Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Silniční technická kontrola- mobilni měření emisí

Od: lubosnovak odpovědí: 33 změna:

Dobrý den,

zakládam tento dotaz, z důvodu zjištění, jaký názor na výše uvedenou problematiku máte, vy rádci, tady na poradně. A také, abych zjistil, jestli jste již takovou kontrolu zažili, a jak probíhala. Jestli normálně, nebo spíše šikanózně.

Vím, že je na to spoustu zákonů, ale konkrétní podmínky pro mobilní měřeni emisí, jsem nebyl schopen dohledat.

Múj názor je zatím takový, že s tímto zásadně nesouhlasím. Prostě kontrolovat něco, co do jisté míry nemůžu ovlivnit, a ještě za to rozdávat pokuty, je dle mého názoru nehoráznost. Samozřejmě pokud si policie bude záměrně vybírat auta ve zjevně špatném technickém stavu a k tomu ještě viditelně čoudící, tak s tím nebudu mít sebemenší problém; horši by bylo, kdyby šlo pouze primárně o přisun chybějících peněz do státního rozpočtu za každou cenu.

Jak se to tedy díváte? Mám pravdu, nebo jsem úplně mimo mísu.

Předem všem za vaše reakce děkuji.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

3x
Pokud například nejnovější Octavia kouří, že za ní není vidět tak musí být každému jasné, že je to špatně a ani se nemusí ty emise měřit. V případě, že viditelně nekouří a emise se akorát nevešly o něco do tabulky tak by měl řidič pouze dostat papír s výsledkem a informaci ať si to do řádných emisí opraví. Cokoliv jiného by byla jasná šikana, protože překročení emisí o 5% nemáte šanci zjistit...

 

hodnocení

3x
avatar promon

Já s takovým postupem souhlasím. Za volantem trávm profesně spoustu času a řeknu Vám, že něktrá auta hulí neskutečně, přičemž často jde o ,,votuněný´´ káry s nápisem NO FEAR na zadním okně. To se fakt nedá.

Do jisté míry lze sice souhlasit s tím, že řidič si těžko ověří, jak je na tom s emisemi. Ale pro příklad - absolvuji STK a ME celkem běžně, služební auto s nájezdem přes 300tkm bez problému, 18 - letý korejec SantaFe bez problému, druhej korejec 8let IX20 bez problému. Nikdy jsem do toho nelil žádný srágory typu VIF, jezdím na základní paliva - ale auta jsou pravidelně servisována po 15tkm intervalech, žádný LongLife.

Ono kolikrát na parkovišt vidíme auta se zadkem úplně zmatlaným od sazí - ale asi ani to dotyčného netrkne, že by to tak hulit asi nemělo,,,,

 

hodnocení

2x
Pokutování něčeho. co nemohu ovlivnit ani sám zjistit, nedává smysl. Běžný postup je dát auto do servisu, aby ho uvedli do odpovídajícího stavu a zařídili TK. Zaplatím nějaké nutné opravy před STK a to, že vyřídí STK. Jestli někdo na emisích musel přimhouřit oko, nemohu tušit.
Tedy umím si představit, že namátkovou kontrolou zjistí, že emise nevyhovují a donutí mě předčasně jít na měření emisí, kde třeba neprojdu, ale ne to, že za to dostanu pokutu. I si umím představit, že pokud chytnou víc takových aut z jedné stanice měření emisí, tak si na ni "posvítí". Ovšem tohle u nás nehrozí, jednak je pro cajty snažší zkásnout toho, koho mají po ruce, druhak jsou STK především kšeft.

 

hodnocení

2x
I mobilní stk musí být provedena na zahřátém motoru! Pokud nemáte upravenou řídící jednotku nebo technickou závadu nemusíte mít velké obavy.
Do jisté miry můžete ovlivnit kouřivost svého auta, tankovat lepší naftu a občas auto projet delší trasu ve vyšších otáčkách. Co asi neovlivníme je osud zeleného údělu, který přírodě nepomůže, jen budeme chudší.

 

km
hodnocení

1x

Bohužel se to neděje, nebo jen velmi málo, a je to špatně.
Jsem pro aby se to kontorlovalo a pokutovalo, nevím proč bych musel čuchat smrady ostatních řidičů s vykuchanýma filtrama.
Opravdu to nesnášim.
Jedná se o problém hlavně dieselů co tak pozoruji.

riva

Jezdí řada dieselů, které DPF ještě neměly, dokonce vidíme dál od Prahy dvoutakty jako trabant a za nima byla olejová mlha vždy. To budete muset čmuchat stále.

Řešením je bohatá společnost, kde si budeme moci dovolit nová auta. Jezdit ve starých škatujích není náš koníček, ale důsledek naší chudoby.

ota

Jak koho, například můj koníček to je, chudoba? A kdo jí tady trpí od druhý světový války Jste viděl v Evropě někoho hladovět?

