Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Unik oleje přes vypouštěcí šroub

Od: flicek® odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,
Minulý týden měl mechanik mé auto na technické + výměna oleje proběhla.
Dneska jsem zjistil, že mi uniká olej přes vypouštěcí "měděný šroub".
Jelikož je sobota, tak do servisu, kde mi to dělali pojedu až v pondělí. Byl jsem u mechanika u nás na dědině, ten zkoušel dotáhnout šroub, trochu ho dotáhnul, ale víceméně říkal, že byl dotažený. Říkal, že mám auto pojezdit a zkusit zda bude furt přes šroub kapat olej. Pokud se to nezlepší, tak mám jet do servisu, což mám v plánu.
Postup nechám na servisu, ale zajímají mně vaše návrhy, čím by to mohlo být způsobené.
Děkui a přeji hezku sobotu.
Lukáš

Unik oleje přes vypouštěcí šroub

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x
Bude stačit nové těsnění

hodnocení

1x
Nechte to na servisu. Kdyby to bylo moje a byl tam nový olej, který nechci vypustit, šroub bych jen částečně vytočil, pod hlavu, nebo do závitů natočil teflonovou niť a zase dotáhl.
Nebo přes hlavu povoleného šroubů pretahnout gumový o-krouzek. Nedávno jsem na fabii dočasně taky použil o-krouzek, myslim 14x1,78 nebo 14x2, už nevím, když jsem při vypouštění oleje vyndal rozpadlou podložku a neměl náhradní. Jinak jsem se během vyšších desítek výměn oleje v různých motorech nikdy nesetkal s potřebou měnit podložku, nebo dokonce šroub, vždycky dál dobře těsnila původní, aniž bych s ní cokoli dělal.
Pokud by tam byla pod hlavou šroubu rovná plocha, tak o-kroužek nejde dotáhnout, při dotahování se vymačkává ven. Proto raději ten teflonový provázek.