor prd, na volnoběhu jen tiše šumí, ale když jsem ji před 10 lety zachránil při odvozu do šrotu, v motoru nebyl olej, takže bůhvíjak ji předtím kdo trápil. Jiná felda se stejným motorem mi naopak pomalu začínala brát olej asi přes kroužky, lehce čoudila furt a při brzdění o něco víc, ale až kolem 400tkm. Ale co nechápu, respektive kde nemám jasno, je současná oktávka 1,6ka/75kw (úplně jinej motor). Spotřeba oleje minimální (max doleju litr za 10tkm), za jízdy i po brzdění motorem jsem nezpozoroval ani čoudik, ale po studeným startu vždycky vyletí modrej oblak (což by na gufera vypadalo, navíc tady kvůli termostatu na 105°C dostávaly zabrat, píšu v minulém čase, protože teplotu jsem už upravil na obvyklou).
lukas7

Bery a kolik ti ta felda zere oleje?

Netuším, najedu s ní ročně tak stovku kilaku :) Je to jenom taková záložka pro případ poruchy, nebo pražský sněhový kalamity, když ještě nemám přezuto (stojí na zimakach). Už jsem v ní roky olej neměnil, jen občas pro jistotu trochu dolil, až jsem jednou vytáhl špejli a zjistil, že už jsem asi 2 centaky nad :) Katalyzátor nemá a teď už pul roku kvůli zpřísnění kontrol na emisích ani technickou, na tohle využití už na to asi budu dlabat, i když jinak je v pořádku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]