Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Žena doporučila místního automechanika a tan jí ze staré známosti vyměnil olej 5W-40 místo 5W-30,.
Mohu ho v klidu nechat 8-10tis do další výměny anebo radši nejezdit a nechat ho znovu vyměnit?
2,0TDI PD 103KW DPF
Olej nallitý 5W-40 total Quartz 9000 5W--40 ze sudu
Olej doporučený dle návodu k autu: specifikace je doporučená 504.000 / 507000.
Děkuji
Teď v létě je právě ten 5W40 lepší než 5W30
specifikace na olej 504.000 / 507000 MUSÍ BÝT DODRŽENA
a jak se dozvím, že olej ze sudu s nápisem Total Quartz 5W-40 plní 504/00/507.00
Mohu s ním najet alepsoň do pátku 500- 1000km? Nebo minimálně dnes 350?
Co myslíte?
Tento olej plní mj.normu VOLKSWAGEN 502.00/505.00 Takže pokud je pro motor určena norma co psal rádce Boban, pak tento olej NENÍ vhodný pro vaše auto. Jinak normy daného oleje zjistíte lehce -vygůglíte si to. Jinak co se týká výrobků Total tak zjišťuji po zadání potřebného (výr.motoru kubaturu, rv, ...) zde : totalenergies.cz/...
PS u nového-novějšího motoru je použití oleje jiných norem něco úplně jiné než u motorů bez současných ekokurvítek , třeba u klasiky komůrkových dieselů 1,9
Tak jsem se právě od servisáka vrátil, a řekl mi, že za posledních 10 let se nevyrábí žádný popelnatý olej evropských renomovaných značek. Že všechno je dnes EURO EKO hlavně kvůli emisím. Jestli se mi DPF ucpe tak mi osobně koupí nový.
Tak děkuji za rady. Jsem z toho nakonec jelen, co byl do zadku střelen.
Dobře ti pověsil bulíky na nos a ty ses nechal...
Je to naprosto jednoduchý: Jaká je specifikace požadovaná pro tvůj motor? Splňuje olej požadovanou specifikaci? Nesplňuje = vyměnit za správný na náklady servisu, včetně toho proplachu (stačí ca 2L aby byl sací koš pod hladinou a chvíli protočit motor)
Ty kecy že ti zaplatí novej DPF - sliby chyby, až na to dojde tak přijde jiná výmluva. Navíc i jen přicpanej DPF znamená častější regeneraci = vyšší spotřeba nafty atd.
Vůbec s nim nediskutuj, dal tam jiný olej než má být. Když se bude cukat, tak mu jen řekni že to budeš řešit přes obchodní inspekci, uvidíš že to se mu riskovat chtít nebude Pokud to bylo bez dokladu tak i finančák. Páky na vykuky jsou. Počítej že k němu auto už dát nemůžeš, klidně by tam zaškodil. Ostatně pokud dělá tak jak dělá tak o nic nepřijdeš..
Olej je lepší měnit sám, neni to nic složitýho...
Máte pravdu, nebudu nic riskovat.
děkuji všem, objednávám tedy SHELL Helix Ultra Profesional AV-L 0W-30 s 504/507 + nový filtr MAN.
DÁVÁM VÁM VŠEM BOD ZA OCHOTU
Neni zač. Teď ještě vytáhnout prachy z toho pitomce. ČOI a finančák jsou silný argumenty, obzvlášť pokud to dělal načerno. A pokud oficiálně tak máš doklad co tam nalil a případný soudní spor vyhraješ.
Nepochopil? Myslím, že je to myšleno takto Vypustil daný olej, nalil dva litry správného a jen protočil párkrát motor na půl minuty max. Nestane se mu nic .
Tak Asd1 to řeší asi jak napsal, ne?
