Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vylétává víčko na doplňování motorového oleje- Fabia 1

Od: petr® odpovědí: 6 změna:

Zdravím.

Vylétává mi víčko na hrdle doplňovíní oleje. Mám takové to nasozovací, nikoliv šroubovací. Už se mi to jednou stalo. Musel jsem koupit nové víčko včetně těsnění. I tak to špatně drželo, těsnéní jsem ještě oblepoval elektrikářskou páskou a drželo to. Když jsem měnil olej, víčko jsem sundal a poté znovu oblepil. Poslední dobou to ale nedrží ani tak, vždy když dojedu, tak to kontroluji a párkrát už bylo téměř vypadlé. Koupil jsem i nové víčko s novým těsněním, ale drží to tam stejně blbě jako víčko staré. Dnes jsem se byl i zeptat na vrakocišti, tyto víčka ani nemají, prý je lidé vykoupil právě proto, že vypadávají.

Nevíte někdo, co s tím?

Děkuji

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x
Jde to zajistit treba prouzkem plechu ohnutym do tvaru Z a chyceným pod matku víka ventilů. Co odvětrávací hadice od hrdla, není třeba zalomená a neprůchozí?
asd1

jj, zkontrolovat odvětrání kliky.

Pokud je v pořádku a opotřebený motor funí pod píst už moc, tak buď generálka motoru nebo dobastlit z plechu zajištění proti vylítnutí víčka

hodnocení

0x

motor tlačí vzduch. Tím vylétne víčko. Dělal to už i Favorit, když byl motor K.O.

hodnocení

0x
Zkontrolovat, že není moc oleje, nebo že není prasklá hlava..
Jinak pokud je to běžným opotřebením a nechce se řešit primární příčina, tak strčit do drážky pod těsněním např. proužek tenkého plechu, nebo folie, aby se těsnění rozšířilo. Ale s citem, ona je to přeci jen pojistka proti přetlakování. A nebo se to už ani nepokoušet utěsnit, pokud už vyběhaný motor moc funí.

hodnocení

0x

Předpokládám že to je MPI s víčkem ala Favorit/Felicia. Na Felicii se dodnes dají koupit dva typy víček, liší se umístěním těsnění. Jedno má těsnění na okraji, druhé cca 1/3 od spodního okraje. Origo je to druhé které má těsnění výše a to drží o hodně lépe.

hodnocení

0x