Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké palivo

Od: jituuna odpovědí: 9 změna:
Dobrý den. Jaký benzín místo té e10
.mohu třeba i 100,nebo jaký.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

3x
A copak je špatného na E10? Nebo jsi taky uvěřil těm nesmyslům, jak to škodí motorům?

Motorům to primárně neškodí, ale tomu benzínu a soustavě, ve které se používá škodí dlouhodobější nečinnost v řádu už i jednotek týdnů, protože etanol se uzazuje a "přicpává" různé součásti soustavy.

zase blábol když se to usazuje a poškozuje palivovou cestu, proč motor po asi 4 rocích v kopřívách normáně chytnul a bezproblémově vrčel? Před odstavením tam byl téměř čistý etanol ! Jinak-tento motor na benzín N98 a N100 měl daleko horší projev než na E85 či N95=E5!

Tazatel-totéž bylo před a při zavádění N95 s 5% etanolu-velký humbuk jak to bude ničit motory a kdovíco a obavy se vůbec něděli. stejně to proběhne dnes za rok dva si na to snad nikdo nevzpomene.

diesel: čistý etanol je něco jiného než ta sračka E10. To jako že by se zkazil například rum ve flašce. Ale ty směsky benzínu s čímsi jsou špatné

Obecně - nemusím věřit "nesmyslům" ale věřím tomu, co mi ukázal můj servisák (plynař). Jednu láhev s běžným "benzínem", byl v tom jakejsi rosolovitej sajrajt starý několik týdnů. A pak láhev s 98 oktanovým E5 - tam byl normální tekutej benzín (obdobného stáří). On není propojen s lobby čerpaček a práce má dost, takže když poradí zákazníkům jak to udělat aby si nezasrali motor tak mu to neudělá problémy na počtu zákazníků.

Líh asi v motoru ničemu neškodí, maximálně nedělá dobře některým hadičkam a těsněním. Ale to asi ani benzín. Naopak u lihu můžou být i výhodou jeho čistící schopnosti. Ale láká vodu, což by do nějakých procent samo o sobě asi ani nevadilo a snad mohlo mít i pozitivní vliv na výkon (při správném poměru se vzduchem). Naopak benzín se s vodou nemísí, takže ta vlhkost, co líh v palivu během skladování "nasaje", se do něj od nějakýho množství už "nevejde" a vyloučí se zase v podobě vody na dně nádrže, odkud se nasaje do motoru. Další věc je koroze například dílů karburátorů, kde by líh asi ničemu nevadil, ale vadí zase ta voda v něm obsažena a pomocí benzínu vyloučená. A v lihu je i kyslík, kterej tu korozi a oxidaci urychlí. Výsledkem je karbec zanesenej a ucpaný trysky - ale ne něčím z lihu, ale necim, co se v tom agresivním prostředí "vylouhovalo" z hliniku karburátoru. Toť moje teorie z vyšších desítek různých strojů a karburátorů, co mi prošly rukama. Jinak naturalu 95 (E5) jsem pro jistotu koupil zasobicku na začátku kovidu, když byl krátce asi za 23/L a ještě pár desítek litrů mám v garáži v soudku, občas z něj odleju do kanystru, pořád hezky voní a zahradní technika na něj vesele vrčí. Ale zásadní podle mě je, že ten soudek, sice ve vlhku, ale dokonale těsní, takže se do něj nedostává vzdušná vlhkost a po dně se tak nevali pod benzínem louzicky vody, jako to bývá vidět po zimě v "dýchající" nádržce sekačky.

 

spu
hodnocení

0x

Záleží, do čeho to hodláte lít.

Přece do nádrže :)
spu

V tom případě je to jedno.

 

hodnocení

0x

Zatím klidně Natural 98. Ovšem u některých ČS stále prodávají dosavadní Natural 95 E5, u nás vím minimálně o dvou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]