Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Otáčky motoru

Od: elenm* odpovědí: 11 změna:
Zdravím, chtěla bych se zeptat, doma se často dohadujeme ohledně řazení. Přítel je zvyklý jezdit na 4. stupeň po městě, často i když jede jen 40 km/h, já nechávám 3. stupeň když jedu kolem 50 km/h. Vím, že se to nepozná takto jednoduše, ale myslíte, že je lepší pro auto nechávat 4. stupeň - otáčky motoru celou dobu 1900-2000, nebo 3. stupeň - otáčky cca 2500. V autoškole mě učili jezdit ve městě na 3., ale přítel trvá na 4. stupni. Někde jsem četla že jsou pro auto lepší spíš vyšší otáčky, ale nejsem si jistá. Díky moc

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar promon

Zase jsme u toho - o jakém autu se bavíme? Některé - např Karosa C730, kterou jsem řídíval měly na 2.500 ot/min omezovač, takže víc to fakt netočilo.

Pokud se bavíme o současném autu, kdy jde často o malolitrážní tříválec s turbem, tak tam naopak je potřeba víc točit. Ale každé auto má jinak převody, neexistuje univerzální rada, Nicméně dnešní auta mají často ,,napovídač´´ který radí, jaký rychlostní stupeň použít. Ovšem i toto zařízení z mého pohledu radí blbě a chce motor podtáčet.

Já jezdím na ucho, na pocit. Prostě motor zbytečně nedusím, ale ani nepřetáčím - pokud je silnice po rovině , nebo mírně z kopce, není problém jet i 50km/h na čtyřku, ale častěji jedu na trojku. Ovšem to se bavíme o dieselu 1.6HDi s šestikvaltem. Prostě když zlehka přidáte plyn a auto už moc nereaguje, jedete na vysoký rychlostní stupeň Lepší je jet tak, aby motor dobře reagoval i na prudké přidání plynu, už několikrát jsem musel dupnout na plyn a tím zabránit nehodě.

elenm*
hodnocení

Auto z r. 2005, Opel Astra 1,6 benzín.

Astru G jsem měl jako služebák v kombíku, ale s 1.8 motorem, 5.kvalt. Tam jsem běžně po městě jezdil na 3, na čtyřicítce se ten motor na čtyřku už doslova trápí, pokud se nejede fakt ,,dole kopcom´´.

hodnocení

Díky moc, já si to právě taky myslím. Na 4. to auto jede jakoby hladčeji, nejde slyšet tak moc hučení motoru a podle toho se podle přítele pozná, že je auto spokojené. Podle mě ho spíš podtáčí...

S jedním jsem dokonec běžně po městě jezdil i na 5°. JInak standartně se svými auty -motor na provozní a doprava to umožňuje jedu na 4°, otačky nesledji jezdím na poslech.

 

hodnocení

1x
avatar dabel

po městě je to lepší na 3ku na tu 4ku zbytečně podtáčíš motor

na 3ku se ta 50ka drží líp a navíc když na to potřebuješ chvilkově šlápnout abys třeba ujel maléru tak jen šlápneš na pedál a jedeš nemusíš řadit a přemejšlet

 

hodnocení

0x
Ono tohle záleží i na situaci, provozu a předvídavosti. Pokud se jen "plachtí" konstantní rychlosti po rovince, tak klidně 4. Což může umožnit i ta předvídavost, pokud není moc hustý provoz. Pokud někdo stále brzdí a akceleruje, lepí se na auto před sebou a kopíruje ho, pak je to na tu trojku.
hodnocení

Tuto informaci jsem přesně potřebovala, díky za odpověď! Dneska jsem tak jela a bylo to lepší než jen na 3, na rovince když se jelo dlouho bez brzdění ta 4. byla určitě lepší, auto lépe reagovalo. Ale pořád si na běžném ježdění volím radši 3. stupeň.

 

asd1
hodnocení

0x
Jak kdy, podle situace je při 50 kmh ideální kvalt 2 až 5, nejčastěji 3 nebo 4

 

hodnocení

0x
Já po městě nejčastěji radim 1-2-5. Ale záleží od aktuálního zatížení motoru, prostě tak, aby se netrápil. Do 50 km/h občas roztahnu i jedničku (když je potřeba, nebo prostě jen chuť) a naopak běžně jezdím kolem padesátky na pětku, klidně i s tunovym přívěsem, ale samozřejmě to už nemůže být ani do sebemenšího stoupání nebo proti větru, prostě jen udržování rychlosti. Mám plný silentbloky ramen, který při podtaceni opravdu citelně přenáší vibrace do karosérie, takže v nízkých otáčkách opravdu cokoli víc než lehký lechtání plynu je hned poznat a nutí tak podřadit. Ale abych si nechával nějakou rezervu pro okamžitý zrychlení, to vůbec, to bych musel pořád držet otáčky nad 4t, jinak to u odspodu mrtvoly oktávky 1,6/75kw nejde.

 

mathew
hodnocení

0x
Ve vašem případě bych to řešil podle situace takže někdy 3 někdy 4. Já to mám jednodušší na 4 při 50 mám otáčky někde na volnoběhu a s tím se moc jezdit nedá...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]