Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Značka tlumičů

Od: jarin® odpovědí: 25 změna:
Ahoj, můžete mi prosím doporučit značku tlumičů k autu na dojetí. Příští rok mám v plánu udělat poslední technickou a jestli to ji to auto dojezdi celou do roku 2027, těžko říct.
Rozhodují se mezi značkami Hart za 490Kc, TRW za 750Kč a Sachs za 1100 Kč.
Chtěl jsem původně koupit Harty, mám od nich vrchní ramena a brzdiče ale u těch tlumičů nevím, byl bych nerad kdyby po 10 tisících byly KO.
Dikec
doplněno 27.05.24 17:02:

Borci, ještě poslední dotaz. To horní uložení, má cenu brát nějakou dražší značku jako Sachs nebo Kyb? Nebo můžu klidně vzít Original Imperium nebo Denckermann, co stojí kolem 200 Kč. Když budeme brát, že to je auto na dojetí. Tlumiče nakonec vezmu TRW, cenově za 700Kč je to fajn kompromis mezi Hart za 490Kč a Sachs za 1100.

Ty prachovky a dorazy...má cenu brát? Za 200 tam budou asi 2 kusy na každou stranu? Kupoval bych je preventivně, respektive, koupím díly, odvezu mechanikovi a nestarám se, takže když by zjistil, že jsou v sobotu prachovky KO, tak asi smůla. 200 mě nezabije, ale zase aby to nebylo moc poctivý.

V sobotu se konečně dočkám, už mě nebaví jezdit obloukem :D


doplněno 27.05.24 17:06:

motora.cz/...

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x
Kára na dojeti=pokud ty tlumiče nejsou úplně chciply tak nemenit, jezdit dokud to jede a pak poslat do huti. Investovat do shnilyho auta je rozmar milionáře.
Na investice si porid káru u který to má smysl..
hodnocení

No ja se dostal do začarovaného kruhu díky svému mechanikovi. Chtěl jsem to poslat do hutí az odejde spojka, ale mechanik me přesvědčil, že má cenu to vyměnit. Pak jsem měl KO zadní brzdiče, pribrzdovalo to...no tak když už jsem měnil spojku,tak jsem vyměnil i brzdiče, protoze to nechtělo jet a spotřeba byla o litr a půl vyšší, a ted si říkám, že když už jsem vyměnil tyhle věci tak udělám i tlumiče.
Ty tlumiče nejsou az takovy problém, ale vadi mi, jak je to uhopsanejsi a ze nejde to zatáčky, proto jsem chtěl koupit aspoň ty Harty za 500 kus, nebo teda TRW za 700, to už me nezabije.
To jsou větší investice za poslední dobu, jinak v roce 2021 jsem na tom dělal rozvody a jinak nic, je to spolehlivý, ale kastle je problém, to mi nikdo neopravi za slušný peníze a sám to neumím.
Tak ted nevím co s tim. Jsem nahlodán, Sachsy tam teda dávat nebudu ale za Harty nebo Trw + práci bych ještě ty kačky obětoval. Počítám, že rok nebi dva to auto ještě mit budu a chci ho vymackat jak citron.
bobann

asd1

člověče, zrovna ty tlumiče, na tom bych nešetřil. Dodneska si nadávám, jak jsem vletěl do zatáčky, naproti se blížilo auto, Felda se mi rozhoupala jak kolíbka a tak tak to dopadlo dobře. Pak další Felda, ta samá zatáčka, naproti žádný auto, zkusil jsem to samý a pohoda, auto drželo stopu. Co teprv mokrá vozovka.

jasně nemá se jezdit jak prase ale cokolif se může stát

Když už ušetří za kastli na kterou sere, tak aspoň investice do brzd a podvozku,ať je to bezpečný. Brzdná dráha taky rozdíl starýxnový tlumiče.

Pro tazatele-na Alfě 156 mám tlumiče MAGNUM, asi Polsko či co(nebo onálepkovaná čína?) a jsou v cajku.Tam dával předchozí majitel.

 

re4zon
hodnocení

0x
Jestli chces mit jistotu, tak sachs nebo kyb. A za rok najedes kolik?
hodnocení

Za poslední 3 roky jsem najel v průměru tak 8 tisíc ročně. Možná to bude trochu víc od září, protože ukončuji studium a jdu pracovat a chci to auto začít víc huntovat a vymačkat jak citron, jeden práh už je vyplněnej montážní pěnou a s takovou dřív zhnije, než že by odešla nově vyměněná spojka.

 

asd1
hodnocení

0x

Za mne Sachs nebo KYB

Sachs na mým FF - na technický to měli na stolici a po nějakých 120kkm stav tlumiče 90%, a to jezdí po tankodromech..

Špatná zkušenost s Monroe.

hodnocení

To zní super, já teda převážně jezdím po dobrých cestách, ale asi se teda vyplatí si připlatit 800 za oba a mít klid do konce životnosti kastle. I když 120k km s tím nikdy nenajedu. Teď mám na budíku 255 tisíc a myslím si, že když bych najedu na 300k km, tak to bude takový hezky zakulacení a zakončení, pokud se tam nevysype něco jiného co by nemělo smysl opravovat.

Budu to auto mít 8 let a kdybych do něj teď nedal 16k za spojku a nový zadní brzdy, asi bych neřešil ty tlumiče tak neřešil.

bobannn

asd1

Monroe kvalita už je dávno v hajzlu...asi tak jako celá sláva Francie na africkým kontinentu

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja své tdi tež komplet osadil Sachsem
Nezapomen i na uložení
hodnocení

Na uložení bych zapomněl, prachovky a pružiny asi měnit nemusím, pokud nebudou KO?

Uložení dopředu? Na víceprvkovou nápravu?
hodnocení

@doutnak: Ano, nebo není?

