Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zvýšená spotřeba oleje

Od: danapajerova odpovědí: 51 změna:

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na zvýšenou spotřebu oleje- mám Škoda SUPERB combi r.v.2023, 2.0TDI 147kW.

Poprvé jsem olej dolévala v cca 4500km a to 3-4l. druhé dolití bylo v 11500km( únor) 1l, a posléze dolévání 1l každý měsíc( březen, duben). Nepřijde mi to v pořádku, máte s tím někdo zkušenost? Děkuji za odpovědi

 

 

51 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

3x
To jsi měla reklamovat hned, normál to není otázka kudy to bere. Ven neteče?
Dolit 3L je hrozně moc,to tam byl jen zbytek na dně vany.. tam není snímání hladiny a nervala kontrolka?
V návodu bude spotřeba oleje jako ještě ok možná i 1L/1kkm, pak bys nevyreklamovala nic přestože motor v pořádku není..
danapajerova
hodnocení

Ven neteče, auto bylo v autorizáku, kontrolka se rozsvítila ihned řešeno a opravdu stále dolévám.

 

hodnocení

1x
avatar michalbc

No myslím si, že text je zavádějící, jelikož 2.0. TDI 147 Kw má nastavené čidlo nízké hladiny motorového oleje tak, že do horní rysky schází ¾ litru oleje, takže nemohla po 5000 km nalét 4 litry. Já dolévám cca 1 litr po 9000 km, tedy po hlášce o nízké hladině mot. oleje. Používá se zde olej 0W20, což je v podstatě téměř voda a jako řešení lze přejít na hustější olej, pokud bude dodržena specifikace...

Reklamace v tomto případě není možná, protože není splněna podmínka maximání možné spotřeby oleje na 1 tisíc km...

A pokud očekávate, že jiné značky moderních motoru na tom s těmito oleji budou lépe, tak vezte, že nejsou. Aby se vlezli do emisní normy, musí mít co nejmenší ztráty třením a to lze dosáhnou pouze takto řídkým olejem...

pavlik

Mě to přijde úplně sci-fi, co se tady řeší a co se paní radí. Resp. její situace mi přijde strašná. Rozhodně bych vše neházel do jednoho pytle. Já mám třeba 5 let staré auto (koncern to není), řídký olej 4,2l, najeto 100 tis. a mezi 15 tis. výměnou neubude skoro nic. V situaci tazatelky by to šlo z domu a koncern už nikdy do domu.

danapajerova

Děkuji za odpoved

Taky mi to přijde dost špatný. Už jen to že má škodovka v manuálu napsanou spotřebu 1L oleje na 1000 km je hodně špatně. U mého 15 let starého auta s najetými 300 tis. km mám spotřebu oleje asi 0,3L na 10 000km. a to si nemyslím že mám nějaké super auto protože poruch mělo až až.

To michalbc : Vidím, že tomu rozumíte a tak bych se chtěl zeptat : Koupil jsem Tucsona 1,6, benzin, který má předepsán právě ten řídký olej 0W-30. Budu na něj muset jezdit do konce záruky, ale potom (po 5 letech, kdy budu mít najeto cca 40 000 km), bych chtěl přejít na olej 5W-30, který je také plně syntetický, ale trochu hustší a hlavně levnější. Nebude to tomu motoru vadit? Zatím mám najeto 4500 km a olej neubývá.

Ten olejnení syntetický, to je jen marketingový tah! Jinak lejte tam třeba 15W40 pokud bude plnit normy-tviskózní (tam je zřejmé, že neplní ) API, ACEA, a hlavně ON stanovenou výrobcem motoru, pro vás norma VW xxx xx (XXX XX si najděte sám.

