Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak naložit přívěs aby nebyl přetížený

Od: otik® odpovědí: 33 změna:
Dobrý den, nedávno jsem si koupil přívěsný vozík za auto Agados handy 7, připojený za ford galaxy 2.2tdci, rv 2008. Vozík je v kategorii do 750kg, reálně uveze cca 620kg. Chtěl jsem se proto zeptat jak poznám, že je vozík naložený v limitu. Nakládal jsem na něj dnes jíl s kamením. Prázdný jsem naměřil výšku od země před kolem voziku 86cm, naložený měl cca 81.5cm. Objemově byl vozík naložený tak na 2/3 objemu korby.
Děkuji.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
Vymlouvat se, že hmotnost nemáte jak zjistit, je nesmysl. Auto má také nějakou maximální nosnost a taky se tchýně nemůžete zeptat, kolik váží, musíte to odhadnout.
Pokud to odhadnout neumíte, tak většina materiálů má tabulkově zjistitelnou měrnou hmotnost a pokud máte něco, co v tabulkách není, tak je to jistě podobné něčemu, co v tabulkách je. Kamení bude podobné štěrku, kde počítejte s měrnou hmotností 1,7..2 kg/m3. A objem korby předpokládám zvládnete spočítat. A spočítat, kolik váží vozík naložený kamením je úkol pro žáka ZŠ.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Buď musíte vědět, jak těžký materiál jste naložil, nebo to jen hrubě odhadnete ze zvyku. Ale určitě ne tak, abyste ho nepřetížil. Většina, ne-li všichni majitelé vleku ho přetěžují. Určitě ne mětrem. to nejde.

Okem se to nepozná.

hodnocení

No dobře, na jednu stranu nesmim přetížit vozík a na druhou stranu není relevantní info jak to poznat. To nechápu.

To, že to nechápete, je jen Váš problém. Víte, jak to dělají jiní? Neřeší to.

Milane..tohle není zrovna dobrá rada! "NEŘEŠIT TO" ..Pár takových, co to neřešili už rozlámali vozík-v lepším případě..Není to tak dávno co jeden, který NEŘEŠIL-zabil několik motorkářů..Vezl na vozíku lžíci od bagru a v zatáčce mu spadla.

Ale pane kolego Doutnáku, dáváte příklad špatně upevněného nákladu. Většina řidičů neřeší přetížení přívěsu. Samozřejmě, žádný řidič ho nenaloží tak, aby ho rozlomil. Vozík, musí vydržet krátkodobě 4x přetížení.

Ten vozík to možná výdrží když stojí, ale za jízdy když se to zhoupne, tak tyhle hoby vozíky moc nevydrží. Ptal jsem se na STK, když jsem vybíral vozík a pán říkal,že zlomených vozíků už několik od STK "vychodili".
Určitě bych ho přetěžoval jenom mírně a občas. A když vím, že je príliš těžký, tak jedu pomalu a opatrně.

gazdo, já to tvrdím, páč mi to sdělil projektant a konstruktér vozíků Agados. Soustavně přetěžování je jasná příčina praskání rámu vozíku.

Takto to vypadá, když se půjčuje vozík a zákazníci ho přetěžují.

Milane..novodobé vozíky moc přetížení nedají. ..Loni jsme řešili zde vozík a myslím i přetížení..Byl to Agados,což je "značka" a dnes je asi vše počítáno přesně! Což znamená, že každé přetížení už PRACUJE a ničí! Kamarád zedník odrovnal několik nových Agadosů při tom "krátkodobém neřešení" ..Opravoval jsem je,tak vím..jaká je to "kvalita"..Nápravy jako takové dejme tomu..Ale celá konstrukce je papír-s prominutím. Mají to sečtené snad konkrétně na kila páni konstruktéři..dělá to PC,asi..myslímtloušťky nosníků s všeho. .Rovnal a vyztužoval jsem jich několik "krátkodobě přetížených" *smich* A za odměnu jsem loni jeden 6letý dostal..Vrtule na hadry..

Doutnáku,

Což znamená, že každé přetížení už PRACUJE a ničí!****o tom vůbec není pochyb. Já jen sděluji, že nežli se rozlomí vozík, musí mít zatížení 4xpovolenou nostnost. Nepíšu o situaci, soustavného přetěžování.

