Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Může být pneu více sjetá na krajích?

Od: doly odpovědí: 18 změna:
Dobrý den,
všimnul jsem si, že mám přední pneumatiky sjeté na krajích mnohem více.
Uprostřed pneu v drážkách je vzorek vpořádku jen z venkovní strany je více sjetý.
Můžu s tím jezdit?
Na autě jsem měnil pouze čepy ramen a stabilizační tyčky.

Může být pneu více sjetá na krajích?
Může být pneu více sjetá na krajích? #2

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar magdon

Samozřejmě, že může. Máte špatně seřízenou geometrii přední nápravy. Jezdit s tím můžete do doby, než se vzorek na kraji sjede pod 1,6 mm. To nebude trvat dlouho.


doplněno 11.04.24 08:36:

"...jsem měnil pouze čepy ramen..."

Geometrii jste následně nechal seřídit? To je po takovém zásahu dost podstatné. Jestli ano, je to na reklamaci.

 

vernon
hodnocení

3x
Příliš velká sbíhavost přední nápravy...

 

hodnocení

2x
Jestli je to technologie přední nápravy s horním rameny, může to být vůle horních ramenech.
Za další ze zkušeností to nedělají ani tak čepy ramen jako uložení silenty ramen.
svbihavost taky je ve hře

 

hodnocení

2x
V mém regionu je to běžné a nesouvisí to se stavem auta. U nas jsou úzké silnice a krajnice často zbořená nebo rozbita a venkovní kraj PP pneu je hodně opotřebováván.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Váš problém řeší

METODIKA

Kontrola a hodnocení opotřebení dezénových drážek běhounu pneumatik vozidel

č. 3/2012/STK/5.2

Máte tam i obrázky, kde se co a jak měří. Ale musíte toho více přečíst..

Nebo i zde

 

hodnocení

2x
Kdysi jsem to řešil také a pro jistotu si našel toto, abych věděl v případě dohadů s PČR. Ale nakonec jsem stejně musel pneu vyměnit, protože se roztrhla na těch sjetých okrajích..
ojeté pneu na okrajích - zákon
- dieselpower.cz/...
- Vyhláška č. 341/2014 Sb. - Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
○ Příloha č. 12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb., F.
5. Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení, označené zkratkou TWI.
Důležitá je ta poslední věta...

asi takto?

Může být pneu více sjetá na krajích? #3
asd1

Jen upřesnim obrázek z metodiky je pro vzorek bez kontrolek, vzorek s kontrolkama se měří jen v těch drážkách kde kontrolky jsou, tj. ještě užší plocha (kontrolky bývají v těch podélných drážkách)

= tazatelova guma je OK i když ten kraj bude mít pod 1,6

Geo je ale potřeba udělat, jinak z toho kraje za chvilku polezou dráty

 

doly
hodnocení

Dobrý den,
jedná se o sjeté pneumatiky z vnější strany na kraji, tam ten vzorek musí být také 1.6mm? Všude jinde je totiž okolo 4.5mm.
Jinak bylo mi řečeno, že když se mění čepy ramen a stabilizační tyčky, tak se sbíhavost nedělá, tak jsem jí nedělal.
Děkuji
asd1

1,6 musí být všude v hlavních dezénových drážkách, to jsou ty kde jsou "kontrolky"

Sjetý jeden kraj = špatná geo nebo časté zatáčky ostřejší jízdou

Sjeté oba kraje = podhuštěná pneu

Po čepech ramene se geo samozřejmě udělat musí. Po kostech stabilizátoru ne.

asd1

PS jezdit s tim můžeš, tohle je ještě OK. Můžeš zvýšit tlak v gumách, pak se bude víc ojíždět střed a kraje míň.

Geo seřídit - je velká sbíhavost.

doly
hodnocení

Dobrý den,
já se před výměnou čepů na to ptal kolegy co spravuje auta a ten mi řekl, že se po výměně čepů ramen nemusí dělat sbíhavost jen kdybych měnil čepy řízení.
Tak jak to prosím je?
Děkuji
asd1

Kolega je kokot a měl by ti zaplatit poškození pneu (a kdyby sis toho včas nevšiml tak zničení).

Na čepu ramene stačí aby se změnila poloha o desetinu milimetru a geometrie se rozhodí mimo limit.

 

Desetina milimetru ještě není nijak zásadní a třeba u fa/fe čep posunout prakticky ani nejde, ale třeba u jedničkový oktávky je v těch dírách pro šrouby solidní prostor (ulehčil jsem si nastavování pro další výměny posunutím čepu "co nejvíc ven" a i tak se mi rychleji sjíždí vnější okraj pneu, ale to je stylem jízdy v zatáčkách:)) Ale problém jsou čepy samotný, co výrobce, to jinej rozměr, jeden nějakej noname jsem hned měnil zase za jinej, protože byl prostě kratší asi o 2mm, takže geometrie s ním úplně hnuta :)
doly
hodnocení

Dobrý den,
byl jsem na geometrii a opravdu to jedno kolo bylo dost uhlé a je potřeba dělat geometrii i při výměně čepů ramen.
Ono to třeba někdo trefí a je tam nepatrný rozdíl a může to být vpořádku, ale nespoléhal bych se příště na to.
fex

Jojo, mě taky v servisu známý říkal, že se geo nemusí, taky jsem mu to pak dal sežrat, když jsem za pů roku musel koupit 2 nové gumy a stejně geo udělat...

 

vernon
hodnocení

0x
Jen s venkovní? Tak to bude velká sbíhavost.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]