Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto po geometrii nejede rovně

Od: marek* odpovědí: 19 změna:
Zdravím, koupil jsem od známého auto s tím, ze je potřeba udělat geometrii, protože před měsícem měnil tlumiče a od te doby s tím nejezdil. Volant před geometrii natočeny do prave strany a při narovnání volantu auto tahlo doleva… Geometrii jsem nechal seřídit ale hned na první rovince jsem zjistil, že problém stále přetrvává. Sice ten volant už není tak natočeny do prave strany ale při snaze volant za jízdy mít rovně tak auto furt jede doleva… Reklamaci mám v plánu zítra, každopádně mám strach aby mě neposlali do prd*le… Známy ještě před prodejem nechal nově obšít volant, je možné že by byl namontovány špatně když ho daval zpátky? Samozřejmě mám v plánu udělat vylucovaci metodu pokud mi znovu na geo řeknou, že je to OK, ale raději se tady ptám kdybyste měli někdo s tímhle zkušenost. Fotku z GEO příkladam taky.
Auto po geometrii nejede rovně

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

3x
Když volant pustíte tak to jede rovně ačkoliv je natočený do strany? Pokud ano tak ho někdo blbě nasadil a geo bude nejspíš ok.

 

hodnocení

3x

Stále není jasno, co přesně auto dělá - když chceš jet rovně, musíš volant držet, jinak by auto začalo uhybat vlevo nebo vpravo (tj., že by na exterémě velké ploše jezdilo po kružnici), nebo auto směr drží (aniž by jsi volat musel někam dorovnávat), a akorát je v této poloze volant posazený nakřivo? V tom prvním případě platí co jsem napsal ráno, tom druhém je geometrie v pořádku, jen nesedí poloha volantu.

marek*
hodnocení

Ano volant musím držet, když ho pustím má tendenci se srovnat do roviny a auto táhne doleva.
asd1

= geo je blbě.

Musí sedět 1. volant rovně, 2. středová poloha řízení uprostřed a až pak pak se na tohle nastavuje geo, a to i vzájemná poloha náprav tj. nejen přední náprava ale i zadní (pokud jde štelovat)

Když se budou cukat s reklamací, tak nadhoď že pojedeš na STK a přijdeš znova s papírem že volant nakřivo je závada..

marek*
hodnocení

Takže myslíte, že pochybil servisak na GEO?
asd1
Ne nutně, pokud při obsivani volantu ho pak nasadili jinak na tisicihran tak za to nemůže.. ale měl na to prijit.

 

hodnocení

2x

Nejčastějším problémem toho, když auto nejede rovně, ale neustále vás táhne do strany, je špatně nastavená geometrie náprav. Projevuje se i nerovnoměrně sjetými pneumatikami na jedné straně. V takovém případě je potřeba pneumatiky vyměnit a nechat správně nastavit geometrii podvozku.

/odpověď z netu/

 

paveldvorak
hodnocení

2x

pokroucená auta po bouračkách nejezdí rovně ani po geometrii, protože ta nejde seřídit bez narovnáni auta

marek*
hodnocení

Nemam informaci o tom, že by bylo bourane.

 

hodnocení

1x

Pokud auto někam táhne, v první řadě bych zkontroloval, jestli je stejný tlak v pneumatikách. To je nejčastější příčina,že kdy auto po puštění volantu někam táhne. Geometrii bych řešil až po kontrole výše uvedeného. Možnost, že by na přední nápravě nebyly stejné pneumatiky je předpokládám vyloučena, stejně tak možnost, že jedna pneumatika je sjetá výrazně víc naž druhá (např. jedna bývala vždy vzadu, druhá vpředu a pak se to nevědomně u jedné strany přehodilo).

 

hodnocení

1x
Jestli má náprava vůle v silentblocích nebo jinde, tak nemá smysl platit za geometrii..Někde ty vůle odhalí a geometrii neudělají..A Někde je jim to jedno a zaplatíte vlastně zbytečně

To samé platí o správném nahuštění pneumatik. Pokud je nahuštění rozhozené, jsou to vyhozené peníze.

 

hodnocení

1x

To je tak,ak niekto robí geometriu podľa volantu vo vodorovnej polohe. Vy ste mali natočený volant ,ale nie servoriadenie. To bolo v strede. Vyrovnaním volantu a spravením geometrie sa toto rozhodilo,lebo servoriadenie si udáva stred a kolesá idú inam. Najprv sa musí volant dať do roviny so stredom servoriadenia a až tak robiť geometria. Ja mám volant nakrivo,lebo sa nedá pootočiť tak aby bol rovno a keď mi spravili geometriu,podľa volantu narovno,tak mi to tiež tiahlo do boku. Tak to museli prestaviť,s tým,že volan je trochu znovu na krivo.

 

hodnocení

0x
avatar michalbc

A proto já jezdím tam, kde dávají nejdříve vodováhu na volant a pak seřizují celé auto...

 

vernon
hodnocení

0x
To tím není. Všechny úhly máš symetrické, bude to opotřebovanými čepy nebo pneumatikami. Pokud by jsi reklamoval seřízení geometrie, byl bys za blbce...

 

asd1
Nejsou symetrické, L P strana je vpředu i vzadu jinak. Ale nemusí sedět řízení s volantem, středová poloha..

 

hodnocení

0x

Mám to chápat tak, jako že příčka volantu není v rovině? Pokud není a geometrii děllai po sundání a nandání volantu tak ji udělali špatně. Pokud je auto co má složenou nápravu, třeba Ford Focus, Mondeo a spol, tak prvně musí začít od zadních kol ke předním. Mnohdy jsou nastavovací prvky na zadcích tak zarezlé, že zadky zpravidla nikdo nenastavuje. Tam kde jsou odborníci tak ví jak na to. Pokud po geometrii není příčka volantu v rovině, je to závada. Je to závada i na technické prohlídce.. Již několikrát se mi to stalo, že příčka nebyla po geometrii v rovině a vždy jsem to vyreklamoval.

 

hodnocení

0x

A ten stejný tlak v pneumatikách jste již zkontroloval?

 

hodnocení

0x

Hezký víkend.

Dovolte abych se vyjádřil k probíhajcí diskuzi.

Na vracení se rejdových kol do přímého směru má z prvků geometrie jediný vliv Záklon rejdového čepu (případně závlek kola) To jsou prvky které se zpravidla nedají seřizovat , neb jsou dány konstrukcí rejdové nápravy. Tento prvek geometrie při natočení kol do rejdu, mírně nadzvedne část vozidla nad rejdovou nápravou. Tímto vlastně tato část vozidla působí svojí hmotností k zaujetí nejnižší polohy, (pokud není záklon rejdového čepu pozměněn npř. nehodou a pod.) je to pozice pro přímý směr jízdy. Toto je také jedinou příčinou vracení se rejdu za jízdy do přímého směru. Ostatní prvky geometrie řízení mají jiné důvody a opodstatnění. Na účinnost této funkce řízení mají jistě vliv také některé okolnosti jak uvádíte.Zejména huštění pnaumatik, jejich nestejnoměrné opotřebování, stav a příčný sklon vozovky, zvýšený odpor některého kola proti valení a pod. To že mají za jízdy vozidla na zaujetí přímého směru vliv ostatní prvky geometrie řízení, jsou jen polopravdy a nepravdy , které se šíří z důvodů neznalosti (případně záměrně), pro odůvodňění závady a nedostatků. Je nepříjemné, že se poté šíří lavinovou rychlostí a že se jim věří.

Pro ilustraci v příloze přikládám náčrt, jak je to řešeno u bicyklu.

Zdravím -miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]