 

hodnocení

0x

Spíš to rozveď tu spotřebu oleje na počet km . Ne na měsíce... A ten první údaj asi nebudou litry (3-4l), spíš deci ne? Kdybys dolévala 4 l, to by byl motor snad úplně bez oleje... U koncernu je povoleno cca 1l/1000km... Ale je to takové povolené neštěstí... Ale auto je snad ještě v záruce, ale oni se u toho budou kroutit jako červ a poukazovat na povolený limit. Z minulosti jsem znal člověka co mu to neuznali...

danapajerova
hodnocení

Vychází to plus minus na max 5000 km , Prnví údaj jsou opravdu litry, motor byl opravdu suchý. Pokud vím povoleno 0,5l na 1000km.

Pokud se poprvé dolévaly 4 litry oleje, tak je velká pravděpodobnost, že je motor už dost načnutej a bude se to jen rychle zhoršovat.
Jen to je divný, že auto neřvalo jako pominutý. To se ozve při podstatně menší ztrátě oleje.
danapajerova
hodnocení

Děkuji za odpověď, je mi jasné že to není OK. A doufám že ta reklamace dopadne dobře.

asd1
Litr na 5kkm = s reklamaci neuspějes.

Norma je hrůzná, ale je 1l = 1000 Km... U koncernu... :(

 

chatar
hodnocení

0x

Dobrý den,

auto by mělo být v záruce, řešil bych to s prodejcem.

Dolévat 3-4l je celkem dost, nechce se mi věřit že by to motor sežral. To ho tam bylo spíš málo od začátku.

danapajerova
hodnocení

Vím že nádrž na olej by měla mít cca 6l objem, při převzetí auta na otázku zda jsou všechny věci(tekutiny) ok- ANO. Opakované dolévání po ani ne 5000km značně nevyhovující.

Řeším- počkejme, sledujme a při výměně uděláme váhovou zkoušku oleje , která je nutná pro další postup.

asd1
Litr na 5kkm se bohužel vejde do normalu, tak s reklamaci neuspejes. Jsou tři možnosti, jezdit a dolivat, doufat že si to sedne (oproti začátku se spotřeba snizila),asi nejlevnější řešení ale nekomfortni.. Opravit to, nejspíš to bude v desítkách tisíc, nebo se zbavit celého auta a cernyho petra předat dál..
danapajerova
hodnocení

Děkuji za odpověď, řeším s autorizovaným servisem. Však nekomfortní dolévání velmi obtěžuje. Čekat že si to sedne znamená kdy? Ve 100000km? A do té doby budu nonstop dolévat? Čekala bych že ve 21000 už by si to mělo sednout?

asd1
Autorizak tě vyfakuje, musel by platit nový motor. Jednou za 5 kkm dolit litr oleje zas tak nekomfort není..
Asi nejvýhodnější řešení je dolivat a doufat že ještě v záruce to začne brát nad limit a vyreklamovat to pujde..
danapajerova
hodnocení

Auto v záruce je+ prodloužená záruka na 150000km, nebo 5 let. Nějak se mi nechce vozit 5l kanystr s olejem :(

 

hodnocení

0x

Ani se mi tomu nechce věřit. Jako že chyběly skoro 4 litry, než se rozsvítila kontrolka? Tohle je nějaká hrubá závada, litr oleje na 1000 km u nafťáka, s tím se vůbec němělo jezdit. No a pokud se fakt jezdilo se třetinou náplně, tak ten motor může být na odpis.

Nechtěla jste místo litry napsat decilitry?

danapajerova
hodnocení

Napsala jsem l a opravdu to tak je. Při rozsvícení kontrolky : zkontrolujte hladinu oleje, při kontrole měrka úplně suchá.

 

paveldvorak
hodnocení

0x

4 litry je témeř 90 procent olejové náplně, pokud není proražená olejová vana, spotřebovává se v motoru, tím pádem se postupně zničí celý i emisní systém

já bych tím dál nejezdil a dal bych to do servisu, ale to je jen můj osobní názor

asd1
= zaplati generálku motoru za desítky tisíc s nejistým vysledkem. Spotřeba oleje "v norme" = na záruku to neprojde.
Ano muze odcházet všechno ve výfuku,hlavně DPF filtr, bude často regenerovat atd. I když olej to může spalit stejně kvalitně jako naftu, aktualni litr/5kkm = dvě deci na 1kkm a to není zas tak moc.

