Dobrý den, mám v plánu si pořídit škodu Octavia 1 / 2, určitě bych chtěl benzín ale nejsem rozhodnutý jakou motorizaci, do oka mi padla 1,6MPI protože je to údajně držák Co myslíte vy? Do čeho byste šli?
Měl jsem jedničkovou Octu s dvoulitrem. Naprosto pohodový motor který si nechal líbit úplně vše. Jen se muselo občas kouknout na olej. Najeto 380 000. Jezdila by snad ještě dnes, kdyby si s ní mladej neudělal výlet do lesa mezi stromy.
V jedničce byly dvě šestnáctistovky, ta výkonnější potom přešla i do dvojky. Obě byly spolehlivé a ani jedna nebyla trhač asfaltu. Dneska už jezdit s něčím takovým, je dost bída...
Já mám v jedničce 1,6/75kw, najeto 415tkm, italská údržba, většina z toho na lpg a zatím jezdí a olej nežere . Úniky oleje byly, ale netěsnostmi jako těsnění pod chladičem oleje, pod vukem ventilů, prasklým nalevacim hrdlem a tak. Průser je rizenej termostat s pracovní teplotou až 105°C, chladicí soustava je složitá a tou teplotou a vysokým tlakem trpí všechno plastové a gumové v okruhu a věčně to nekudy teče. Taky má ten motor relativně vysokou spotřebu, ale u lpg me to moc nesere a jezdím obvykle za 10-15/100 Odspoda je ten motor proti třeba 1,6/55kw línej a chce víc točit. Ji a taky jsem už měnil "variabilní" sací potrubí, ovládací mechanismus se tak vyběhal, že klapky chodily jen napůl, tak jsem dal použitý ze starší 74kw verze, který má ovládání řešený líp.
Klapky jako takový ne, to by asi nešlo, jsou řešený úplně jinak. U 75 mají ovládání uvnitř mezi 2.a 3. trubkou, ale u 74 je zvenku. Ten mechanismus uvnitř se mi úplně vyběhal. Na hlavu to pasuje v pohodě, ale problém jsem řešil na straně škrtící klapky, pro kterou jsou jinak pootočený díry na šrouby, takže i samotný těleso klapky je osově jinak pootočený a kryt jejího mechanismu s motorkem se opírá o víko ventilů (klapka pro 74 má jinej vnější tvar a lanko k pedálu). Musel jsem z hliníku vyrobit velkou podložku s osazením pro těsnění s 8 dírama (4 se závitem), abych klapku natočil do původní polohy. Ale klapku mám nějakou noname, možná jiná by se vešla bez úprav, ty kryty bývají u různých výrobců rozdílně tvarovaný (tenhle by se asi časem proklepal). Výměna opačným směrem by asi byla v pohodě, 75 mám myslím těch děr 8, takže asi je zpětně kompatibilní i pro 74 motor a jeho lankovou klapku.
Osobní zkušenost nemám, ale koupi O2 mi už několik automechaniků i kámošů vymlouvalo. Prý buď zachovalou O1 (ale už jich moc není, 20 let je 20 let), nebo O3. Prý to mimo jinè děsně hnije, nejen kastle. A motory nevyladěné s problémy, jak PD nafta, tak benzín. Neradi to opravují. Nevím, některé kousky se mi přijdou zvenčí pěkně zachovalé a silnice jsou jich plné, tak to snad taková hrůza není. Ale pravda, některé už mají i díry skrz.
jack007
O1 má 20 let?
Dělaly se do roku 2010 , takže jdou sehnat i 14 leté .
Dobrý den, vlastním škodu Octavia 2 1.6 Fsi 85 kw. Koupil jsem již starší, ale jsem s ní spokojen. Nyní má najeto 178 000. Motor má tvrdší zvuk a šlape dobře - olej nebere. Občas by se měl projet v otáčkách nebo delší trasu na vypálení karbonu, na ventilech, přímovstřik na to trpí a tah má už od spodu. Možná mám štěstí na dobrý kus
vernon
Byl na 98 oktanový benzín ale skoro každý do toho tankoval pětadevadesátku a nejelo to... Tvrdý zvuk má kvůli vysoké kompresi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.