Jinak sám za sebe! Dávám do obou našich aut olej doporučený výrobcem motoru a když to náhodou dám mechanikovi tak 100% vím, že tam dá také předepsaný olej a žádný jiný. Dělá výhradně PSA (stelantis)
Nezadřeš, stačí aby sací koš byl pod hladinou a necucal vzduch (to je ca litr oleje ve vaně, 2 je jistota), jen chvíli protočíš aby se mazací okruh propláchl od starýho oleje. Stačí minuta na volnoběh. Obětoval bych i filtr (stačí nejlevnější)
Spíš to zadřeš těma 3-4 L a 2kkm (navíc to je na vypláchnutí nevhodnýho oleje nesmysl, takhle se motor čistí od karbonů nebo od prvotního otěru u funglovky); na jakoukoliv jízdu je třeba dát plnou náplň (ideál je nalít hladinu na 2/3 mezi ryskama, maximálně na rysku max - když je víc tak už to hází olej do výfuku atd.
Pokud motor kromě řídkých eko vodiček typu 0W20 umožňuje i jiný viskozity, tak je mi sympatičtější 0W30 nebo i 5W30.
PS kdyby všechny vyráběný oleje byly nízkopopelový, tak by všechny měly v parametrech C3 nebo tu VW 504, 507.. Ten mechanik z tebe jen dělá vola aby nemusel vracet prachy.. Osobně bych mu to do ruky už nedal, niz ty záškodnický příklady typu stříkačkou fouknout pod manžetu bláto atd. kloub ti odejde třeba po 10kkm a nespojíš si to..
Jinak s tímhle je dobrý nejezdit trvale šolícháním ale občas vyhnat pavouky z vejfuku, neuškodí VIF nebo prémiová nafta (léle tankovat v D nebo A), a dochlazovat turbo (stačí poslední minutu jet zvolna), olej neměnit longlife po 30kkm, ale měnit po 10kkm/ 1 rok, filtr kvalitní např. Mann, olej nemusí být drahý značkový, stačí "cokoliv" co plní požadovanou specifikaci. Do svých aut leju Shell a Total (ale nic s DPF nemám)
italská údržba = prohřátý motor = min. 10 km jízdy, vysoká zátěž i otáčky. Jde to i průběžně v normálním provozu - akcelerovat vytočením 2,3 do oblasti max. výkonu a pak řadit o dva i tři kvalty vejš a držet rychlost šolícháním. Vychází to dobře i na spotřebu - akcelerace = udělíš autu pohybovou energii a takhle jí dodáš s motorem v oblasti nejvyšší účinnosti. Jen tu dodanou energii pak nesmíš využít na ohřátí brzd ale na pohyb dopředu
podobné tema se řeší na motoforu kde servisy Honda cpou do motorů H-afrik místo předepsaného 5W-30 olej 5W-40...z půlroční debaty která k ničemu nevedla plyne jediný racionální závěr, 5W-40 je o desítky korun levnější než výrobcem předepsaný 5W-30...jde jen o peníze...všechny ty kecy o tom, kdo je chytřejší než výrobce , který se vzhledm k podnebí, počasí, rosnému bodu atd hluboce mýlí při stanovení viskozity jsou úsměvné
Pro Pavla Dvořáka.
Chytří lidé ví, že dnešní inženýři už 15 let nepřemýšlí o ničem jiném, jak výrobek (auto) vybavit KUR...TKY tak, aby se KŠEFT točil.
Inženýři VW motory vybavené hřídelkou na hnání olejového čerpadla přímo milují hustý olej, čím hustší, tím se dřív hřídelka VYMELE, pane Dvořáku, s tou Vámi zmíněnou VIZKOZITOU. Motory TSI by mohli závidět ŠLAPACÍMU kolu jeho řetízek.
Je přece rozdílj estli mám olej
5W-40, který má popel 1,3% a při 100st vizkozitu 15,nebo
5w-30 - 504.00 /.507.00 popel 0,8% a při 100st vizkozitu 12, nebo
špičkový 0w-30,který má popel 0,5% a vizkozitu 9,5
Jak Vám říkám je to Vaše DOJMOLOGIE.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.