"Jezdit ve starých škatujích není náš koníček"

Možná tomu nebudete věřit, ale můj koníček to je. *frajer* I když ta moje současná škatule zas až tak bůhví jak stará není.

km

Také vlastním dvoutakt. Čtěte co píšu, píšu o o autech, které mají filtry, vykuchané. Dvoutakty žadné nemají. U starých aut je to vlastnost, na silnici už jich je minimum.

 

km
hodnocení

1x

"pokud si policie bude záměrně vybírat auta ve zjevně špatném technickém stavu"
Ano, tak by to mělo být. Často je to vidět na první pohled (tmavá záď, kouř).
"přisun chybějících peněz do státního rozpočtu"
Jediný, kdy by se dalo pokutama trochu vidělávat, by byl zcela bezobslužný systém. Pokud jsou v koloběhu ale nějací lidé, policisté a úředníci, nikdy se to nemůže vyplatit a o dotování rozpočtu už vůbec nemůže být řeč.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Však je to v pořádku. Takové auto nemá na silnici co dělat. Drtivá většina emisi ve městech pochází z dopravy a lidi se dusit nechtějí. Jezdím na kole a některé auta dnes snad pořad jezdí na vyjetý olej. Dým ještě pět km daleko, i auta za nim zastavovaly, protože nebylo vidět na krok. Další věc je, ze policie nepokutuje auta běžící na volnobeh, přitom je jasné uvedeno, ze nesmí bezdůvodně znecistovat ovzduší a obtěžovat hlukem. A na volnoběh neplní emise žádné auto, ani nové, protože chládne a zavírá egr. Takové emise a jedy jsou řádově vyšší.
Dotaz nezní, zda má nevyhovující auto dál jezdit po silnici, ale zda dává smysl, aby byl řidič pokutován za něco, za závadu, kterou nemá jak zjistit.
To nezjistí protože žádný studený motor to nesplni.
jaj*
V Německu měli kdysi nějaký slavnosti a jezdil jim tam motorový vlak který spaloval všechno možný, vlak jsem přímo potkala 2x a jednou jsem poznala že tam před chvílí jel, úplně černý kouř, a když jsem sáhla na zábradlí tak úplně černý prach. Lodě které převáží hadry na 2 použití dělají taky spoustu emisí, ne každé osobní auto dělá zvýšené emise, některá auta mají mírně zvýšené, ale žádné neudělá to co udělá loď na moři, to by těch aut muselo být 200, navíc emise vzniklé mimo město se vrátí v podobě imisí, kdysi se kvůli imisím zničil na ostrově skalní útvar. Takže těch pár aut má skoro nulový význam pro přírodu. Horší je třeba ta válka, kde asi všechno hoří, teď se to dostává do půdy kolem, to co je ve vzduchu způsobuje oteplování. No jsou horší věci než auto se špatnými emisemi, jako bych řešila že mi kape kohoutek v umyvadle a vedle mi tekla voda z pračky a to mi bylo jedno.
Taky byl tady s Masarykem.
Musíte rozlišovat mezi mikro a makro emisemi. Ovzduší ve městech je znečištěné víc než z 80% z dopravy. Auta vypouští jedy přímo pod nosy lidi a dnes není rakovina žádné ojediněle onemocnění ale je v každé rodině. Taková velká obchodní loď uveze i 39000 novych aut nebo tisíce kontejneru se zbožím. Nekupujte čínské zboží, nebudou emise v Číně ani na moři, ale budou u nás. Tedy pokud vám to tady někdo vyrobí což pochybuju. I tak je ceskarepublika v přepočtu emisí na hlavu daleko spinavejsi než Čína. Patříme mezi největší znečišťovatelé na světě v přepočtu emisi na hlavu. Máme špinavou energetiku, průmysl a zbytek je doprava. Ta je pro lidi nejvíc riziková protože produkuje jedy tam , kde je největší koncentraci lidi, ve městech. Často běží úplně zbytečně auta na volnoběh, aby si mohli klimatizovaných nebo v zimě v domění ze motor na volnobeh topí. Auto na volnoběh produkuje nejvíce jedů, protože nemá provozní teplotu, nefunguje katalyzátor, PDF, egr ventil zavírá, protože není dostatečná teplota.
24.06.24 10:42
.
IMG_0115.mov2.57 MB

 

kmet
hodnocení

1x

Prvně, trefená husa se ozve, kdo má auto v pořádku, nemusí se ničeho bát, nemusí nic řešit. Za druhé, neustále potkávám auta čmoudící a nezvykle smrdící, úplně nejvíc potkávám těch, co kouří černě a při akceleraci vypadne z výfuku briketa. Protože se prý běžné měření emisí mnohdy šidí a podvádí se, je to to jistě účinný nástroj jak taková auta odhalit a vyřadit je ze silnic.

