Nejste přihlášen/a.
Rád bych se zeptal znalců, zdali reálné dopravní značení doložené fotografií přispívá k bezpečnosti provozu nebo zda jde o splnění požadavku nějakého protekčního bafuňáře bydlícího na odbočce z hlavní silnice? Bude to omezení rychlosti pro průjezd křižovatkou na 30 km/h přispívat k bezpečnosti a plynulosti provozu? Křižovatka je na silnici č. 240 v obci Kralupy n/Vlt. - Minice.
K bezpečnosti to přispěje, a ještě bezpečnější by bylo omezení na 10 kmh a policajt který by tam trvale korzoval..
Pokud to je v obci, tak i 50 kmh je naprosto dostatečné omezení rychlosti. Ostatně kromě křižovatky tam jsou další vjezdy z kterých je vidět ještě hůř.. Takže to je naprosto zbytečná šikana, podobně jako plné čáry v přehledných místech kde jde předjíždět naprosto bezpečně a místo chytání kokotů kteří předjíždí i s autem v protisměru a vybouraj se, tak se tam dá zákaz předjíždění a "problém je vyřešen" Akorát tam nesmíš předjet ani traktor, přestože proti nic nejede a je vidět celý úsek potřebný na bezpečné předjetí...
Tady by se místo třicítky hodilo měření rychlosti a hlídat tu padesátku, těsně před tou křižovatkou.
Tak já tam vidím:
1. Značka hlavní silnice, nezvýší bezpečnost, ale je dobrá pro plynulost.
2. Omezení rychlosti na 30km/h. Je v podstatě k ničemu. Předpokládám, že je to v obci a ta křižovatka, která následuje není tak nepřehledná, aby nešlo dát přednost autu jedoucímu 50km/h. Ta vám asi vadí nejvíc a i já ji považuji za jedno z mnoha nesmyslných omezení na 30km/h (podle mě je těch nesmyslných 90%).
3. Zákaz odbočení. Tato značka je tam proto, že za rohem je zákaz vjezdu. Takže k bezpečnosti přispívá, protože pokud by někdo chtěl odbočovat doprava a až při odbočování zjistí, že tam nesmí, začne zmatkovat a může vzniknout nebezpečná situace.
4. V pozadí je návest před křižovatkou (nejsem si jist, zda je to tak správně, prostě ukazatel). Když pominu, že skoro není vidět (takže je k ničemu), tak je dobrá pro orientaci, zvýšení bezpečnosti není jejím účelem.
Bez značky hlavní silnice by tam platila přednost zprava, protože stopku zprava řidič "nevidí" (takhle je ale řešená spousta křižovatek, z vedlejší jen přednost/ stopka, na hlavní nic.. Takže správně mají dávat přednost oba a záleží jak se dohodnou Naštěstí dohoda je celkem jasná, jede ten na neoznačený hlavní a není s tím problém.)
Očividně to vypadá na ne úplně přehledný výjezd, kolem je křoví a je v zatáčce. Nevím, jak to působí v reálu, ale mne to přijde smysluplné, apoň z pohledu přes StreetView.
To vás to chvilkové zpomalení tak hrozně otravuje, že máte potřebu to řešit? A i kdyby vám tady někdo řek, že to zpomalení je k ničemu, tak co? Půjdete na úřad, a řeknete - tady dle diskuze je ta třicítka k h***u, tak ji koukejte odstranit. Nebo co s tím chcete dělat?
Bohužel, podobně nesmyslný omezení se objevuje čím dál častěji, ale oznámení "tohle je nesmysl" na úřad moc neplatí, dosáhnout změny znamená boj s větrnými mlýny, byrokracií a aktivním úředníkem který potřebuje ukázat jak je důležitý.. Bohužel.
Debil se vybourá protože na slikách jede v dešti 150 a objeví se tam 70, po rekonstrukci křižovatky stopka přestože jen "přednost" bohatě stačí, na stopku místní s. a přesto tam bouračky nejsou.. Plný čáry v místech kde se dá předjíždět naprosto bezpečně... Podobných míst který jen zbytečně zpomalujou provoz je spousta. Holt dát značku a kasírovat je pohodlnější než chytat opravdu nebezpečný řidiče.
Taky bych tam z 50 na 30 nezpomalil , jen bych koukal do tý vedlejší a byl připravený brzdit (chovám se ekologicky a jezdim bezpečně).. Asi to tam je aby se nejezdilo přes 70, kdy to už je o papíry, takže většina zpomalí na 50.
