Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stop start u automatu

Od: slavo® odpovědí: 11 změna:

Jak funguje stop start u automatu.

U manuálu pokud je aktivní tak po vyřazení rychlosti a puštění spojky motor zhasne - po stisknutí spojky motor naskočí a pokud je stisknutá spojka tak motor nezhasne i když je aktivní.

Stalo se mě na přechodu, že mě pouštělo auto, jakmile zastavilo motor mu zhasnul a poté okamžitě naskočil a hned se rozjížděl - nebyl to elektromobl ale spalovací motor.

Za ten čas co se to stalo by se to z manuálem nedalo stihnout.

Tak jsem si myslel, že to musel být automat - to u automatu kyž se zastaví - a stojí na brzdě tak tem co má start stop tak zhasíná motor a po puštění brzdy naskočí?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ttt
hodnocení

3x

ano.

a/ motor musi byt teply

b/ pri stoupnuti na brzdu se motor vypne (kdyz auto nejede). Pri pusteni brzdy motor naskoci.

Motor naskočí při sešlápnutí spojky. Při manuálu. Ale start/stop nepoužívám, vypínám okamžitě po nastartování.

@ferax jak to funguje u manuálu přece tazatel ví, ptá se právě na automat (a ten mu byl popsán správně).

mathew
Tím, že ví bych si nebyl jistý ptá se slavo... :-D

mikihans - ale já jsem reagoval na příspěvek ttt, ne na tazatele. To bych nepsal sem.

Těch podmínek na vypnutí a zapnutí motoru může být u automatu mnohem víc (např. stav baterie, klima jede/nejede, atd.), ale je to auto od auta..
nox®

previt: Ty podmínky jsou i pro manuál. Realita je taková, že pokud to jen trochu dovolí podmínky, motor se vypne. Klidně i po svižné jízdě na dálnici nebo, jak jsem se jednou přesvědčil tuším u Volva, třeba každých 10-15 sekund při stání se zapnutou klimatizací. Rozdíl bude hlavně v tom, že u manuálu může v některých případech motor vypnout i při dojíždění pod určitou rychlostí. Automat by měl až po úplném zastavení.

 

hodnocení

0x
avatar promon
Ano, je to tak, jak píšete. Ovšem z pohledu řidiče tam určitá prodleva je, také z tohoto důvodu S/S okamžitě vypínám. Další důvod jste zmínil sám - vypnout motor na pár sekund a zase startovat je stupidní a jen to škodí motoru, ale i té ekologii.
liburena

Na Škoda Octavia 3 jsem si to nechal vypnout, je to opruz...

Teď pohoda*ua*

Pokud to lze vypnout jedník čudlem někde v rozumném dosahu, není to až takový problém. U našeho Koranda je to u páky řazení, u IX 20 u rádia, stejně tak to u rádia mám ve služebním Doblu. Ale když jsem dostal naštěstí jen jako náhradní auto to nové Doblo, což je , bohužel, už jen klon Partnera, Berlinga, Comba atd - tak tam to zapikali až na nějakou 3 úroveň v infotaimentu. To už považuju za vysloveně nebezpečné, protože vypnutí toho nesmyslu vyžaduje dost pozornost, což odvrací pozornost od řízeni.

 

hodnocení

0x

Při zastavení a sešlápnutí brzdy se motor vypne, při puštění brzdy se motor zapne. Ale u mého Mercedes-Benz A Klasse 2023 je tam docela dlouhá prodleva, neměřila jsem to, ale je to možná sekunda nebo i dvě a je to dost otravné, takže to vypínám okamžitě po nastartování, naštěstí je tlačítko hned pod startovacím. Bohužel je to moc nové auto a nejde to zatím vypnout trvale, hned jak to půjde, nechám to udělat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]