Nejste přihlášen/a.
Jedním z důvodů, proč tento přestupek policie v provozu nepokutuje, je volná definice v zákoně:
"§ 19Vzdálenost mezi vozidly
(1) Řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním."
Nemůžete pokutovat něco, co je vcelku subjektivní a závisí na spoustě parametrů, jako re reakční schopnost řidiče, stav vozidla a vozovky a dokonce i parametry vozidla před vámi, protože když nebudete za volantem chrápat, nebo si hrát s mobilem, tak za plně naloženým náklaďákem zastavíte i když za ním pojedete pár metrů, zatímco když pojedete s dvacetiletou šunkou s bubny vzadu a pneu s minimálním povoleným vzorkem za solidnějším novějším aautem, tak mu ve stejné situaci skončíte v kufru . To by musel být policista jakýmsi samosoudcem, a to v našich končinách zatím není zvykem.
Toľko krát sa novelizuje zákon a je ťažké to tam dať. Na Slovensku je to definované a pre približný odhad je to vzdialenosť cca 2-3 prerušovaných čiar v strede vozovky.
@tomkk dva body dávám. Je topřesně tak. Nelze pokutovat pokud se nehoda nestane. Tedy pokud řidič na pokutu nepřistoupí, což je takový nešvar dopravní policie. (Nedodržel jste vzdálenost, ano vím pane policisto.)
Vzdálenost mezi vozidly se opravdu aplikuje až při nehodě, tam si smlsnou včchni, počínaje správním řízením na úřadě při plechařině, až po trestný čin u soudu, podle výše škody či újmy na zdraví nebo životech.
Satam,nikto nie je vedľa,len ste si neprečítali poriadne to,čo som napísal. V zákone je defínovaná vzdialenosť a pre lepší odhad je to doplnené o prerušované čiary. Tam kde je plná čiara by ste to už mal mať približne v oku,aká je tá vzdialenosť. Na diaľniciach je tá vzdialenosť definovaná dlhšia. A možno by vám si stačilo zájsť do Nemecka na kamione,tam by vás tú vzdialenosť nemecký policajti naučili rýchlo.
V ČR na to není předpis - když nedošlo k bouračce tak nedodržení bezpečné vzdálenosti nebylo a není za co dát sankci. Takže "lepič" nic neporušuje,a ani na to u nás nejde hodit "agresivní jízda"
V Německu mají jasně dané ve městě tři délky auta a mimo město "halb tacho" a sazebník pokut čím rychleji a blíž tím vyšší sankce. Vysoká rychlost a opravdu blízko lítají stovky eur a hlavně zákazy řízení - pak si lepič rozmyslí jestli bude měsíc bez papírů. Tohle by naši zákonodárci měli převzít tak jak to je, a ne vymýšlet kokotiny s povinným odstupem 50 metrů - to je někdy málo a někdy zbytečně moc.Halb tacho je lepší. - jedeš kilo odstup 50m, jedeš 150 odstup 75m atd.
Podobně agresivní jízda, vyblikávání ať uhne/ zrychlí apod., taky nevytvoření/ blokování/ zneužití záchranářské uličky - tady max. 2k, u nich sankce pravdu citelná..
Oproti tomu banální přestupky trestal spíš symbolicky, taky na rozdíl od nás.. Viz rychlost u nás min. za 1500,-, v Německu za to samé 20 euro.. VYšší překročení opět citelná sankce
To by bylo moc pěkné, třeba na nové šestiproudé dálnici na Ostravu, po které toho moc nejezdí, ovšem tam většina řidičů tu bezpečnou vzdálenost dodržuje už dnes, málo kdo se chce bezdůvodně zabít. Ovšem v některých částech ČR je to utopie. To "half tacho" znamená cca ty doporučované 2 sekundy. Jezdím denně po přetížené D1 u Brna. Pokud zrovna úplně nestojíme v kolonách, ale "rozjede se to" na 100 km/h, tak aby jsme se na tu dálnici vůbec vešli, je reálný rozestup mezi auty mezi 0,5..1 sekundou (často na to zděšeně koukám a bavím se odpočítáváním). Pokud by se to pokutovalo, dostane pokutu 90 % řidičů, pokud by se začaly dodržovat 2 sekundy, tak propustnost dálnice zde klesne natolik, že se ráno a odpoledne provoz zastaví, nebudou se moci připojovat auta z města a zkolabuje i doprava ve městě, což se skutečně děje, pokud je na D1 nějaké dočasné omezení. Má to dva hlavní důvody. Jedním je, že absolutní většina komunikací v Brně pochází z období průmyslové revoluce za Rakousko-Uherska. Bez legrace, to je realita. Já vždy říkám, že Brno mazaně nevyhazovalo peníze za malé a velké městské okruhy, jako Praha, protože už desítky let předem počítalo s tím, že osobní automobilová doprava bude z ekologických důvodů zásadně zredukována.
Druhým důvodem je ohromný nárůst kamionové dopravy. Pravý pruh je nonstop vláčkem kamionů. dnes, jako každý pátek, zcela stály ráno kmiony v koloně a naštěstí nám na nájezdu Kývalka nechaly mezeru, aby bylo možné se protáhnout do levého pruhu. Obdobně na exitech v Brně sjedete pouze pokud vám kamiony tu mezeru nechají. Vznikají tam samozřejmě kolony a nebezpečné situace, protože jestliže až k exitu levý pruh jel cca 90 km/h, tak ti, kteří hledají vhodné místo k proklouznutí mezi kamiony (typicky: skoro zastaví, pak usoudí, že je to k exitu ještě daleko, popojede k další mezeře, ta je taky daleko, pak úplně zastaví a vyškemrá si mezi kamiony projetí na exit už přes plnou), často levý pruh úplně zastaví.
