Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor točí, ale nestartuje, proč?

Od: jura odpovědí: 14 změna:
Ahoj všem, mám otázku. Vlastním škoda Octavia (I) 1.9tdi 4x4 74kw R.V 2002. Pokaždé když jdu umýt auto na ruční myčku, tak mám problém se startem, někdy chytne a někdy chytla až za 5 minut. Nedávno jsem byl opět na ruční myčce, kde jsem pro jistotu nechal motor běžet, abych se neobaval, že nenastartuji. No, ale přijel jsem domů a druhý den auto nenastartovalo, točilo to úplně v pohodě,ale nechytlo to (ani přes kabely) nakonec jsem při startu stříkl do sání brzdový čistič a auto naskočilo. Od té doby normálně nastartuji, ale mám vždy problém po umytí. Nenapadá někoho z vás kam se dostane voda a pak to dělá problémy, nebo je problém s něčím jiným? Kdo měl stejnou zkušenost a jak to vyřešil? Děkuji vám za odpověďi.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Nevím sice kam a kudy vám tam teče, ale nejspíš předním oknem nebo "torpédem" pod oknem teče někam na relátka..Pokud to točí svižně, tak je nesmysl dávat to "na kabely" z jiného auta..Stejně tak je prasárna to startovat na čistič brzd..řekl bych.. Koupil bych startsprej,který má trochu mazacích přísad..to čistič brzd určitě nemá...Ikdyž-kamarád z autorizáku Ford mi vyprávěl, že auta startují na čistič brzd*alene* Nejsou totiž jejich*alene* Záleží taky ,kam až a jak tou pistolí "zajíždíte"..Těžko říct, kde má vaše auto skulinu,kam se voda dostane jen na vapce.. Já si vždy vyplavil Renaulta taky jen na vapce..musel jsem holt vynechat mřížku pod oknem a pak ok..Se startem problémy nebyly..ale voda na podlaze spolujezdce
jura
hodnocení

Děkuji za odpověď
jura
hodnocení

Chci se zeptat ještě, kde tam najdu ty relátka? Jsem úplný laik co se týče aut. Tak prosím kde to najdu.

 

hodnocení

0x

Pod předním oknem je řídící jednotka, ale je mi divné, co s tím provádíte, že vám to dělá po ručním mytí a ne po silném dešti. A trochu se divím, že když víte, že to dělá, že se ohledně množství vody především se střechou, předním sklem a kapotou trochu nekrotíte.

Kam přesně do sání jste stříkl ten čistič? Problinkne po zapnutí zapalování při nefungujícím startu normálně kontrolka žhavení?

jura
hodnocení

Odpojil jsem přímo tu "rouru" a do toho strikl. Ano žhavení se rozsvítí a zhasne. Kde mám přesně hledat tu řídící jednotku? Myslíte že natece do řídící jednotky? Děkuji za odpověď
Nemělo by, ona visí u horní hrany. Ale stejně koukněte, že ten odtokovový žlab pod předním oknem nemáte třeba někde plný listí.
jura
hodnocení

Děkuju za radu

 

hodnocení

0x

Pokiaľ auto chytne na sprej a ide normálne, Tak s veľkou pravdepodobnosťou je rozhodený rozvod, alebo vadný niektorý snímač rozvodu a kľuky.


doplněno 12.06.24 10:31:

Áno,je to možné. Ak odchýlka je v tolerancii,ktorú dokáže uregulovať riadiaca jednotka. Skúste pri naštartovanom motore, a napojení na diagnostiku dať základné nastavenie motora. Ak motor hneď zdochne,tak je rozhodený rozvod.

jura
hodnocení

Děkuji za moc za radu
jura
hodnocení

Auto jsem měl u kamaráda na diagnostice, ale taková chyba tam nebyla, je možné že to diagnostika neukáže? Ještě jsme se dívali do motoru na SVAZEK ke vstrikum, ten svazek byl takový povolený a "husí" krk je proříznutý, takže tam by se mohla dostat trošku vody a dělat to bordel, jelikož tam jsou dráty.
asd1

Jasně, rozhozený rozvod se vyschnutím opraví a namočením znova rozhodí *smich*

Snímání polohy kliky/ vačky - tam výpadek být může, musel bys ale měřit v okamžiku výpadku a nejlíp osciloskopem.

Ale evidentně to reaguje na vlhkost - konektory, kabeláž., takže projít, vyčistit, zaměřit se na polámanou izolaci a uhnilý dráty. Pokud všechno bude vypadat v pořádku, tak máčet oddělený úseky a sledovat jestli chyba vyskočí.

Len,aby vám nezabehlo. Mal som pootočené koleso na kľuke o pol zuba a na sprej natočilo a šlo normálne,bez spreja nechytlo nijak.

 

hodnocení

0x
Asi bych začal u snímače otáček na klice. Nedávno jsem řešil u 1,6 benzínu špatný starty a nervózní chování v nižších otáčkách a bylo to právě indukčním snímačem polohy kliky. Fungoval, nějak, ale buď vlivem mezizavitovyho zkratu, nebo zeslábnutí magnetu, z něj lezl signál o menším napětí (jednotky voltů, u novýho desítky). Diagnostika to ještě jako chybu nerozlišovala, ale kvůli LPG mám signál polohy veden přes variátor předstihu a ten napětí ze snímače zobrazuje, takže mě zarazilo, že je nižší, než bývalo. Tak třeba je tady taky na odchodu a když se k tomu přidá vlhko...
jura
hodnocení

Super, děkuji moc za radu, zkusím zjistit a podívat se na to.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]