 

hodnocení

0x

Ale notak, 1 liter na 5000 km je veľa a najmä u 2 L dieslu u koncernu a u nového motora. Staré motory s pol milionom nabehaných v dobrej kondícii vezmu tak do jedného litra na 15 000 km, čiže od výmeny do výmeny.Toto je na reklamáciu.

asd1
Jak si představuješ reklamaci když spotřeba je v normě?

 

milanb
hodnocení

0x
Ja si neumim predstavit, ze si koupim nove auto, za celkem dost penez asi, podle vaseho popisu, a ono mi bude zrat vic oleje, nez moje 20lete, co mam ted. Asi bude nejlepsi, kdyz do toho servisu vezmete nejakeho chlapa, protoze mi prijde, ze z vas delaji blbce.

 

hodnocení

0x

Tak u auta této kategorie by při neuznané reklamaci takto brutální vady bylo namístě autem najet před sídlo Škodovky, zavolat reportéry s kamerami a auto zapált.

Méně drastickou možností je nechat si na auto vyrobit velké polepy: "TOHLE NOVÉ AUTO ŠKODA SUPERB BERE LITR OLEJE NA 1000 KM A JE TO PRÝ NORMÁLNÍ!". Ať mají reklamu.

Litr oleje na 1000 km jsem naposledy lil do dojížděného Favorita s olítaným přetáčeným motorem téměř po smrti. TDI ovce mi ve 250 000 brala půl litru na 15 000 km (vlastně bych ho nemusel dolít, kdyby mi nevadila hladina pod středem rysek), ve 400 000 to byl litr na 1000 km.

danapajerova
hodnocení

Děkuji za odpověď aspoň pobavila :-D,

paveldvorak

to udělal jeden SLovák s Renaultem, po 15 zaručných opravách ho vystavil v Bratislavě s transaprentem "TAKÉTO AUTO BY SOM SI UŽ NIKDY NEKÚPIL"

 

mathew
hodnocení

0x
Pokud to servis nebude chtít opravit, teda ono je to spíš na nový motor než opravu, tak bych se toho zbavil dokud to jede. Což pokud tam chyběly 4 litry oleje nemusí moc dlouho trvat...

 

007cz
hodnocení

0x
Auto je v záruce, počkejte na vyjádření servisu. V případě závady to vidím na vadné turbo.
danapajerova
hodnocení

Vyjádření servisu je budeme to sledovat, dolývejte a ve 30 tis. se udělá váhová zkouška oleje... Ale to pro mne znamená ještě aspoň 2x dolít 1L oleje...Minimálně!