Milane..Máme tedy pravdu oba;) Samozřejmě to něco vydrží, ale záleží HODNĚ na tom, o kolik se to přetíží a po jaké cestě, jakou rychlostí a jak často to bude tazatel dělat;) Samozřejmě teď neřešíme případ nedejbože nehody..Pojištovák snad nebude smetat písek nebo sbírat štěrk, aby ho zvážil a zjistil o kolik se to přehnalo..Jen jsem chtěl tazateli zdůraznit, ať si limity zjistí raději sám postupně třeba pomocí těch kýblů a jejich prvotního zvážení..
Jinak vaši fotku jsem asi komentoval loni je to prd..proti tomu, co jsem viděl a opravoval..Já ty vingle přivařil a prošrouboval..praskl celý nosník o pár centimetrů dál..Mimoto povolily všechny nýty a praskliny se udělaly i jinde..Vyvaklání okolo děr všech šroubových spojů ani nemluvě..Záleží opravdu na tom, co jak daleko se veze..Jakou rychlostí a po jaké cestě...
asd1

Milane, Vozík – Mil/... takto to vypadá, když je vozík laciná sračka, neboli co nejlevnější konstrukce s maximálním ziskem.

Tyhle věci by vůbec neměly projít schválením. Testování by nemelo být 500 kg náklad a opatrná jízda 80 kmh po ideálně rovný silnici, ale naložit štěrku co se vejde a kalit to po českým tankodromu - to je totiž reálný zatížení v provozu. Kvalitní vozík by tohle měl vydržet, pokud ne tak je to šmejd. A to že v papírech má 650 kg na věci nic nemění, to je jen ochcání aby to nemuseli dělat pořádně a prošlo to do provozu...

Tazatel - máš maximální dovolenou hmotnost a je tvůj problém jak jí zajistíš. Jestli spočítáš objem a podle tabulek z toho spočítáš hmotnost nebo si koupíš váhu je jen na tobě. Nakladače dnes mají váhu, takže když kupuješ v betonárce apod. tak tam váhu máš v papírech a kolik ti naložili víš. Můžeš si někde nechat naložit přesně (např. IBC kontejner a nalít 500 litrů vody) a změřit si výšku blatníku od země nebo mezeru mezi kolem a blatníkem, pak to brát podle toho, orietačně to bohatě stačí.. A s naloženým jet s tim že to fakt moc nevydrží, jak pojedeš kilo a zhoupne se to na hrbu tak to dostává víc než vydrží a brzy to chcípne...

asd1, mýlíte se, "když je vozík laciná sračka, neboli co nejlevnější konstrukce s maximálním ziskem"

je to TITBIT 08C 13R, tenkrát stál asi 22.000Kč. Dnešní cenu vidíte.

Takto rozlámaný je tím, že se půjčoval i nezodpovědným zákazníkům, který ho přetěžovali, neboť nebyl jejich.

Zbytek nemá cenu komentovat.

asd1
Srackovitost není o ceně, ale o konstrukci. Pokud i malý přetížení způsobí zásadní poruchy tak je to šmejd.
To máš jak regály z 0,5mm plechu a nosnost police 100 kg, dáš 120 a sroluje se na zem. Dobrý regál má papírové taky 100,ale dáš 300 a furt v pohodě drží.

asd1, kdo napsal ...je vozík laciná sračka?

asd1
Lacine nemá pouze vyznam levne. Pro tebe upresnuji: draha laciná sr.
Vem si třeba starý yacht vozíky s pidi koleckama, papirove na 300 kilo a v pohodě to uveze kubik štěrku;)
Moderní papiraky s pružením zkrutem v gume, a že stal 20k tak je už jen tresinka na dortu,teda spi k placi ze tohle nekdo pusti mezi lidi.. ale chápu,prodá vozík ten chcipne vinou přetížení, tak prodá další. Proč vyrábět vozíky který vydrží "furt"

 

hodnocení

1x

Tak trochu se to podle nápravy dá poznat ,hlavně když je nová.Agados používá nejvíc od knotta a al-ka.Našel jsem tu alkovou a ta by se měla propružit max. o cca 5 cm privesy1.cz/...