"...kdo má auto v pořádku, nemusí se ničeho bát, nemusí nic řešit."

Jestli jsem Vás dobře pochopil, měl bych si před každou jízdou (případně třeba jednou měsíčně) doma změřit emise *sok*? Jak jinak zjistím, že nemám auto v pořádku? *zmateny*

ota

Že čoudí Když přišlápneš plyn, ideální je aby někdo jel za tebou a hlásil ti to po telefonu :)

přesto to dělá blbě na čipovaný diesel, když je přebytek nafty, prostě se zvýší Vstřikovací dávka a nestihne to shořet

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Jak se to tedy díváte? ***Není to tak časté, páč policie to musí platit firmě, která to pro ně měří (CSPSD), ale považuji to za správné.

Mám pravdu, nebo jsem úplně mimo mísu.****Bez komentáře,.

...co do jisté míry (ne)můžu ovlivnit?

riva

Třeba to, že nevím, jestli je od poslední emisní kontroly auto stále v limitu?

Nic ve zlém, ale Vy jste si po roce od poslední kontroly zcela jistý, že jsou emise Vašeho auta v pořádku? Jak často a čím si je na ulici před barákem měříte?

Takže ano, při kontrole namátkově měřit možná, ale pak případně doporučit seřízení (a třeba časově omezit provoz), ale nepokutovat.

magdon®

jasně, že to nevím a nemůžu si být jistý. Já jen reagoval na to sdělení, "co do jisté míry nemůžu ovlivnit,"Já si myslím, že to neovlivní vůbec.

Zkrátka, nechám seřídit, projdu emisemi a do příštích spoléhám na to, že je to OK.

aaa

Jak se dnešní moderní nebo celkově novější auta seřizují? U karburátoru ok, ale tam kde je řídící jednotka by mě to zajímalo co se kde seřídí.

lubosnovak
hodnocení

Všem velice děkuji za názory a postřehy.

Aaa: mám lpg (k němu kabel a soft), kvůli lpg programovatelnej variator předstihu (+kabel a soft), k tomu dobastleny trimry okolo váhy vzduchu... Já si to seřídim libovolně. A aktuálně, kdy jsem musel odpojit řídící sirokorozsahovou lambdu, protože zlobila a nová přišla vadná, mi to naladěný "od ucha" jezdí snad nejlíp, co kdy jezdilo, když to není tlumený plněním euro4 :)

@magdon: Já si myslím, že to na ulici nepokutují. Ty pokuty byly za něco jiného.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Ohledně kouřivosti souhlasím s kolegy. Ale bohužel člověk, který u nafťáka lechtá kvůli spotřebě plyn, tak právě ten neprojde... Pokud to párkrát pořádně protáhne, projde bez potíží (klasické TDI u VW nebo JTD fiatu) - takže se tu vlastně doporučuje jezdit na vyšší otáčky, mít vyšší spotřebu a tím fakticky ekologii dávat na prdel.

Spíš bych doporučil PČR stát za rohem STK a zastavovat ta auta, která zázrakem prošla. Nefunkční systémy s varovnými kontrolkami, nebrzdící, prorezlé až děravé (ostré) části karoserie... Přitom je to jen za např. 3000,- navíc.

Fakticky pak nákup nové ojetiny s novou TK nemá žádná pozitiva.

Již bylo probíráno na mnoha otázkách a i na různých webech - je příliš málo policistů a díky aroganci lidí ignorujících pravidla jdeme cestou do pekel...

 

stát za rohem STK a...

zbožné přání, ale to neprojde, páč hned se někdo ozve, že tam stojí policie...

 

hodnocení

0x

Já bych periodická povinná měření emisí na STK zrušil a nechal bych dopravní hlídky PČR zastavovat podezřelá vozidla a měřit jim emise za peníze daňových poplatníků. Pokud by výsledky byly nevyhovující, tak by následovalo odebrání OTP a předepsání povinnosti zjednat nápravu v určité lhůtě. Vrácení OTP by bylo podmíněno předložením vyhovujícího protokolu o měření emisí na STK. Tímto způsobem by byla spousta řidičů zbavena povinnosti jezdit pravidelně na měření emisí na STK a platit za to nekřesťanské peníze. Současně by se vynucení dodržovat zákon soustředilo na lajdáky, kteří správně nepečují o technický stav svého vozu.

Hm, přání zbožné, ale nereálné. Mě nezastavili policisté již mnoho let. Mám kliku, štěstí.

Ale 1x za dva roky mi auto zkotrolují.

(Policie to neměří, mají na to firmu CSPSD)

Žádné auto neplní limity pokud není na provozní teplotě. Takže buďte rádi, ze neměří ve městech. Možná by to bylo fajn, zbylo by dost místa pro zeleň, dětské hřiště, parky atd

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]