Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jiný olej... Může poškodit motor?

Od: karelulm® odpovědí: 23 změna:

Dobrý den.

Žena doporučila místního automechanika a tan jí ze staré známosti vyměnil olej 5W-40 místo 5W-30,.

Mohu ho v klidu nechat 8-10tis do další výměny anebo radši nejezdit a nechat ho znovu vyměnit?

2,0TDI PD 103KW DPF

Olej nallitý 5W-40 total Quartz 9000 5W--40 ze sudu

Olej doporučený dle návodu k autu: specifikace je doporučená 504.000 / 507000.

Děkuji

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

9x
Je 502,505, není nizkopopelovy, ucpe ti DPF!
Otázka jak rychle ho znici, osobně bych nejezdil, olej vyměnil (obetoval bych tak 2L a levny filtr jako proplach, až pak další výměnou hlavní náplň).
Ten servisak je debil, měl by vrátit komplet prachy. Klasika, má sud oleje a leje to do všeho...
Klasika, má sud oleje a leje to do všeho...
Máš pravdu, je to klasika. Ale to samý zkoušej i s chladícíma kapalinama, atd...
Hajzl jeden

 

hodnocení

3x
avatar mikihans
Jak už tu padlo, není to olej vhodný pro motory s filtrem pevných částic.
Řešil bych to reklamací u mechanika, pokud to bylo "ofiko". Pokud bez čehokoliv ze známosti, tak se aspoň zkusit domluvit.
Určitě bych na to (dlouhodobě) nejezdil, nový DPF platit zbytečně nechcete. A už vůbec ne, pokud auto olej trochu žere.
Ano..Pokud pan "mechanik" neví, že tam tenhle olej nepatří,tak bych mu to oznámil s tím,že je to JEHO pochybení! Nabídl bych mu dvě varianty.. 1.vrátit peníze zpět a jet jinam. 2. Přivézt si svůj olej-správný ..a ať to před vámi vymění-na počkání..Vůbec bych se nebál být zlejší,pokud se bude vymlouvat a plácat lži. Pokud nepomůže domluvit se,tak jedině ho všude pomluvit! Tohle není správný mechanik,a proto si to zaslouží! Samozřejmě jen pokud s ním nebude rozumná řeč.

 

hodnocení

2x

Teď v létě je právě ten 5W40 lepší než 5W30

specifikace na olej 504.000 / 507000 MUSÍ BÝT DODRŽENA

hodnocení

a jak se dozvím, že olej ze sudu s nápisem Total Quartz 5W-40 plní 504/00/507.00

Mohu s ním najet alepsoň do pátku 500- 1000km? Nebo minimálně dnes 350?

Co myslíte?

Tento olej plní mj.normu VOLKSWAGEN 502.00/505.00 Takže pokud je pro motor určena norma co psal rádce Boban, pak tento olej NENÍ vhodný pro vaše auto. Jinak normy daného oleje zjistíte lehce -vygůglíte si to. Jinak co se týká výrobků Total tak zjišťuji po zadání potřebného (výr.motoru kubaturu, rv, ...) zde : totalenergies.cz/...

PS u nového-novějšího motoru je použití oleje jiných norem něco úplně jiné než u motorů bez současných ekokurvítek , třeba u klasiky komůrkových dieselů 1,9

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Tento olej neni určen pro motory s dpf filtrem nema normu 504 ani 507 ani C3 tudíž by se tam lejt neměl
Zkušenost co se stane nebo nestane nemám
Dle mě to motoru neublíží spíš se asi rychleji bude zanášet Dpf čert ví
asd1
Motoru to nevadí, problém je popel ze spalenyho oleje a ucpavani DPF. Jak moc a jak rychle ví motorari z vývoje, kdy test s tímhle olejem určitě proběhl... a zjistili že je nutný nizkopopelovy olej ;)
Vzhledem k ceně DPF bych olej vyměnil okamžitě, ucpání popelem je nevratné.

 

hodnocení

Tak jsem se právě od servisáka vrátil, a řekl mi, že za posledních 10 let se nevyrábí žádný popelnatý olej evropských renomovaných značek. Že všechno je dnes EURO EKO hlavně kvůli emisím. Jestli se mi DPF ucpe tak mi osobně koupí nový.

Tak děkuji za rady. Jsem z toho nakonec jelen, co byl do zadku střelen.

asd1

*smich*

Dobře ti pověsil bulíky na nos a ty ses nechal...

Je to naprosto jednoduchý: Jaká je specifikace požadovaná pro tvůj motor? Splňuje olej požadovanou specifikaci? Nesplňuje = vyměnit za správný na náklady servisu, včetně toho proplachu (stačí ca 2L aby byl sací koš pod hladinou a chvíli protočit motor)

Ty kecy že ti zaplatí novej DPF - sliby chyby, až na to dojde tak přijde jiná výmluva. Navíc i jen přicpanej DPF znamená častější regeneraci = vyšší spotřeba nafty atd.

Vůbec s nim nediskutuj, dal tam jiný olej než má být. Když se bude cukat, tak mu jen řekni že to budeš řešit přes obchodní inspekci, uvidíš že to se mu riskovat chtít nebude ;) Pokud to bylo bez dokladu tak i finančák. Páky na vykuky jsou. Počítej že k němu auto už dát nemůžeš, klidně by tam zaškodil. Ostatně pokud dělá tak jak dělá tak o nic nepřijdeš..

Olej je lepší měnit sám, neni to nic složitýho...

Auto bych tam nedal. Může se pomstít, stačí odsát z nádržky posilovače a nalije tam nějaký svinstvo.
Odejde ti celý servo.
Může protrhnout manžetu kloubu , fouknout tam brčkem drobný písek.
Auto mu nedávat, ať vrátí peníze!