 

hodnocení

1x
A co takhle zvážit kýbl toho jílu a pak si ty kýble počítat? Až budete dávat poslední kýbl, tak uvidíte kam až to sahá-jaká bude čepice ;) To samé třeba s pískem nebo štěrkem ;)

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

Pokud chcete mít jistotu, stačí kýblovat daný materiál a vážit ho... průběžně sčítat. Nebo na bráně JZD v okolí zvážit plnou a prázdnou. I kámen má totiž různou váhu podle počasí, stejně jako písek. A kámen štěrku může být zase něco jiného než žulová deska nebo okrasné giganty...

Bratr se nebál naložit 1,5 tuny na vozík pro 450kg - pak si půjčil vozík na 1,5 tuny, přeskládal náklad a nahodil nahoru i ten vozík s prdlou nápravou.

No ano, nemusíš vážit každý kýbl, stačí nachystat vzorový a ten zvážit, k tomu vyhoví i mincíř. A pak s hrůzou zjistíš, jak malou hromádku jen smíš naložit.

 

hodnocení

0x
Jaký je typ pneu?
Jak jsou nafouknutý?
Ne takto to fakt nejde odhadnout.
Snad jen pozor na max 50kg na kouli.
A důležité je také aby náklad se převažoval právě na kouli.
Nikoli aby ji zvedal. To pak jsou ta videa kdy auto s přívěsem začne tancovat a končí to havárií.

 

vernon
hodnocení

0x
Mám ho. Uveze i tunu štěrku a zívá při tom nudou...:-D
Tak záleží jak daleko, jak rychle a v jakým terénu:) Prostě jakým způsobem se konstrukční rezerva využije, pokud nějaká je. Loni jsem svařoval prasklej vlek, 3m délka korby, 14/70 zatezovy kola, brzda, vlastní hmotnost poctivých 350, legislativně celková 750 a stejně ho po letech převážení 1t sekacího traktoru postupně nějak zlomili :)

 

hodnocení

No mám to naložené tak půl na půl, možná cca 60% před nápravou k autu a 40% za ní.
Co jsem četl, tak by mělo být 2/3 nákladů mezi nápravou a koulí a zbytek za ní.
Tlak v pneu jsem neměřil, ale kola promáčklé nejsou.
Nápravu mám Knott.
zz

No hlavne bys mel to oje uzvednout, tedy zatizeni na oje (na kouli) by melo byt max. 50 kg

Takze o tech 2/3 z uzitecneho zatizeni 600 kg (pokud vozik vazi 150 kg a auto ma dovoleno 750 kg - to taky nema kazde auto dovoleno 750 kg - prectes si v TP) na predek lze pochybovat. To by bylo vic jak 50 kg myslim... takze spise na stred voziku...

A vahu odhadni objemove, jestli to pretizis o 20% tak to vozik i auto vydrzi.

hodnocení

A nemělo by těžiště nákladů být co nejblíže těžišti vozíku? Otázka je jak zjistit těžiště vozíku.

lehce, zkusit nadzvednout oje u závěsu.

Já si kvůli tezkymu předku přívěsu (jizdni kola na oji) dal do jednickovy oktavky kombiku pružiny z nejtěžší verze dvojkovyho superba combi/7 mistnyho Tourana :) Ani 2 metraky v kufru skoro nejsou poznat, že by to citelně sedlo nebo zmenilo jízdní vlastnosti :)

 

hodnocení

Jj to jsem zkoušel. Prázdný vozík má na oji cca 15kg když ho zvedám přes siloměr, plný by měl mít podle těch. parametrů vozíku max 50kg. A zbytek se dá spočítat. A pak si udělat na vozíku značku těžiště pro prázdný a plný vozík a náklad by pak měl mít těžiště právě v tomto prostoru, konkrétně pak dle samotné váhy nákladu.

 

hodnocení

0x
avatar axus

Zajedte na mistni srotak a dej jim na pivo, at te zvazi. S prazdnym, poloplnym a plne nalozenym. Zmer si to a priste uz budes zhruba vedet.

Jinak tohle proste odhadujes.

zz

Hmotnost przdneho by mela byt v TP a na stitku. Hmotnost nakladu lze odhadnout podle objemu. Kupecky pocty.

 

hodnocení

0x
Prvně se musíte kouknout do TP kolik může auto táhnout. Od toho odečtete pohotovostní hmotnost vozíku.
U sypkého materialu zvážíte objemovou jednotku (kybl) a vypočtete kolik objemů korby můžete naložit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]