007cz
Máme jiný postup, doleji olej na max, zapečetím motor a po 1000km přijede zákazník na kontrolu. Vy nic nedolévejte! Pokud se objeví hláška příliš nízké hladiny oleje jeďte do servisu na reklamaci.
asd1
Podle popisu doliva dve deci/1kkm - co jí asi tak autorizak řekne? Jen zaplati měření oleje a dozví se že auto je v pořádku, limit je půl litru. Měla to reklamovat hned poprve kdy to zralo víc a s reklamaci by uspěla.
Osobně bych se vykašlal i na garancky a prodlouženou záruku, používal nejlevnější pouzitelny olej, dolival ten litr/5kkm a jezdil. Až by mě to přestalo bavit tak to poslal z domu přes bazar. Takhle bude platit, jezdit furt do servisu a beztak to bude to samý, jen to sežere čas i peníze.
007cz
Nic platit nebude a vzdát se dobrovolně záruky u auta za mega na to musí mít člověk koule.
asd1
Mám nazor ze výrobní vady se projeví během zákonné záruky, a to co přijde během prodloužené je problém vyreklamovat protože běžné opotřebení,nesprávné používání atd. Pokud někdo kupuje auto za mega, tak má rezervu aspon 100k na větší opravu (pokud ne tak neni uplne chytrej). A kolik aut chcipne na výrobní vadu během prodloužené zaruky/ kolik jezdí za spotrebak bez poruchy? Drtivá většina jezdí za spotrebak. Garancky povazuju za zbytečné vyhozeny prachy.
Mmch tenhle případ krásné ukazuje jak záruka funguje. Motor sice s vadou, ale spotřeba oleje v normě tak ahoj případná oprava za svoje. Nejdřív zkusíme turbo za 20k,to nepomůže tak zkusíme prekrouzkovat za 50. A žrát bude furt,tak teda dáme nový motor za 100.. a ten může žrát úplně stejně:-D
Kolika lidem schade uznala v prodlouzeny zaruce chciply htp nebo vytahanej řetěz na tsi?
asd1
Ad chování autorizaku,místo okamžitého změření spotřeby oleje hned poprve když chybělo 3-4L to jen dolili a neresili vubec, ted jí nechaj jezdit dalších 10kkm a změří to až pak, tím řešení záruky odsunou o dalsi dva měsíce. A je celkem jasné že se dozví že spotřeba oleje je v normě tedy auto je v pořádku. Bude saskovat s vahovou zkouškou, zaplati predrazenou výměnu oleje+garancku a bude pokračovat v dolivani...
danapajerova
Dekuji za odpovedi, uprimne jen doufam ze toto neni opravdu skutečná realita toho co mne ceka. Uz takhle mam nervy nadranc natoz pak při představě konce bez konce

 

thetruth
hodnocení

0x

Ano, je to normální. Známý má služební Superb diesel a za pár desítek tisíc co na tom má najeto už vyměnil celý obsah vany. Dolejvá pravidelně po pár tisících. Už si kvůli tomu vozí i olej s sebou. Ano, tohle vám koncern s vážnou tváří prodá za mega a řekne, že je to normální. A ano, řeší se tu EURO XXX, a tahle koncernová nádhera pálí olej rovnou s dieselem.

Ale abych nebyl přehnaně kritický, tak teď má najeto kolem 30 a je to prý už o něco lepší.

autopark

Taky to máme podobně. Do motoru mezi výměnou vylejeme cca 2-3 L oleje. Měníme po 15-20tis km. U 15ti aut je spotřeba oleje podobná. Jsou to ale auta, co najíždí 50-70tis km ročně. Necháme 3-4 roky a před investicema jdou pryč.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Zajedte na stk at vam změří emise a pokud neprojdete vemte protokol a u prodejce to reklamujte

 

hodnocení

0x
Hlavně si nechte vystavit reklamační protokol, aby vám neříkali "Ještě ujeďte 5000 km." pak "Ještě ujeďte 5000 km", a pak "No, paničko. už máte po zaruce.." ;)
A jak píše 007cz, to turbo je dost pravděpodobným viníkem.

 

pepas
hodnocení

0x

Mám Kodiaq 147kW 2.0TDI od novoty. Stěžujeme si, že žere olej od začátku. Jen slyšíme od techniků u autorizáku "pane, to si sedne při 8tis, pane to si sedne při 15tis, pane to si sedne u 24tis" Byli jsme na garančce po 28tis, kde se měnil i olej. Stěžoval jsem si tam, že jsem už do motoru musel dolít od novoty 6l oleje. "pane, uvídite co to teď udělá po servise, opravujeme tam SW". Po dalších 1500km to nahlásilo sníženou hladinu oleje. Už jsem se pak našval a šel jsem do autorizáku na váhovou zkoušku. Výsledek? 0,33l / 1000Km. Odpověď? "pane, to je v normě, Škodovka má 0,6l, nemůžeme nic dělat" Kodiaq v plné palbě, cena 1,5mil, při koupi hory doly, ale nikdo neřekl, že povinná výbava je 1l oleje v kufru!

