Dobrý den, potřebuji zjistit jestli mi dobíjí alternátor baterií, baterie je nová ale mám pochybnosti o nabíjení alternátorem,kontrolka nesvítí, respektive zhasne ihned po nastartování, Jak prosím nastavit multimetr pro kontrolu? A mám dobře zapojené kabely multimetru? Jestli nejsou prohozené.Děkuji mockrát za rady
Při měření čehokoli kromě proudu nad 200mA by se při tomhle zapojení nic nestalo, horní zdířka pro 10A rozsah je se spodní COM propojená drátovým bocnikem, nemělo by to na nic vliv Už jsem takhle i provozoval multimetr s vysoustanou zdirkou COM.
Nastav si rozsah DC 20V a změř baterii při spuštěném motoru, nejlépe pusť ještě světla a ventilátor. No a měl bys naměřit dejme tomu podle typu auta tak od 13.8 do 14,6 V... Stav se může i měnit. Chvilku to nech měřit...
Ještě doplňující odpověď. Ten červený kabel zasuň do červené zdířky, černý kabel dej místo toho červenýho (tedy do prostřední zdířky) no a pak kulatý přepínač otoč doleva na 20.
Tak máš špatné dobíjení, Focus sice má jako první auto chytrý alternátor, ale není až tolik sofistikovaný. Focusa jsem měl 11 let a vím, že dobíjení změřit lze zcela standardně!
Tak vás vyvedu z omylu, zrovna u Focusa a u nových aut se nebudí ani přes žárovku a ani přes obvod s LED, ale kontrolka je zapojena přímo z řídící jednotky motoru a můžu z vlastní praxe říct, že když alternátor nedobíjí, nebo velmi špatně a vůbec to kontrolka nezohleďnuje a to jak u Focusa, tak třeba i u Mondea MKIII. To buzení se žárovkou se používalo ještě tak u Favorita a Felicie... Novější auta už to mají zpravidla jinak..
Je to tak, i u fabie na to upozornila až kontrolka airbagu kvůli podpětí, chvíli než chcipnul motor. Odešel regulátor. Naopak potom s novým polským kontrolka blikala a pískala i přes spravnou funkci, musel jsem vyměnit za Bosch. Totéž u feldy, rozsvitily se pytle a abs, ale kontrolka dobíjení nic, tuhle zkušenost mám dokonce dvakrát. A u oktavky kontrolka dobíjení odjakživa úplně nefunkční a altik se nabuzoval sám az po zvýšení otáček ( později jsem do regulatoru natahnul vlastní drát se spínaným plusem, abych to odstranil a nemusel hledat problém v pristrojovce.
asd1
Může to být jen upadlý "ovládací" kablík k altíku, docela častá závada..
Mmch. na FF1 kontrolka chcíplej altík vůbec nemusí hlásit (jedna z Fordích vychytávek , je dobrý vozit voltmetr v zásuvce zapalovače, stačí z alíka za dva dolary.
FF1 řídí napětí podle teploty, obvykle se to drží mezi 14,2 - 14,5V (nízká teplota = vyšší napětí) Pokud je s vyplým motorem 12,7 a se běžícím 12,5, tak nedobíjí vůbec. První příznak kolapsu ECU kvůli nízkýmu napětí je rozsvícená kontrolka ABS, chvilku potom to chcípne úplně
Ten upadlej "ovládací" kablik nějak pritahuju, možná i tím, ze u všech aut jsem si ho "nastavil" o tzv. "tuningovou diodu", která mi u formana i feldy 1,3 nepozorovaně odešla (tam přes ni tekl do buzení relativně velkej proud) a u feldy 1,6 se odletovala horkem od svodů A kontrolka nikdy nic. A myslím, že když se u formana přerušilo ukostření motoru, tak snad taky nesvitila. Akorat když odešla dioda v můstku altiku, tak myslím nepatrně zhnula. Voltmetr je u mě odjakživa nejdůležitější budík v aute
007cz
Tohle "Smart" dobíjení dobíjí vždy když je potřeba (kapacita baterie klesne pod 75%) třeba i na volnoběh. Je pravda, že preferuje tzv. rekuperaci. Potom jsou tací co šíří nesmysly nebo si odpojí snímač na akumulátoru, tím si ho ničí a zadělávájí si na další problémy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.