Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Píchlá guma

Od: hela1546 odpovědí: 19 změna:
Ahoj, našla jsem v pneu něco jako rysovaček, pomalu uchází. Mám jen sprej na opravu pneu. Vytahnout rysovak a naplnit gumu sprejem nebo nechat rysovak a naplnit? Díky

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x
avatar jenyk

Nejlépe dojet do pneuservisu.

 

hodnocení

6x
avatar mikihans
Nechat rýsovák, dofouknout a zítra dojet do pneuservisu, aby vám pneu zalepili.
Sprej na opravu je nouzovka a měli by s tím mnohem víc práce.
Žádnou práci s tím navíc nemají..akorát si ušpiní víc ruce..ale mají rukavice..V gumě zůstane trocha slizu..Já většinou do pneuservisu po použití toho spreje ani nejel..Je ale pravda, že jezdím jen po městě..Pokud paní jezdí i po dálnici a dlouhé štreky,tak opravdu jen na dojetí do pneuservisu

a zasviněný celý disk...sprej je nouzová oprava na dojetí, pokud už sami, tak pomocí knotu...cvo stojízalepení gumy 100kč? má smysl tohle řešit?

 

hodnocení

2x
Ten sprej používám a vždy mi pomohl..Je nutné dodržovat návod a mělo by to být ok;) Záleží ale,jaký rýsováček? Jak velkou díru udělal? Měl jsem delší dobu v jedné gumě vrut a nevěděl to..Někdy bylo kolo do rána prázdné a já to jen dofouknul a drželo třeba pár týdnů..Těžko říct, jestli to ucházelo, když to na šroubu stálo anebo když bylo kolo otočné šroubem nahoru.Zjistil jsem ten šroub až když jsem sundal kolo..pak mi teprve došlo, proč to bylo někdy prázdné a někdy to drželo dlouhou dobu nafouklé *smich* U tohohle konkrétního kola jsem sprej zrovna neměl..ale jinak jsem ho použil X krát s úspěchem
doplněno 24.03.24 20:08: V návodu na spreji je... Předmět vyndat;) Ale díru jako vrata sprej nezáleží, tak proto se ptám, jak je ta věc velká..?
doplněno 24.03.24 20:09: Nezalepí! Né nezáleží.

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Pokud je to skutečně "rýsováček"("připínáček") bude příčina ucházení někde jinde. Rýsováček není tak dlouhý, aby pronikl přes dezén až do pneumatiky. Navštivte pneuservis, sama místo tak drobného úniku asi nenajdete.

Ten sajrajt ze spreje tam rozhodně nestříkejte, jestli to lze řešit jakkoliv jinak.


doplněno 25.03.24 10:50:

doutnák - Ano tohle " rýsováček". Je to jeden z názvů pro to, co vy nazýváte "připínákem". *frajer*

Píchlá guma
Tohle je rýsováček? Takhle jsme tomu nikdy neříkali *smich* Asi nějakej místní název nebo nářeční..U nás to byl vždy napínák, připínák atd..On s tímhle někdo rýsuje, nebo od čeho vznikl název rýsováček zrovna u tohohle *co*

Pane Doutnáků, asi jde o krajový, místní název.

Pamatuji projektanty, kteří kreslili na prkně. Jako ve starých filmech. Na to prkno se napínal podkladový tužší papír, který se navlhčil, pěkně urovnal a na rýsovací prkno se připevnil rýsováčky, připíňáky. napínáčeky atd.

Je to název dle regionu.

No u nás v Prostějově to byl napínáček nebo připínáček bez ohledu na to zda je to ten větší (vrch cca15mm) nebo menší vrch do cca10mm. Jinde v ČR je ro rýsováček.

Ale jak píše Mangdon, ten asi nepropíchne pneu. Únik asi bude jinde. Jedině žwe už je sjetá na výměnu tj pod normu!Pak možná.

asd1
Propichne úplně v pohode. A to i když je kratší než tloušťka behounu, potká se pripinak s hrbem, guma se stlaci i o pár mm = pripinak dosáhne skrz a je to..
mll

Rýsováček tomu říkali hyperkorektní učitelky ve škole. Možná to bylo i na krabičce (ale tam bývá leccos, sponky do sešívačky se jmenujou kancelářské spojovače, kopírák je uhlový papír apod.). Nikdy bych tohle slovo nepoužil, ale znám ho.

Pro nás to byl připínáček nebo napínáček.

mll proč rýsováček popsal přesně p.Milan Cukrář! Byla to pomůcka pro kresliče , ať již stavaře nebo konstruktéry , kteří tím připěvňovali na rýsovací prkna papír !

Asd pokud ano pak bych měl už několikrát proíchané pneu a tím uniky vzduchu , nebo mám vždy dobré a úplně jiné pneu než ty!

asd®

Vzorek nějakých 3-4mm - tenhle připínák v pohodě píchne 6mm vzorek a při najetí připínákem na hrb (kdy se guma stlačí) i funglovku s 8mm ;)

Píchlá guma #2
Nebo když už nezbývá moc hloubky vzorku :)

 

asd1
hodnocení

2x
Sprej NE, neskutečně to zasvini gumu i ráfek.
Dofouknout a dojet do pneuservisu. Nebo sundat kolo a dovézt tam jinak,kdyz nemas rezervu tak auto nechat na heveru + zajistit proti spadnutí (podlozit)
Pozor i "profikama" casto pouzivany knot je oprava pouze na dojetí. Trvala oprava prupichu je hříbek, ovšem ten se dava zevnitr,pneu musí dolů z ráfku. Tvrzení že knot je ok je jen lenost gumu sundavat a znova vyvazovat.

 

Ono těch leností je v pneuservisech daleko víc! Už jsem se tu několikrát rozepisoval..Všude to dělají po svém a všude mi něco zku*vili a ještě měli plné pusy odborných keců..
Komu vadí, že se guma a ráfek uvnitř "zasviní"? Právě kvůli předraženým prasárnám pneuservisů raději vezmu sprej. A když to neuchází, tak dál neřeším..To "zasvinění" jde otřít hadrem raz dva..

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

dofoukat, nebo vyměnit a zajet do pneuservisu

 

paveldvorak
hodnocení

0x
Sprej dělá dobře ventilkum s čipem... Pneuservisy miluji zasrane disky a pláště za jejich vyčištění dávají slevu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]