Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klimatizácia Superb 1

Od: steve® odpovědí: 5 změna:
Zdravím, viete poradiť. Škoda Superb 1. Po zapnutí klimatizácie nazopne ventilátor na chladiaci. Keď ho napojíme na priamom na baterku tak funguje. Poistky sú ok. Vôbec nedostáva prúd do koncovky. Ďakujem za rady.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar blesk1616

Ventilátor se nespouští ihned, ale až po nějaké době... V okruhu klimatizace je zařezen presostat, který kontroluje tlak plynu v klimatizaci. Pokud je nízký (ušlý plyn), tak se nespustí. Pokud vyšší, tak zapne ventilátor a pokud je už tlak kritický, tak se vypne kompresor. Když se zapne klimatizace, tak je vidět u motoru, že spojka sepne a roztočí kompresor? Chladí?


doplněno 02.06.24 16:24:

Ještě je možnost zajít k někomu na diagnostiku a přes akční členy zkusit zapnout ventilátor. Pokud se roztočí, tak v něm není problém.


doplněno 02.06.24 16:34:

Určitě se nemá ihned rozběhnout... Zatím u všech aut, co jsem opravoval, tak ventilátor sepne cca po 30-90 sekund (podle venkovní teploty). Pořád jsi ještě neodpověděl, zda vůbec klimoška chladí a zda funguje spojka na klimakompresoru, bez toho se nedá dál radit...

 

hodnocení

Ono nezopne ani po dlhšej dobe. Keď kontrolovali či je dostatočne naplnená a taktiež tlak tak je všetko ok. Bolo mi povedané, že pri zapnutí klimatizácie sa má hneď zapnúť aj ventilátor. Tak neviem

 

hodnocení

Áno chladí kompresor je v poriadku

 

hodnocení

0x
avatar blesk1616

V tom případě na diagnostiku a ať vyzkouší přes akční členy ventilátor. Jakmile nepoběží, tak bude potřeba rozebrat kabeláž, která má vodiče společné pro ventilátor a postuně proměřit, zda není nějaký přerušený.

Ale jako první vyndat pojistky, co mají cokoliv společného s klimatizací a chlazením - pořádně šmirglem očistit nožičky, to samé konektory v držáku a prostříkat kotaktolem, potom kabeláž.

Pokud to nejsou jen měniči dílů, ale umí měřit, tak se podívat na řidicí jednotku klimatizace a zjistit, který pin dává signál ke spuštění a tam měřit, zda jednotka dává vůbec povel k sepnutí ventiltoru.

Některé auta mají ještě spínací relé s 2 rychlostmi pro ventilátor. Tak proměřit zda jde do něho signál. S tím jsem se už setkal, že byl opotřebovaný a nesepnul. Pokud se jde po kabelu od ventilátoru, tak kouusek od něj bude krabička, kam se připojuje, tak to proměřit.

Přikláním se k ty krabičce se 2 relatkama, nebo okyslym kontaktům u ní. Nebo vypálená patice pojistky v boxu u baterky, pokud je to tam řešeno jako u oktávky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]