Jsme z toho frustrovaní a hodně špatní...

danapajerova

Dobrý den, to mi snad ani neříkejte. Myslim ze okamžitě po precteni jsem se vztekla. Si delaji prdel ne? Presne takove kecy slyším taky a musim rict ze jako vozit si 5l kanystr s olejem fakt nehodlam. Cenu auta uz ani nekomentuji a toto jednání mi prijde naprosto ale naprosto nechutne a vydirajici. Jsou to opravdu vsivaci. Me ceka servis za 14 dni a vahova zkouška tak jsem zvedava co bude dal. Dolevam stále. Každý mesic po 1litru oleje.

 

malisko
hodnocení

0x
Rovnaká zlá skúsensoť. Superb 2023 147kW 4x4. Firemne auto, kupované ako predvádzacie vozidlo pri cca 3600km. Asi o dva týždne ako som začal jazdiť, pýta olej. Kúpil, dolial, povedali že je to ok, že do výmeny si to ešte vypýta cca liter a potom bude kľud. Výsledok? Do 30tis km to žralo cca 1l oleja na 5000km, teraz pri 47tis už žerie 1l na 3000km. Dolievam cca kadždé dva týždne 0,5l. Bolo to reklamované tesne pred 30000km, váhová skúška oleja ukázala 0,23l /1000km. Norma je 0,5l/1000km. Takže dúfam že sa to čoskoro zadrie alebo zhorí aby to konečne začali riešiť…
dana*

Nevím co na to říci, jen kolik me to stalo času a nervů. Vahova zkouška oleje prokázala 0,527 l na 1000km dle jejich slov. Reseni s peci o zákazníka- nevědí kde je konkretni problem takze zkoušet po výměně části motoru- turbo, gufera na ventilech a DPF protože ve výfuku saze na to jsem je upozornila ja. Odmítla jsem aby se mi vrtali v motoru, takze výsledek je ze se značně zkracuje interval dolevani oleje naposledy dolito 5.8. A 27.8. Oboje po litru- aktuálně uz je vzdálenost cca 2800km. Odstupuji od smlouvy a vuz vracim. Naprosto zklamaná, vycerpana, nastvana. Smutny příběh autorizovaného servisu a pece o zákazníky.

 

Děláte dobře, motor, který žere olej, je na generální opravu.

karelhyncik
Tak u mě to samé, nový Kodiaq 2.0 TDI 147kW, od novoty jsem doléval ca. 1//3000km a stále mi tvrdili, ze si to časem sedne a samozřejmě že nesedlo, naopak to žralo olej ještě vice, v 60 tisících jsem doléval i cestou na dovolenou celkem 1.5 litru. V servisu mi vesměs řekli, že bohužel tento motor se nepovedl a nelze to nijak opravit, ale že jeho nová varianta už bude v pořádku, protože bude konstrukčně zcela jiná... Předchozí můj Kodiaq 2.0 TDI 140kW nevzal ani kapku, spotřeba nafty byla stejná, takže nechápu co na tom motoru tak ekologického vylepšili, že žere olej, měli by to uvádět v prospektech, že ke spotřebě nafty je třeba připočíst nově i spotřebu oleje.
mamsat

Viděl jsem pěknou nálepku na auto. Pro zdejší majitele Škodovek by se hodila.

"It´s HYBRID. It burns gas (oline) and oil."

 

4444
hodnocení

0x
Dobrý den, u tohoto motoru výrobce předepisuje spotřebu oleje 0,5l /1000km. Pokud je spotřeba opravdu větší, objednejte se do servisu. Předpokládám že vozidlo je stále v záruce. Provede se jízdní zkouška pro zjištění spotřeby motorového oleje. Pokud bude spotřeba opravdu nad 0,5l, servisu provede opravu, výrobce do cca. 14 dní vydá účinný postup opravy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]