Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tlak v pneu

Od: novotx odpovědí: 22 změna:
Měl jsem teď půjčené náhradní auto, Toyotu a překvapilo mě, že doporučený tlak pneu je 2,5 na předek a 2,4 vzadu. U mého hnujdaje je to 2,2. Auta jsou podobné velikosti,hmotnosti. Vždyť u té Toyoty musí být ty gumy strašně prehustene,ne? Navíc vůbec nedávají tlak podle zatížení auta, jen podle rychlosti(pod/nad 160)
Chápu eko snahy, ale těch 2,5 mi prostě přijde strašně moc...

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet
hodnocení

1x

Je to normální, auta mezi sebou nelze porovnávat, každé má předepsané svoje tlaky podle vyrobce. Přikládám fotku z kamarádovy Octavie, taky byl překvapený, 2,5 je tam nejmíň!

Tlak v pneu
r

A tech 4,2 bar je co? Rezerva? :-O

 

hodnocení

1x
avatar promon

Nemudroval bych a držel bych se tlaku, který předepisuje výrobce. Pamatuji, že naše první rodinné auto Š100 se foukalo 1,4 vředu a 1.8 vzadu, když zmiňujete Hjóndé - tak Santa Fe jsme foukali 2.5 vředu i v zadu, služebák Fiat má přes 3 Prostě nesrovnávat nesrovnatelné a držet se tabulky daného auta

 

hodnocení

0x

Měl byste uvést rozměry pneumatik na té TOYOTĚ, aby se dal dotaz odpovědně zodpovědět.

novotx
10.07.24 21:00
hodnocení

205 55 16

Tak dávejte vpředu i vzadu 2,5 bar - budete mít nízkou spotřebu.*ua*

 

mathew
hodnocení

0x
2,5 je akorát, mě přijde spíše málo těch 2,2.
novotx
hodnocení

Co si matně pamatuji, tak škodovky/vw mely běžně lehce pres 2. Asi nová doba.

 

vernon
hodnocení

0x
U huštění pneumatik nezáleží jen na hmotnosti vozu. Je tam i hromada jiných faktorů, které to ovlivňují. Nehustí se podle dojmu, ale podle předpisu výrobce auta...
novotx
hodnocení

Jasný ze je to podle předpisů výrobce. Jen mi přišlo zajímavý, že stejná guma na podobnych autech je jednou ideálně nahustena a jednou výrazně podhustena... a na jednom je jedno jestli jedu sám nebo mám narvany auto po strop

 

paveldvorak
hodnocení

0x

ja mám na 1100 ccm motorce předepsané tlaky 2.5 / 2.9

 

hodnocení

0x

Začínal jsem jezdit na Š-1000MB a ta měla předepsané tlaky 1,7 bar vpředu i vzadu. Postupně s novějšími auty se tlaky zvyšovaly, v současné době mám na Loganu 2,2 bar vpředu i vzadu. Ovšem na Dokkeru mám 2,4 bar vpředu, ale vzadu při zatížení 2,9 bar.

U té vaší Toyoty jsou ty předepsané tlaky naprosto v pořádku a vy bohužel vůbec nemáte pojem, co to je "strašně přehuštěná guma"!

Neměla. Pamatujete si to špatně. Měla vpředu 1,2 a vzadu 1,6. Pak, snad s radiálními pneu, 1,4 a 1,8.

 

hodnocení

0x
To není nic neobvyklého. Já mám na corse 2018 u 15"+ předepsáno 2,3 normal, eko 2,7 a plně zatížení 3,2 vzadu a to ještě za studena takže po zahřátí připočti dalších 0,3 A to je celkem lehké a malé auto.

 

hodnocení

0x

Výrobce ví moc dobře, proč předepisuje takové tlaky. Ale třeba taková dojezdovka u mě v autě má předpsaný tlak 4,3 baru. To už je nahuštěno docela slušně...

