Nejste přihlášen/a.
Dnes není autoškola o naučení základů řízení vozidla, ale o tom vybrat ty nesmyslně velký prachy za absolvování rychlokurzu. Pak to dopadá tak, že dnes může jezdit každý, kdo má do p*dele díru. Důkaz viz reálné parkování, kdy řdič(ka) není schopen zacouvat podélně do mezery o dva metry delší, než jeho vůz, nájezdy na dálnici a zařazení se do jejího provozu a podobně.
Mně tihle řidiči přijdou nebezpečnější než ten, kderý jede po dálnici dvoustovkou a je čitelný.
Zvláštní způsob jízdy z kopce a ještě pouštění auta co jede do kopce.
Já když jedu z kopce, tak mám zařazenou většinou čtyřku a přibrzďuji. Pokud zařadím před kopcem trojku, tak brzděním motorem kopec v pohodě sjedu. A když je námraza nebo sníh, tak klidně před kopcem podřadím na dvojku a pomalu kopec sjedu s přidrzďováním.
Ty když zastavíš v kopci: buď zastavíš tak, že se auto zase samo rozjede. Tam bych se rozjížděl na neutrál a po rozjetí bych zařadil přímo trojku.
Když se auto samo nerozjede, tak se rozjedeš normálně jedničkou a pak můžeš zařadit hned trojku, protože auto z kopce samo zrychluje.
Požádej někoho řidičsky zkušenějšího, ať s tebou jezdí jako spolujezdec a můžeš se ho během cesty občas na něco zeptat.
"Zvláštní ... ještě pouštění auta co jede do kopce"
Když je úzká vozovka, že se normálně 2 auta nevyhnou, tak vám přijde správné donutit toho, co jede do kopce, aby zastavil a potom se rozjížděl?
Není lepší, aby ten, co jede z kopce dolů, umožnil tomu, co jede do kopce, volný průjezd?
Samozřemě, pokud je na jedné straně překážka, tak ten, kdo ji musí objíždět, dává přednost protijedoucím vozidlům.
Zastavíš.
Rozjedeš se na 2 (z kopce není zapotřebí silného točivého momentu jedničky).
Přeřadíš na 3. Plyn se přidávat nemusí, jen spojkou přeřadíš z 2 na 3.
Podle rychlosti, kterou chceš jet, případně přeřadit i na 4.
Přibržďovat rychlost jízdy brzdou.
Na spojce se nikdy dlouhodobě nestojí. Ničí jí to.
Až se za pár měsíců více vyjezdíš, tak ti funkce řazení a používání převodových stupňů docvakne. Pak budeš z kopce i podřazovat pro větší brzdění motorem místo používání jen brzdy.
Párkrát si kvůli špatně zařazenému stupni škubneš, párkrát ti to chcípne, ale to všechno ti pomůže převodové rychlosti pochopit.
Na zdejší kritiky nedej. Všichni jsme museli jednou nějak začít.
Tak ať ti to jezdí a hodně štěstí do dalších kilometrů!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.