Dobrý den, je spousta olejů poměrně "mladých" značek co se dříve moc nevyskytovaly nebo oleje s etiketou přímo od prodejce náhradních dílů, nejspíš to jsou přebaly. Jsou horší jak běžné známé oleje nebo to bude prakticky to samé? Mám mladé auto a nerad bych mu jakkoliv zkracoval životnost.
Pokud má uvedenou spacifikaci požadovanou pro motor, tak jde použít. Specifikace je zásadní hlavně pro motory s filtrem části, tam je nutný nízkopopelový olej (popel ze spálenýho nevhodnýho oleje filtr ucpe)
Mnohem důležitější než značka oleje je měnit včas a dát kvalitní filtr a opravdu měnit, ne jak mi to měnil kdysi autorizák že po výměně byl olej černej jak bota (a když měnim sám tak na měrce skoro neni vidět, černej jak po servisu je nejdřív tak po 5kkm.
Pak prohřátej motor "italsky udržovat" tj. vyhánět pavouky z vejfuku.
= Specifikeca - cena - italská údržba - měnit včas, jsem zastánce 10kkm/ 1 rok, první náplň oleje už po 2-3 kkm kdy proběhne počáteční otěr součástek..
Pořád dokola, jestliže olej splňuje výkonnostní specifikaci a viskozitu danou výrobcem pro vaše vozidlo tak není problém použít kterýkoliv z nich. Co je důležité, je měnit i s filtrem po 10tkm nebo jednom roku. Různé lídlovské a kauflanďátské oleje jsou přebaly známějších výrobců. Pokud plní potřebnou specifikaci, svou práci vykonají spolehlivě.
asd1
Ono olej se ze sámošky - vem si kolik má třeba Kaufland poboček v Evropě a do každý kdyby vzal jen 10 balení, tak celkem to je celej vlak oleje. Takže výrobci se vyplatí stočit normální kvalitní olej za výhodnou cenu do jejich balení... Kecy o šmejdu a že jedině "značkovej" jsou nesmysl a obrana prodejců toho značkovýho.
Ale dnes už sámošky levnější nejsou, vyplatí se to jen v případě že bereš jen jeden kanystr a poštovný to prodraží.
Asi jako přebaly šunky. Myslet si, že za 15 korun dostanu to samé, co je ve značkové, je směšné...
re4zon
Jenze ono to tak casto je i u sunky. Staci cist etikety, privatni znacky hypermarketu jsou kolikrat uplne totez jako vedlejsi "znackovy" vyrobek za dvojnasobek, akorat si proste ukroji svoji marzi, ale zakaznik si zapamatuje ze koupil sunku levne a prijde znova. Taky ale muzes koupit smejd v hezkem obalu. U oleju je to totez. Na druhou stranu, ze jsou vsechny oleje stejne, pokud splnuji specifikaci, je naprosty blabol. 1. Neni specifikace jako specifikace 2. Ze neco splni nutne parametry neznamena, ze neexistuji rozdily. Existuji a znacne. Na jeden olej vydrzi motor klidne dvojnasobek co na jiny. Vetsi rozdil samozrejme udela zachazeni.
007cz
"přebaly známějších výrobců" to je jako když se kvalitní značková whisky leje do flašek od tuzemáku a prodává se za pár šupů. Bože, to jsou moudra.
Jenže tady je rozdíl, že právě naopak ten "známý výrobce" to kolikrát ani nevyrábí sám, dělá jen ty nálepky, ale vyrábí to pro něj ten "Božkov"
asd1
Kolik automobilek vyrábí olej? A že by výrobce oleje pro Kaufland vymýšlel něco jinyho než pro automobilku.. Dodávat do samosky to není nejaka malá zakazka, mají tisíce poboček a toho oleje je opravdu hodně. Samoska si nedovoli nejaky pancovany shit, aspoň teda na západ od nás. Pokud to má uvedenou specifikaci,tak o má i všechny vlastnosti požadovaný specifikací.
007cz
Motorový olej se míchá. Základem je základový olej + x různých přísad a aditiv. Takovou míchárnu si dnes může otevřít skoro každý. Stejně jako u rumu, stejný základ ale každý dům chutná jinak. Problematika míchání olejů je samozřejmě značně složitější, tady to nemá cenu rozvádět.
Spu: tak nějak, i sebeznackovejsi výrobce šetří, na čem se dá, takže pokud aditiva stojí vic, než zakladovej olej, bylo by naivní si myslet, že jich tam dává vic, než je nutný ke splnění norem. A naopak, nikdo z nás asi neví, jestli ty "aditiva" nejsou dokonce levnější, než zakladovej olej, pak by jich naopak mohlo být v noname olejích ještě víc Ja tvrdím, že u značek se nejvíc priplácí za hezkou nalepku, marketing a hlavně reklamu a rozhodně nechci patřit mezi spotřebitele, co v ceně výrobku sponzorují zároveň například tlupu primitivů, co se někde na hřišti honí za míčem Takže dokud byl, bral jsem sudový Paramo, teď hlavně Kaufland a Lidl... A furt to jezdí, například benzínová oktávka 1,6ka se 415tkm na hrbu, motor mechanicky v pořádku a olej nebere (a to už pri polovičním nájezdu, do ty doby na Castrol longlife, potřeboval dolévat dost často).
asd1
Hoši, neberte mu iluzi kterou mu nakukali v autorizáku
Do aut roky leju to nejlevnější co splňuje specifikaci a všechny motory jsou pořád v cajku. Nikdy jsem nepotkal vydřený vačky, nefunkční katalyzátor, vyjetý ložiska kliky nebo turba a podobný věci který by nekvalitní olej musel způsobit (ťuk ťuk). Škoda že tam neleju drahej kvalitnější značkovej, mohl jsem mít motor v ještě lepším top stavu
Jestli je to stejné zjistíš až po nějaké době, ale to už bude pozdě. To, že jsou stejná čísla na obale neznamená, že jsou stejná i všechna ostatní, která na tom obale nejsou. Spíš stejná nebudou, proto se taky na nějakých fórech píše, že tenhle olej do tohoto motoru určitě nelít, i když papírově by měl být ok. Osobně si radši koupím dražší i kdyby to měl být jenom dobrý pocit. Což se bez rozboru nepozná.
nejlepší je sledovat testy které provádí ústav paliv a mahzic nebo zahraiční instituce
základ oleje může stejný přidávají se další složky k dosažení příslušné specifiklace a pak se tomu přidá vlasntí značka nový obal a stokoruna navíc za balení
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.