Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Divná závada

Od: didas® odpovědí: 9 změna:

U Fabie 16V mi za jízdy spadnou otáčky, aby se vzápětí rozsvítila červená olejnička a na to kontrolka emisí. Na to se otáčky opět zvednou a auto normalně jede. Po zastavení a znovu nastartování svítí jen emise. Diagnostika píše sporadický výpadek signálu čidla otáček klikovky. Po několika startech už emise nesvítí. Nějak nechápu vzájemné souvislosti. Emise a otáčky motoru. Ztrátě tlaku oleje bych celkem rozuměl. Dělá to dosti často. Nesetkal se tím někdo?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar axus

Hmm. Jestli treba nebude problem ve sporadickem vypadku signalu cidla otacek klikovky.

Kontrolka emisi neni kontrolka kvality vyfukovych plynu. Ta signalizuje pri jakemkoliv problemu s kompletnim emisnim systemem motoru, coz je cokoliv, co ma neco spolecneho se spalovanim. Coz v motoru je prakticky vetsina veci. Od kvality paliva az po lambda sondu. A vse mezi tim. Pokud tedy chybi signal otacek, ridici jednotka prichazi o jeden ze vstupu palivovych map.

 

hodnocení

O závadách čidla klikovky jsem se dosti dočetl na Forech, ale vždy je popisován pouze krátkodobý pokles otáček a nic o kontrolkách. Proto mě to znepokojuje, aby to nebylo něco jiného. U sporadických závad je diadnostika často zavádějící jak jsem se dočetl.

Tak čtěte dál a dál špekulujte..Já osobně bych radši rovnou vyměnil to čidlo-snímač..Měl jsem stejný problém u Leona 1,6..Výměna vše vyřešila
Snímač otáček/polohy je pro funkci motoru ten úplně nejpodstatnější, jeho byť jen špatná funkce v podstatě vylučuje funkci motoru. Dokáže ho sice nahradit signál ze snímače vačky, ale jen pro nouzové dojetí, chybí tam přesná poloha kvůli předstihu (není to v dotazu uvedeno, ale po tom výpadku, nejel motor zbytek cesty nahovno a se zvýšenou spotřebou?). Pro jakejkoli jinej snímač ma jednotka nouzovej režim, dokáže se bez něj obejít "odhadem" jeho chybějícího signálu podle ostatních údajů, ale otáčení motoru nemá jak jinak, natož zcela přesně, zjistit (jen, jak píšu, přibližně z vačky u tehlech motorů). Nehledej informace u Fordů, ale u koncernů. Nedávno jsem se snimacem kliky měl taky problémy u 1,6/75kw, fungoval, ale motor náhodně pocukaval, ani v zavadach se chyba neukazovala. Až měřením jsem přišel na to, že jeho signál měl slabou úroveň, výstupní napětí bylo nízký= buď po letech zeslábl magnet v něm, nebo vznikl mezizavitovy zkrat v snímací cívce.
asd1
Pleteš si fórech a fordech
A jo, koukám, rozespalýho mě zmátlo to velký F :)

 

asd1
hodnocení

0x
Souvislost s emisema je jednoducha. Neni signál o poloze kliky = neví kdy pálit a lambda to pozná podle obsahu kyslíku mimo limit, proto to vyhodo chybu emisních systému.
Nejezdit, benzín do vejfuku = může vypálit katalyzator

 

hodnocení

Píši o Fórech ve smyslu diskuse ne o Fordech. Ještě zkusím prostříknout konektor čidla, pokud se k němu dostanu. Díky všem za vysvětlení

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Pokud ti diag vyhazuje chybu čidla kliky tak bud kabeláž nebo čidlo
Koukni se pod baterii a filtrbox je tam svazek kerej rad hnije
Musiš ho rozbalit a jet drat po dratu
A když to nepomúže tak to čidlo dej novy
Ted sem řešil oktu 1.6 stejna zavada obcas umřela diag psal spradicky čidlo kliky dal sem jiny a zatim je klid

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]