 

hodnocení

0x
Já u jedničkový oktávky při tažení obytného přívěsu hodně nalozenyho na předek foukam zadek (205 gumy s pružinama z nejtěžší verze dvojkovyho superbu) kolem 3,5 a i tak gumy vypadají poloprázdný :) A na jízdní vlastnosti to má vliv pozitivní, aspoň to neplave. A předek dávám jen o malinko míň, ono při brzdění se tam dost hmotnosti přesune, k tomu plně naložený auto a rakev na střeše... A po návratu z dovolený to obvykle zapomenu ufouknkut a nějak si toho ani nevšimnu, jezdím tak ještě dlouho a nějak mi nepřijde že bych s tím měl něco dělat:)

 

r
hodnocení

0x

OK.Vam prijde 2,2 vs 2,5 jako STRASNE MOC ROZDIL?

Takže když vám zvednou výplatu z 22 000 na 25 000, tak vám zvedli strašně moc výplatu? Aha :) Ja jen ze je to asi +13% tedy pakatel

Pro mne je to neznatelny rozdil a rozpozna to akorat znalec, laik jizdni parametry s 2,2vs 2,5 nerozpozna

 

ridic
hodnocení

0x

Přesně jak píšete - je to doporučený tlak.

Pokud chcete hustit přesně, tak je třeba použít rozum a měrky výšky dezénu. Auto má určitou hmotnost, ale každý druh pneumatik se chová trochu jinak.

Zásada je, aby se pneumatika sjížděla stejnoměrně po celé ploše. Podhuštěná sjíždí víc okraje a přehuštěná víc střed.

Sice u půjčeného náhradního vozidla to asi zjišťovat nebudete, ale u svého si změřte výšku dezénu na okrajích a ve středu a po ujetí cca 10 000 km porovnejte, jestli se pneumatika opotřebovává stejnoměrně. Pokud ne, tak mírně upravte tlak.

Já mám například doporučený tlak 2,2 na všech kolech a při plné zátěži 2,4. Měřením jsem zjistil, že při průměrné zátěži je správný tlak 2,5 (ale určitě v tom hroje svou roli i přesnost tlakoměru).

 

 

hodnocení

0x

Tak dříve, ,když jsem si chtěl zkontrolovat tlak v pneumatikách mého auta, jsem si v klidu odšrouboval čepičky a malým tlakoměrem jsem si na každém ventilku tlak změřil. Nyní na novém autě, kde jsem zaplatil nekřesťanské peníze za elektronická tlaková čidla namontovaná na každém kole na základě nařízení EU, se mi zobrazí tlak každé pneumatiky na displeji palubní desky. Má to však jeden háček, a sice, že tyto informace se zobrazují pouze za jízdy. Musím tedy za jízdy, kdy nesmím v ruce ani držet mobilní telefon, stisknout postupně na volantu 2 tlačítka, z toho druhé i několikrát, abych dostal požadovanou informaci o tlaku v pneumatikách a při tom spustit na několik okamžiků oči ze silnice a sledovat zobrazení na displeji.. Co vy na to, odborníci na bezpečnost silniční dopravy z BESIPU? Není to jasné porušení zákona ze strany řidiče vynucované výrobcem vozu? Nejsou tyto manipulace s různými bezpečnostními asistenty a hláškami jednou z příčin stále častějších případů náhlých vjezdů do protisměru s následnou čelní srážkou vozidel?

Co vy na to, odborníci na bezpečnost silniční dopravy z BESIPU?*****ale sem nechodí zaměstnanci BESIPu.

Není to jasné porušení zákona ze strany řidiče vynucované výrobcem vozu?****Určitě ne,

Nejsou tyto manipulace ... příčin stále častějších případů náhlých vjezdů do protisměru s následnou čelní srážkou vozide***nikoliv, příčina je jinde..

Co ti brání odšroubovat čepičky a malým tlakoměrem si tlak změřit?

gene, ale to pak není nač si stěžovat...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]