Až pojedu odpoledne z Brna směrem na Prahu opět, budou už v protisměru stát oba pruhy až někam k Domašovu.
Pro ukázku tato fotka je teď 10:30, kdy je ještě málo osobáků, odpoledne to bude masakr. Ze skušenosti vím, že ta těsná skupinka pěti aut jede pravděpodobně cca 90 km/h. Kolik mají všichni mezi sebou? Cca tak 10 m místo 45 m.. Chcete trestat něco, čeho se zde z nouze dopouští 80,,90 % řidičů?
Jo, proto taky dálnice furt stojí - jakmile se stane něco nečekanýho tak mrd mrd a zablokováno, pak logicky hustota aut stoupne násobně a znova mrd mrd... Dost dělá předjíždění kamionů - udělá se vláček z osobáků a zase husto..
Zvláštní, že v Německu podobnej provoz projde i s odstupama.. A ano u nás jede nalepenejch 90% řidičů, ale jakmile přejedou do dojčlandu tak ten odstup mají - holt tam na to předpis je a policie funguje jak má.. Taky u nás jakmile uděláš 2 vteřiny mezeru, tak tě druhej hned předjede a nacpe se tam.
Přitom se řekne Německo policejní stát.. Přitom pokuty za mírný překročení rychlosti mají menší než my, jedno pivo v pohodě, na kole dokonce do 1,6 (!) (ovšem platí při bezpečné jízdě a způsobení nehody = výrazně přitěžující okolnost)
A že naše silniční i dálniční síť je sto let za vopicema, o tom žádná. Předražený, kvalita mizerná a nový věci jsou zastaralý o desítky let už v době projektu.. Viz rekonstrukce D1 - proč se rovnou neudělala celá ve třech pruzích? Neskutečný... Když se člvěk podívá za kopec že to jde i jinak tak se jednomu chce brečet.
Jak jsem psal, je po 14. hodině a už stojí oba pruhy 10 km před Brnem. A kolem čvrté bude ještě hůř..
Ty nekonečné kolony tu odpoledne jsou, ať je nehoda, nebo ne. Parkoviště..
Ale v pondělí dopoledne tam nejsou kolony. Je mi to sice divné, ale již mnohkát jsem v pondělí projel bez kolon.
Dálnice se musí opravit, nebo víte lepší řešení?
Pane kolego, jezdím jednou za měsíc v pondělí okolo 10-11 hodiny a nemám kolonu, jedu zpátky ve čtvrtek ve stejnou dobu a kolony tam jsou...
To mi je divné...
Problém s Brnem je ten, že tam dálnice, po které jezdí tranzit (kamiony) vede prakticky hned kolem hrany města. Uvědomme si, kdy se to stavělo a jaký byl tehdy provoz i ten do budoucna plánovaný=jako dnes v sobotu večer.. Se podívejte na mapu a srovnejte s Pražským okruhem D0 Modletice-Hostivice. Ten, než se otevřel, tak tranzit například D1-D5 jezdil Jižní spojkou, a tam to bylo tehdy před dvaceti lety podobné. Kolikrát jsem tam v kamionu strávil času...
Ten pražský okruh naši eurohodnotoví představitelé nedokázali doposud dostavět celý až k D11, a už i tak se tam hustí občas provoz, takže vlastně už pomalu nedostačuje.
Kolem Brna je problém tranzit NA+OA, ne sjíždějící/najíždějící.
PS: Tranzit kolem Brna by měl být ideálně někde v ose Rosice-Rajhrad-Slavkov, ale řekněte to místním.
PPS: Nehledě na to, že naše republika je tranzitní zemí Evropy, tady měly být už dávno dvě páteře sever, jih, východ západ a to ve čtyřech pruzích v každém směru. Ale tady se dělají komedie s ochránci jako u Přerova, kde se s velkou pompou otevře konečně po X letech dvouproudovka.
Jenyk, taky jsem se zajímal, jen jsem zaslech něco o (ne)znalostech Poláků se stavbou tunelů v cizině.
Ale kde je pravda a kdo to určí, to bude asi oříšek.
Protože tomu lehkoživkovému ksindlu schovávajícímu se za ochránce přírody vůbec o přírodu nejde. Nějakej křeček, žáby nebo kobylky jsou jim u zadku. Oni mají své společnosti založeny na rejžování nezisku. V Číně by se s něma nes*rali, tam by skončili na stadionu.
ale totalitní systém snad nikdy nechce...I komunisti zde by se s nimi nepárali a to by bylo dobře, nebo špatně?
Milane. Ne, já opravdu totalitní systém ochránců blokujících výstavbu silnic a vůbec veřejně prospěšných staveb a jiných počinů vůbec, nechci. To máte pravdu.
Milane, chce se mi zvracet. Metrostav, usvědčený z korupce, nesmí se ucházet o státní zakázky. Tak si založí dceru a kafrá do toho dál.
Přitom se mohlo už skoro půl roku stavět.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.