Nedávno proběhl v médiích případ řidiče autobusu, který podle prvního rozhodnutí soudu zavinil nehodu, protože nedal přednost náklaďáku na hlavní. Dodatečně bylo jiným soudem uznáno, že náklaďák jel nepřiměřenou rychlostí a autobusák proto neměl čas adekvátně reagovat a zprostil ho viny.
To co tu diskutujeme je prostě nebezpečné místo (a já v takových místech se zdánlivě zbytečným omezením rychlosti vždy zpozorním a uberu), kde hrozí něco podobného. Takže asi tak nějak proto, aby se takovému případu předešlo.
Na netu existují ineraktivní policejní mapy, kde je možné zobrazovat pro vybrané období, tuším cca až 20 let zpět, místa, důvod a následky konkrétních nehod. Tak se dá podívat, zda to má opodstatnění.
(Tím netvrdím, že takové dopravní omezení nemůže vzniknout preventivně.)
Tak je to prevence, k nehodě tam ještě nedošlo (nevím, jak dlouho tam ta silnice je). Ale za chvíli bude 30 místo 50 všude, tak si užívejte, že ještě kolem je 50. Individuální automobilovou dopravu je potřeba vymýtit, je to zvrhlý kapitalistický přežitek, který ničí naši planetu.
Ono by možná jen stačilo, kdyby někdo sekal tu trávu (žlutě) a prořízl ten strom (růžově), aby tam to stojící nebo vyjíždějící auto bylo vidět.
Přesně tak, a i to křoví bránící výhledu doprava (a zakrývající i tu modrou ceduli)
Ale i takhle tam je na 50 kmh výhled naprosto dostatečný.
Značka 30 tam je asi pro občasné vybírání pokut, a to křoví pro úkryt čertů
To by stačilo pro zlepšení výhledu, problém je, že to za nějaký čas opět zaroste a na znovuprosekání si už nikdo nevzpomene (pokud se nepřijde připomenout někdo z místních).
No tak sa skúste zamyslieť, rovná cesta, kdesi mimo. Tam policajti asi chodia málo a radar sa tam nevyplatí. Kto tam by dodržal z cestných pirátov 50 km/h a nešiel aspoň 70 km/h. A tak kvoli bezpečnosti sa tam dá 30 km/h a jazdí sa 50 km/h, čo je pre svoj účel bezpečné a efektívne. To isté sme mali pár km na medzinárodnej ceste v obci , bola tam 70 km/h,široká cesta, chodníky,no všetko šlo 90 km/m a tak dali 50 km/h a jazdia tam od 50-70 km/h, čo je vlastne bezpečné pre túto cestu,no a občas tam zmerajú rýchlosť,aby to bolo v podvedomí.
Myslieť si môžete čo chcete, Dal som vám príklad,kde to tak poriešili policajti, mám to priamo od nich.
Dát 30 aby se jezdilo 50 je nesmysl. Pokud se tam neměří tak kokoti tam budou kalit svých 70+ a pokud se tam měří tak na to doplatí hlavně ti co pojedou bezpečných 50 (protože 30 je nesmyslně pomalu a žádný přínos pro bezpečnost to nemá).
To se rovnou může zavést všude max. 10 kmh a před autem běžec s praporkem.
Bohužel vývoj u nás nesměřuje k větší bezpečnosti a plynulosti, ale k větší buzeraci, zpomalení a zkomplikování. A skutečně nebezpečné věci se neřeší. Pár vyjímek je, ale to jsou fakt jen vyjímky.. Viz tohle místo kde 50 je v pohodě a omezovat na 30 je buzerační a neekologická zbytečnost (každý auto musí zpomalit a pak zase zrychlit = spotřeba paliva). Mnohem větší přínos by bylo na rohu křižovatky vyřezat dva metry křoví...
Dát 30 aby se jezdilo 50 je nesmysl. Pokud se tam neměří tak kokoti tam budou kalit svých 70+ a pokud se tam měří tak na to doplatí hlavně ti co pojedou bezpečných 50 (protože 30 je nesmyslně pomalu a žádný přínos pro bezpečnost to nemá).
To se rovnou může zavést všude max. 10 kmh a před autem běžec s praporkem.
Bohužel vývoj u nás nesměřuje k větší bezpečnosti a plynulosti, ale k větší buzeraci, zpomalení a zkomplikování. A skutečně nebezpečné věci se neřeší. Pár vyjímek je, ale to jsou fakt jen vyjímky.. Viz tohle místo kde 50 je v pohodě a omezovat na 30 je buzerační a neekologická zbytečnost (každý auto musí zpomalit a pak zase zrychlit = spotřeba paliva). Mnohem větší přínos by bylo na rohu křižovatky vyřezat kus toho křoví, beztak zakrývá ceduli. Obec má líný technický služby, tak místo práce zapíchne značku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.