Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

EPC_výměna čidla na vačce

Od: nicky odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, mám Seat Exeo ST 1.8 TSI, benzín. 118 kW. Občas mi při jízdě problikla kontrolka EPC. Později se rozsvítila ale přes noc zase zhasla. Auto se jakoby zadrhlo, takže předpokládám že motor šel do nouzového režimu. Auto i hůř (déle) startovalo. Odvezl jsem Seata do servisu, tam mi bylo řečeno že diagnostika ukazovala závadu čidla na vačce. Čidlo mi vyměnil, já s autem odjel do práce, ale když jsem jel z práce, auto po zaparkování a asi půl minuty stání s bežícím motorem chíplo. Startování opět dlouhé, kotrolka opět svítí. Takže problém přetrvává, spíše je ještě horší. Dříve mi auto nechíplo. U pána nelze platit kartou, nebo platby kartou nechce, všichni víme proč. Ve městě není bankomat, takže jsme domluvení že peníze, 2 200 Kč přivezu v podnělí. Přece mu nedám peníze když mi závadu neodstranil, nebo je možné že závada je v už zmíněném čidle + něčem dalším jiným? Nevíte co s tím autem je? Děkuju za odpovědi.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

nic neplat závadu reklamuj

osobně to vidim na problém s rozvodama a servis kerej tomu rozumí

 

nicky
hodnocení

0x
Tak dnes ráno se se přidala ještě kontrolka motoru, ta se už občas dříve taky rozsvítila. V tom samém servise mi řekli že to takhle 1.8 prostě občas dělá, že když ta kontrolka zase zhasne, tak to není potřeba řešit. Nemůžou mít tyhle dvě svítící kontrolky souvislost?
asd1
Pokud řekl tohle, tak je to lama která neumí řešit cokoli slozitejsiho.. věřil bych hiawattovi že je volný rozvod a nesedí synchronizace čidel váčky a kliky...
Neměl by vytahany rozvod chrastit, aspoň při startu?

 

hodnocení

0x

Kolik je na motoru najeto km? Spíš to ze zkušenosti vidím na vytahaný řetěz, což je u TSI celkem obvyklé a nedochází k synchronizaci vačka - klika... Proto ta závada na vačce... Je to na delší zkoumání. Zrovna stejný projev jak uvádíš má kamarád na Octavii a řetěz bez měření má vůli cca 3 cm odhadem... Najeto cca 130.000 km. U některých VW už to měl řetěz za sebou i při 50.000 km...

nicky
Najeto je skoro 150 tisíc, za předpokladu že kilometry nejsou stočené. Tipujete že je vytahaný řetěz, takže čidlo bylo v cajku?

 

007cz
hodnocení

0x
Pokud je problém v rozvodu, třeba vytahaný řetěz, diagnostika upozorní přímo na problém s časováním. Nikoliv na problém s čidlem.
Je to možný, ale asi to nemusí být pravidlem. U oktávky 1,6/75kw na LPG mám kvůli "oživení" variátor předstihu. Zapojený jen na indukční snímač kliky, s hallem na vačce se mi to rozchodit nepovedlo. A když nastavení posunu v některým režimu prezenu, v paměti byly různý sporadický chyby čidla vačky, případně i kliky. Žádná chyba přímo odkazujici na mechanickou závadu časování, dokonce i v tom kanálu, kde Vag nějak "počítá zuby", bylo v kolonce OK.
007cz
ECU vidí polohu vačky a kliky, pokud je mimo toleranci nenahlásí chybu snímače ale časování.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]