Nejste přihlášen/a.
Pravdou je, ze zkušenosti, že Varta žije zejména tak něco jako se říká v dnešní době "německá" kvalita, která zmizela již před mnoha lety... A Exide jsem už měl taky a nebyla nějak zázračná... Teď jde o to, zda se na ní někdo nepodpsal třeba před prodejem ve způsobu skladování ...
Pravdou je, že já osobně si v poslední době kupodivu vůbec nestěžuji na Starline. V mých zkušenostech je lepší, než Varta.
kupoval jsem Vartu aby mi vydržela dlouho ale pak jsem už taky někde četl že Varty už nejsou tak spolehlivé jako bylo dřív.
Dobijení auta určitě ještě jednou prověřím, pokuď bude v autě vše OK tak budu přemýšlet jakou značku koupit ale Vartu už asi né
té nevadí, že zůstane pár dní totálně vybitá
Tohle si dovolím rozporovat. Li-ion akumulátorům značně zkracuje životnost, když se nechávají delší dobu ve vybitém stavu. Kdo chce, aby mu (nejen) mobil vydržel, měl by do mrtě vybitou baterku nabíjet co nejdříve. Ale je pravdou, že olověným startovacím akumulátorům to vadí více, dochází k sulfataci a rychlé smrti akumulátoru.
Sežeňte si nebo jen vypůjčte starou "blbou" nabíječku a tou vybitou baterii nabijte. Chytrá nabíječka často "neumí" nabít úplně vybitou baterii (0%) a hlásí, že je vadná. Nemusí to ale být pravda! Pak s reklamací neuspějete. Osobně si myslím, že ta baterie je dobrá a příčinu bych hledal v (chytrém) dobíjení, stylu používání - četnost jízd a vzdálenosti a třeba i v nadměrném používání všech možných "žroutů" elektřiny ve voze.
Úspěšnost reklamací 1 a 1/2 roku staré baterie se vzhledem k charakteru výrobku a v podstatě nemožnosti, aby zákazník vadu PROKÁZAL, limitně blíží k nule.
@martinmartas: Ach jo! Co znamená "má mít proud 12,3"? Píšete o nabíjecím napětí? Pak nemá mít 12,3V, ale až 14V. Nebo píšete o nabíjecím proudu? Ať už 10,4A nebo 12,3A, obojí je víceméně nesmysl.
Jaké napětí ukazuje voltmetr při měření baterie bez zátěže? Nabitá baterie musí mít bez zátěže 12,8V až cca 14V. Vybitá baterie má méně než 11,9V.
Bez urážky: S vašimi znalostmi elektrotechniky, potažmo autobaterií, jejich funkce, nabíjení a věcí kolem přenechte věc odborníkům. Najděte si spolehlivý servis, nejlépe přímo zaměřený na autoelektro, problém jim pokud možno přesně popište, na podrobnosti se vás sami vyptají, a svěřte vyřešení jim.
jak jsem psal byl jsem už v servisu Volkswagen aby mi zjistili jestli něco vybijí baterií, nezjistili nic ale budu muset tam zajít znovu aby mi to dali na papír popřípadně vyzkouším ještě jeden servis abych měl jistotu.
Jen tak pro porovnání - mám auto staré přez 10 let, baterku jsem v něm neměnil. Jezdím jak kdy, někdy pár týdnů ne, jindy od rána do večera, o baterku jsem se donedávna nestaral.
Poprvé jsem s ní měl problém loni, když jsem někam vezl manželku a pak na ni asi hodinu čekal s vypnutým motorem, ale puštěnou hudbou (běžně nečekám déle než jednotky minut). Auto nenastartovalo, motor se protočil jednou kus, pak už ne. Přijel "servis", vytáhnul ruční baterku, přicvaknul drátama paralelně, na první pokus chytlo, auto jsem trochu projel a bylo dobře.
Podruhé letos, série krátkých skoků (start co 1-2km) a pak půl hodiny na blikačkách - to samé, motor se pootočil, nenaskočil, přijel chlápek s baterkou, nacvaknul, odjel jsem.