 

hodnocení

Máte pravdu, nebudu nic riskovat.

děkuji všem, objednávám tedy SHELL Helix Ultra Profesional AV-L 0W-30 s 504/507 + nový filtr MAN.

DÁVÁM VÁM VŠEM BOD ZA OCHOTU

asd1

Neni zač. Teď ještě vytáhnout prachy z toho pitomce. ČOI a finančák jsou silný argumenty, obzvlášť pokud to dělal načerno. A pokud oficiálně tak máš doklad co tam nalil a případný soudní spor vyhraješ.

tj
Hlavně nám prosím řekněte, co to je za servisáka tady + dejte recenzi na mapy.cz a klidně ještě někam. Aby tam náhodou někdo z nás omylem nezavítal.
Děkujeme.
0w30? Vem 5w30 s normou c3 - 504 - 507 a vymen si to sam

 

hodnocení

pro ASD1

a bude fakt 2 litry na proplach stačit? nezadřu to?

děkuji

Nepochopil? Myslím, že je to myšleno takto Vypustil daný olej, nalil dva litry správného a jen protočil párkrát motor na půl minuty max. Nestane se mu nic .

hodnocení

to už rovnou koupím 3 nebo 4 litry a nechám to tam 2000km. ne?

 

Tak Asd1 to řeší asi jak napsal, ne?

Jinak sám za sebe! Dávám do obou našich aut olej doporučený výrobcem motoru a když to náhodou dám mechanikovi tak 100% vím, že tam dá také předepsaný olej a žádný jiný. Dělá výhradně PSA (stelantis)

asd1

Nezadřeš, stačí aby sací koš byl pod hladinou a necucal vzduch (to je ca litr oleje ve vaně, 2 je jistota), jen chvíli protočíš aby se mazací okruh propláchl od starýho oleje. Stačí minuta na volnoběh. Obětoval bych i filtr (stačí nejlevnější)

Spíš to zadřeš těma 3-4 L a 2kkm (navíc to je na vypláchnutí nevhodnýho oleje nesmysl, takhle se motor čistí od karbonů nebo od prvotního otěru u funglovky); na jakoukoliv jízdu je třeba dát plnou náplň (ideál je nalít hladinu na 2/3 mezi ryskama, maximálně na rysku max - když je víc tak už to hází olej do výfuku atd.

Pokud motor kromě řídkých eko vodiček typu 0W20 umožňuje i jiný viskozity, tak je mi sympatičtější 0W30 nebo i 5W30.

PS kdyby všechny vyráběný oleje byly nízkopopelový, tak by všechny měly v parametrech C3 nebo tu VW 504, 507.. Ten mechanik z tebe jen dělá vola aby nemusel vracet prachy.. Osobně bych mu to do ruky už nedal, niz ty záškodnický příklady typu stříkačkou fouknout pod manžetu bláto atd. kloub ti odejde třeba po 10kkm a nespojíš si to..

Jinak s tímhle je dobrý nejezdit trvale šolícháním ale občas vyhnat pavouky z vejfuku, neuškodí VIF nebo prémiová nafta (léle tankovat v D nebo A), a dochlazovat turbo (stačí poslední minutu jet zvolna), olej neměnit longlife po 30kkm, ale měnit po 10kkm/ 1 rok, filtr kvalitní např. Mann, olej nemusí být drahý značkový, stačí "cokoliv" co plní požadovanou specifikaci. Do svých aut leju Shell a Total (ale nic s DPF nemám)

italská údržba = prohřátý motor = min. 10 km jízdy, vysoká zátěž i otáčky. Jde to i průběžně v normálním provozu - akcelerovat vytočením 2,3 do oblasti max. výkonu a pak řadit o dva i tři kvalty vejš a držet rychlost šolícháním. Vychází to dobře i na spotřebu - akcelerace = udělíš autu pohybovou energii a takhle jí dodáš s motorem v oblasti nejvyšší účinnosti. Jen tu dodanou energii pak nesmíš využít na ohřátí brzd ale na pohyb dopředu ;)

 

paveldvorak
hodnocení

0x

podobné tema se řeší na motoforu kde servisy Honda cpou do motorů H-afrik místo předepsaného 5W-30 olej 5W-40...z půlroční debaty která k ničemu nevedla plyne jediný racionální závěr, 5W-40 je o desítky korun levnější než výrobcem předepsaný 5W-30...jde jen o peníze...všechny ty kecy o tom, kdo je chytřejší než výrobce , který se vzhledm k podnebí, počasí, rosnému bodu atd hluboce mýlí při stanovení viskozity jsou úsměvné:-P

 

hodnocení

Pro Pavla Dvořáka.

Chytří lidé ví, že dnešní inženýři už 15 let nepřemýšlí o ničem jiném, jak výrobek (auto) vybavit KUR...TKY tak, aby se KŠEFT točil.

Inženýři VW motory vybavené hřídelkou na hnání olejového čerpadla přímo milují hustý olej, čím hustší, tím se dřív hřídelka VYMELE, pane Dvořáku, s tou Vámi zmíněnou VIZKOZITOU. Motory TSI by mohli závidět ŠLAPACÍMU kolu jeho řetízek.

Je přece rozdílj estli mám olej

5W-40, který má popel 1,3% a při 100st vizkozitu 15,nebo

5w-30 - 504.00 /.507.00 popel 0,8% a při 100st vizkozitu 12, nebo

špičkový 0w-30,který má popel 0,5% a vizkozitu 9,5

Jak Vám říkám je to Vaše DOJMOLOGIE.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]