Alfu podrobně neznám,ale myslím, že je tam tlumič jinak než u klasického Mc pherson.Ale nehádám se
Prachovky a pružiny pokud sou dobry nemusíš vétšinou odejdou jen ty pěnový dorazy

 

hodnocení

0x
Promiň Jarine..Ale neptal ses tady už jednou na to samé? Jestli s těma tlumičema budeš přemýšlet a špekulovat tak dlouho jako s tou dírou v prahu, tak si troufám říct, že dojezdíš nakonec na povodních anebo koupíš stejně to nejlevnější *smich* ;)
hodnocení

Je to možné, no čekám, až na mě bude mít mechanik čas, do té doby mohu špekulovat. :D Rád bych tam dal to nejlevnější, ale zase kdyby ty tlumiče měly vydržet jen 10-15 tisíc a mělo to začít zase hopsat, tak to nedává smysl moc.

No už to auto budu mít 8 let a sice je super, ale už mě to nebaví, chtěl bych vyzkoušet něco jiného a co má třeba automatickou klimu kterou nemám a xenony a hlavně místo nafty benzin. :D

Xenony? To je na autě to poslední, co je důležitý. Při delších cestách v noci je obyčejná halogenka pro oči šetrnější. Jak tvoje,tak protijedoucích
Jestli jsou to tlumiče na Alfu 147 přední tlumiče, ty si vyměnis sám,na ty nápravě se ani něco rozstelovat nedá . Geometrii na téhle alfach přední nedělal nikdo a vůbec nějaký problémy s geometrii nebo sjížděním pneu ani po tisících km
Hlavně xenony u starýho auta budou spíš pro zlost, vypálený vybojky, parabolby a čočky... zralý na komplet vymenu nebo repas :( Tlumiče už nikdy nekoupím Meyle, zadní na oktavce po roce orezly pístnice a jeden začínal téct. Bůhví, co v Meyle germany přestříkali modrou barvou včetně gumových uložení:) Pak jsem tam dal tuším Japanparts, cenově byly nějak podobný a zatím subjektivně jsou ok.
Samozřejmě se dá rozstelovat sbíhavost předních kol to jo, ale odklon,priklon se na 147, 156 nesteluje, není jak. A měl by být v pořádku,pokud nejsou proskakany horní uložení tlumičů, jak se to stávalo třeba i u BMW.

 

hodnocení

Tak jsem googlil a zjistil jsem, že Sachs a TRW patří pod jednu značku ZF a některý Sachsy jsou údajně můžou být přebalený KYB...ale to bylo na americkém fóru, Evropa to může mít jinak. TRW dělá podvozkový díly pro Alfu v prvovýrobě, druhovýroba asi tak kvalitní nebude, ale dával jsem spodní ramena, mám je tam 50 tisíc km a musím zatím zaklepat, že dobrý. Je tedy otázka, jestli se vyplatí si připlatit.

motora.cz/...

motora.cz/...

 

hodnocení

0x

Jo a horní a spodní ramena vyměnit by měla být samozřejmost. Ojebanim neušetřiš nic,akorát sjedes gumy. Spíš než vůle v samotných čepech bývají vůle v silentblocich spodních ramen. Nevyplatí se je přepisovat. Koupit nový,kde je zanytovan i kulový čep. Taky prachovky tlumičů,všechno musí býT OK
Jde koupit přes bazoš celé sady od někoho,kdo koupil díly a pak u mechose zjistil,že je to celý prožraný ,tak se auta zbavil
Letitý zkušenost,i věř tomu

 

hodnocení

Jako vyměnit ty ramena preventivně? Vrchní mají najeto asi 7 tisíc.

Ha, teď čtu, že spodní ramena máš najeto pouze 50 tkm-TRW. Tak ta by měla být OK, teoreticky

Horní ramena už jsi taky měnil. Tak to jo...já jen, že spousta týpků na Alfách si stěžuje na předních pneumatikách sjeté okraje, že musí nechat seřídit geo a přitom to mají kvůli blbým spodním, horním ramenům.

Jestli hodláš teď Alfu jezdit víc, tak bych výměnu tlumičů udělal 100% Opotřebený tlumiče znamená že ti kolo po silnici daleko víc skáče, tím ti ničí jako spodní kulový čep, tak nadměrně opotřebovává horní ramena, kosti stabilizátoru.

To auto pak můžeš za 2 roky střelit nějakýmu dědkovi na vesnici.

hodnocení

Jo, ty tlumiče uričtě chci udělat, už jen kvůli tomu, že to chci mít technicky ok a nechci někde vyletět nebo nedobrzdit. Půjdu do TRW, protože to je zlatá střední cesta cenově, možná se hecnu na ty Sachsy ale to je asi zbytečný připlácet když to patří pod jednu mateřkou společnost. Každopádně u těch TRW jsou dva druhy

motora.cz/...

motora.cz/...

Předpokládám, že na to moje jsou ty levnější, ty dražší jsou na auta se sníženým podvozek..což může být pro nějaký Q2, TI a GTA edice co byly?

 

hodnocení

Ještě potřebuju poradit chlapi, koukal jsem na to celý odpoledne jak debil :D některý ty tlumiče jsou ve dvou variantách, obě mají shodnou délku 473mm ale jedny jsou 360mm a druhý jsou 340mm (ty jsou údajně pro snížený podvozek). Ta délka 340/360 je údajně při stlačení.

Týpek v motoře mi doporučil ty 340, ale snížený podvozek nemám. Zvažoval jsem ten Sachs ale tam ten údaj třeba vůbec není.

Záleží těch 20mm v něčem? Bude to třeba tvrdší? Zajímá mě to hlavně v souvislosti použití původních pružin aby to pasovalo a nedělalo bordel. Díky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]