Pak jsem si koupil asi za 250,-Kč "voltmetr" do zásuvky zapalovače 2+1LED cifry (7-segmentovky), jak je přesný netuším (v této cenové kategorii nevěřím příliš ničemu), jde mi o relativní hodnoty.
IMHO by měl u plně nabité baterie ukazovat 12.6V (6 x 2.1V), mě běžně ukazuje po dojetí a "vychladnutí" asi 12.1V - 12.3V. Při startování tam problikne 10.něco V při běžícím motoru ukazuje něco okolo 14-15V. Po dojetí a vypnutí to spadne na 13.něco V a během čtvrt minuty klesá k těm 12.3V, kde zůstane.
Zatím mi neukázal nic pod 11.4V a pokaždé jsem nastartoval, ale vozím ho jen pár měsíců.
Rozhodně je to dobré z toho pohledu, že vidím, zda se auto/baterka nabíjí a zda je po dojetí na rozumné (tedy obvyklé) hodnotě. Nedělám si iluze, že by jiný kus ukazoval zcela stejně, nebo že co na "voltmetru" to na baterce, beru to podobně jako ukazatel benzínu - plná - 3/4 -1/2 - 1/4 - tady někde začne svítit žíznivé oko a ještě tak 50 km ujedu, ale pak to už tankuje opravdu dost. Pro praxi mi to stačí, stejně jako odhad, že na jednu nádrž ujedu něco přez 500km (a neřeším, jestli po městě, nebo dálnici, málokdy to nechám dojít až k žíznivému oku).
Fakt je, že vybitou baterku jsem měl za těch 10 let jen 2x, pokaždé asi tak hodinu, a pak jsem nabil naplno. Vybité baterky trpí, průběžně nabíjené vydrží mnohem, mnohem déle - zkušenost z noteboků, kde jsem těch baterek protožil už podstatně víc.
Tyhle laciný voltmetry za dva dolary mají přesnost "jak se povede", co jsem potkal tak ca polovina se vešla do +- 0,1V a nejhorší byl o 0,5V mimo. Pro orientaci jestli altík dobíjí nebo ne to stačí, pro info kdy je třeba baterku hodit na nabíječku stačí zjistit chybu a odečíst jí (chyba měření bývá pořád stejná).
Kontrolka dobíjení u některých aut nepozná že to vůbec nedobíjí, pak jsou "chytrý dobíjení" který dobíjí jen občas.. Za chodu u klasiky by mělo být palubní napětí 14,0 - 14,5V, víc nebo míň = problém.
12,6 je pro baterku bez zátěže (= odpojenou), auto má pořád nějaký odbě tak je tam obvykle ca 12,2 - 12,4V a znamená t onabitou baterku, obzvlášť pokud se nečeká na "uspání" řídicích jednotek ale auto je aktivní - po odemčení, hned po chcípnutí motoru atd.
Kup si za pár korun voltmetr do konektoru zapalování, novou baterku a sleduj napětí. Když motor neběží, napětí bude někde mezi 12-13V, pokud nastartuješ a motor bude nad volnoběžnými otáčkami, měl bys tam mít kolem 14V. Za běžícího motoru bys tam nikdy neměl mít více než 14,4 voltu nebo naopak míň ně 12,5V.
Podle mého názoru nebude problém v baterce, ale auto buď přebíjí nebo naopak nedobíjí. V tom servisu můžou akorát tak změřit odběr v klidovém stavu (to tvůj problém není, s autem jezdíš denně) nebo jestli dobíjí alternátor (ale jen v dané chvíli, vedle tebe během těch dvou měsíců sedět nebudou). Nejsem automechanik, přesto jsem už zažil auto, které nedobíjelo nahodile, nebo vůbec, i které naopak průrazem regulátoru přebíjelo a baterku na dlouhé cestě vyvařilo. A ani v jednom případě kontrolka dobíjení nesvítila.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.