Nejste přihlášen/a.
ahoj jdu si pro radu mám bmw e61 525d 130kw m57 2005 dpf 335xxx budu měnit olej a filtry mužete my doporučit jaká značka je dobrá a né drahá a jaký olej díky,,
Aa tobě dala co, když nejseš schopen vygooglit ani základní specifikaci oleje, označení filtru a pak se samostatně rozhodnout?
Od toho poradna je aby se zeptal, tak pls nezasírej forum pubertálníma ironickýma radama jako "nový"
Admine smázni tuhle část vlákna, je to mimo téma.
Pravopys bi vylepžit moh, ale nejsme tu na hodině češtiny..
No však ano - nové dle doporučení výrobce.
Jestli tam dá venkovskej mehanic něco jiného a jiný olej --- co je drahá? Chceš jezdit bez problémů,tak dej autí do autorizovavéno servisu(ani tam se někdy problémúm nevyhneš).
NAJDI MI ZNAČKU AUTA KDE NEBUDOU PROBLÉMY.
chápu jen jsem se chtěl zeptat co třeba doporučujete za značku filtru atd ale šetřit na tom moc asi nemá cenu.
Zrovna v autorizáku jsem potkal ojeb největší Z téhle naivity mě vyléčily zkušenosti, že se tam nepřiplácí za kvalitu ale za kravaťáka s kafíčkem, dolití plnýho ostřikovače a výměnu stěračů který byly OK. Drahá hodinovka, ale mechanikům platí málo, tak tam až na vyjímky zůstanou jen lemplové který se jinde nechytí. Pár případů jsem bral jako "stane se nejsou to stroje", ale pak jsem začal používat metodu kontrolních závad a ne nebyly to náhody ale neschopnost, lenost nebo přímo úmysl.
Kvalita neni vždy o ceně, konkrétně filtr např. ten Mann (ve filtrech špička a cena rozumná) může stát polovinu co značkový, jen nemá nápis BMW, přitom může jít o shodný filtr jen v jiné barvě (ale kdo vyrábí filtry pro bavorák nevim)
Olej bych dal podle spec. výrobce a filtr bych dal jakýkoliv (nejlevnější), je to jenom papír a často (po roce) se mění.
Do novýho auta jsem dával filtry man, ale jdu takhle starýho auta si myslím že to je jedno
Neni to jedno, neni papír jako papír a provedení nejsou stejný. Kuchni si šunt a kvalitní a uvidíš rozdíl.
Kromě kvality a velikosti filtrační plochy tam je ještě zpětný ventil a obtok, pokud zpětný ventil není nebo netěsní tak olej steče komplet do vany a při každým startu znova pár vteeřin plníš olejový okruh jako po výměně oleje. Za ten rok oleje filtrem proteče hafo. Filtr oleje je jedna ze součástek u který se nevyplácí dávat šmejdy. Mizerný filtr se klidně ucpe a olej pak teče obtokem = 1. nefiltruje vůbec 2. je tam diferenční tlak pro otevření obtoku = sníží se tlak oleje za filtrem o těch obvyklých ca 1 bar a o to je např. slabší olejový film v ložisku.
Starší olítaný motory obecně hůř spalujou, tak jsou naopak na filtr náročnější než nový (po zajetí prvotního otěru)
Do svých aut dávám, po špatných zkušenostech s levnými filtry, Mann nebo Purflux (Purflux se dává v prvovýrobě) a olej dle? Ten dle doporučení výrobce motoru - viskózní klasifikace 5W30 ; norma ACEA C2 ; ON PSA B71 2290 ; Fiat 9.55535-S1 ...a teď jsem zjistil, že na obalu už neudávají normu MB nebo VW
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.