Nejste přihlášen/a.
Vážení rádcové,
prosím o tip - jde mi o to, existuje-li 12V= podávací palivové čerpadlo pro benzínový motor, ale takové, které NENÍ v nádrži auta. Prostě něco, do čeho jde sací hadička a z něj jde výtlačná hadička. Typy aut co znám, mají čerpadlo buď v nádrži, nebo starší typy měly čerpadla mechanicky hnané od motoru.
Benzínové čerpadlo mimo nádrž má například Ford Sierra a ještě třeba taky starší Seat Ibiza Ta má dokonce dvě jedno v nádrži a druhé vedle nádrže (nikdy jsem nepochopil proč).
To takhle mivalo vice aut.
To v nadrzi je velkoobemove, nizkotlake - podavaci a mimo nadrz pak maloobjemove vysokotlake - vyssi tlak zajistuje vyssi teplotu, kdy se palivo zacne vyparovat a tedy i vyssi bezpecnost.
Obecne se da rict, ze umisteni palivoveho cerpadla primo v nadrzi ma mnoho vyhod. Jednak je samotne cerpadlo palivem chlazene a jedna je to bezpecnejsi. Pokud u elektrickeho cerpadla vznikne jiskra od skratu a podobne, tak tekuty benzin nevybuchne, narozdil od vyparu, kdekoli jinde v palivovem traktu.
Oproti tomu, saci cerpadla v saci casti snizuji tlak, palivo se vyparuje pri nizsi teplote a ryziko vzniku vybusne smesi vypareneho paliva se vzduchem roste.
Axusi s tímto jde jen souhlasit a dávám dobrou. Co je ale zajímavé , že takto řešených palivových čerpadel, když se vyřadilo z provozu jedno nebo druhé tak motor normálně pracoval jak na volnoběh tak v zatěži. Prostě nechápu proč výrobce montoval dvě když stačilo namontovat rovnou jen vysokotlaké.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.