Náladový R. Megane 1.6e r.v.96

Od: Datum: 27.11.12 11:23 odpovědí: 6 změna: 28.11.12 12:20

Ahoj,

mám Renault Megane Coach s motorem 1.6e (66kw/90hp), rok výroby 1996. A mám zvláštní problém s výkonem... Občas mi to auto přijde opravdu jak náladové, jednou nastartuju a jede se mi dobře, jindy nastartuju a auto se dusí vzduchem, při prvnim rozjezdu má chuť umřít a pak najednou vyletí do otáček, takže někdy to vypadá jako typickej začátečnickej rozjezd kdy Vám to skoro chcípne a zachráníte to pedálem k zemi, jen bez protočení spojky... Navíc poslední dobou musím otočit 2x klíčkem pro dvojnásobnou dávku paliva na startování, jinak motor občas po naskočení chcípne.

Zajímavé je, že když vyresetuju ŘJ odpojením baterie, auto než si najde hodnoty volnoběhu a dávkování paliva při určitym tlaku (to trvá než najedu tak 4 - 6km), auto jede a chová se v podstatě dobře. A pak se to postupně horší a horší, jako kdyby si jednotka načítala špatné hodnoty a dávkovala málo benzínu (na šlápnutí na plyn auto reaguje šíleně pomalu a v prvnim momentě se spíše přidusí než rozjede, při rozjezdech se dusí jak by smet, při ubrání plynu za jízdy nenastává postupný přechod v jízdu bez benzínu ale škubnutí, stejně tak potom při přidání z jízdy bez plynu to škubne..).

Ten výkon by mě ani tak netrápil, většinu km najezdím po městě a ani mimo něj nepotřebuju jezdit jak magor. Ale ty škubnutí při rozjezdech jsou otrava jak pro mě, tak asi pro každý uložení čehokoliv v autě... Obzvlášť silenbloky motoru z toho museji mít radost.

Osobně podezřívám MAF senzor, ale nestojí zrovna pár korun (v poměru k ceně auta), a tak se chci zeptat, jestli někdo nemá podobné zkušenosti.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.11.12 19:32
 

Já bych MAF vůbec nepodezříval, protože ho tam vůbec nemáš *smich* Tenhle motor má MAP senzor a je umístěný nad motorem. Vede k němu hadička od sání a která pokuď je ještě originál, tak je způchřelá až běda. Tím bych začal.

doplněno 27.11.12 19:33:

http://www.iautodily.cz/map-s…nault-megane-nd100034194.html

 
Od: artemio2*
Datum: 27.11.12 20:50
 

Megane 1.6e není špatný auto,při troše údržby to jezdí spolehlivě.Za málo a celkem pohodlně.Je choulostivý na cívky a zmíněnou hadičku od váhy vzduchu.Tam je problém velice často.Vyměnit,musí být těsná,jinak houpe volnoběh a lítají otáčky.Mrkni na obojí.Spíše bych tipoval na vynechávání jedné z cívek,jsou tam 2,stojí pár korun,pokud jsou původní,můžou mít odslouženo.

 
Datum: 27.11.12 20:59
 

Tohle auto jsem měl cca před 5 lety, pak jsem ho prodal. Na cívky trpí hlavně novější 16v motory. Váhu vzduchu to nemá. Je tam senzor MAP.

Megane není špatné auto, ale rezne snad více než známá Felicia.

 
Datum: 28.11.12 08:08
 
avatar

Znám místo, kde o renaultech vědí skoro všechno

http://forum.renaultclub.cz/

Můj tip je načnutá labda. Ta mívá kolikrát už po 100 000km na meganech mouchy. Mojí teorii by nahrávala i skutečnost, že to po resetu řídící jednotky na chvíli zmizí. Když totiž dává lamda špatné údaje snaží se tomu počítač přizpůsobit a rozhodí dávkování směsi, po resetu je nastavení na default a než ho lamda rozhodí, tak auto jede normálně.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 28.11.12 11:32
 

teda nevim co to je za motor ale že by při 2x otočeni kličku byla větší dávka... to jsem ještě neslyšel... a lambdasonda běžně vydrží kolem těch 100tis asi na všechn autech a pak už to s ní je nejisté.. muže odejit klidně dřív... ale nějak se mi nezdá že by kvuli lambdě mělo chcipat auto... kdo ví jestli těch závad není víc.. zkontroloval bych tu hadičku.. kdyby to nepomohlo tak bych odpojil lambdu.. jak to pojede dobře tak je to jasné.. jednotka by si měla nahrát zakladni udaje a mělo by se to chovat podobně jako po resetu.,

 
Od: jami*
Datum: 28.11.12 12:20
 

Díky moc všem za rady. O tý dvojnásobný dávce na start jsem to kdesi četl, co je na tom pravdy netuším :) v každym případě to co píšu je pravda. Pokud klíčem do polohy on otočím jen jednou, tak motor hlavně za studena ztěžka naskočí a chcípne, pokud otočím zpět na acc a zase na on, a pak teprve nastartuju, motor naskočí hned a téměř okamžitě drží krásnej volnoběh 750-800ot./min.

Tu hadičku už jsem měnil, původně kvůli tomu, že mi auto chcípalo po sešlápnutí spojky. Prostě žádnej volnoběh, rovnou plác na nula (500, kde začíná otáčkoměr) otáček a musel jsem startovat. Na křižovatkách dost nepříjemný. Ještě zkusím jí něčím opatlat na koncích, jestli náhodou špatně netěsní.

Ta lambda je dobrej tip, hned o víkendu jí zkusím odpojit a najet nějakej ten kilometr "bez ní". Přece jenom už to auto má najeto skoro 160kkm a pochybuju, že jí někdo někdy měnil. (ty km beru podle tachometru :) realita ale asi o moc jinde nebude, přede mnou to auto měla devět let ženská z prahy, z toho skoro rok stálo a před ní to měl jen jeden člověk v rakousku, navíc to coupé neni zrovna auto na delší cesty pro více než dva lidi).

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.