Nejste přihlášen/a.
Ventilátor se nespouští ihned, ale až po nějaké době... V okruhu klimatizace je zařezen presostat, který kontroluje tlak plynu v klimatizaci. Pokud je nízký (ušlý plyn), tak se nespustí. Pokud vyšší, tak zapne ventilátor a pokud je už tlak kritický, tak se vypne kompresor. Když se zapne klimatizace, tak je vidět u motoru, že spojka sepne a roztočí kompresor? Chladí?
Ještě je možnost zajít k někomu na diagnostiku a přes akční členy zkusit zapnout ventilátor. Pokud se roztočí, tak v něm není problém.
Určitě se nemá ihned rozběhnout... Zatím u všech aut, co jsem opravoval, tak ventilátor sepne cca po 30-90 sekund (podle venkovní teploty). Pořád jsi ještě neodpověděl, zda vůbec klimoška chladí a zda funguje spojka na klimakompresoru, bez toho se nedá dál radit...
V tom případě na diagnostiku a ať vyzkouší přes akční členy ventilátor. Jakmile nepoběží, tak bude potřeba rozebrat kabeláž, která má vodiče společné pro ventilátor a postuně proměřit, zda není nějaký přerušený.
Ale jako první vyndat pojistky, co mají cokoliv společného s klimatizací a chlazením - pořádně šmirglem očistit nožičky, to samé konektory v držáku a prostříkat kotaktolem, potom kabeláž.
Pokud to nejsou jen měniči dílů, ale umí měřit, tak se podívat na řidicí jednotku klimatizace a zjistit, který pin dává signál ke spuštění a tam měřit, zda jednotka dává vůbec povel k sepnutí ventiltoru.
Některé auta mají ještě spínací relé s 2 rychlostmi pro ventilátor. Tak proměřit zda jde do něho signál. S tím jsem se už setkal, že byl opotřebovaný a nesepnul. Pokud se jde po kabelu od ventilátoru, tak kouusek od něj bude krabička, kam se připojuje, tak to proměřit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.