Dobrý den, jdu sem s dotazem jelikož si ani můj mechanik neví rady. Zhruba před měsícem začala moje “ovce” vydávat nepříjemný kovový zvuk. Avšak pouze za studena. Zvuk jde slyšet pouze ve vyšších otáčkách. Mechanik opravil olejové čerpadlo - zvuk stále přetrvává. Tlak oleje je v normě. Vstřiky jsou ok. Vačka a všechno kolem prý vypadá jako nové. Přiložím sem odkaz na video, ve kterém je zvuk zachycen. Třeba mi někdo z Vás pomůže. Děkuji
Motory bxe sou prúšvih trpí na ojniční šály Kouše se to na klice a občas vyskočí ojnice z bloku Pokud si po koupi nevyměnil ojniční šály a šrouby tak to hned udělej a začni se modlit aby už to nebylo chycený
paveldvorak
přesně tak, mělo jít o tisíce kusů motorů vyrobených nekdy kolem r 2006/2007, v němcku se měnil motor v rámci záruky, v ČR ojnice prorazila blok a majitel - český podčlověk - hradil opravu sám...
na německé foru je dokonce přilepno vyjádření výrobce jednomu majiteli kde přiznává problémy se upevnujícími šrouby s tím že nelze přesně určit konrétní množinu vozidlel s tímto problémem...nevím zda na to nebyla dokonce nějaké svolávačka
romixtermix
A co s tím? Opravit to jde? Nebo jaké jsou moje další možnosti? Jsem fakt zoufalý, měsíc a půl bez auta a pořád to není vyřešené.
Rozebrat zkontrolovat jestli neni chycená klika pokud nebude tak nový šály a šrouby a jezdíš Pokud bude chycená tak klika ven vybrus nebo jiná klika a složit
romixtermix
Zdravím chlapci,
mám menší update. Vyměnily se ojniční šálky - na 1. a 4. válci šálky jako nové. Nepěknou barvu však měly na 2. a 3. Zvuk však stále přetrvával. Nakonec jsme přišli na to, že píst mlátil do hlavy. Zítra se to bude startovat, tak jsem zvědavý jak malé dítě bo bez auta už jsem zhruba 2 měsíce. V příloze jsou obrázky. Díky za všechny rady, snad je to finální...
Takže se ti šoupli rozvody A ty šály ty sou za 5minut 12 Takže si projdeš malou go motoru hele když uz si to měl rozebrany měls pouvažovat i nad novýma pístníma kruhama A pokud máš v pístu otisky od ventilú jako kdysy sem měl po jedné odborné opravě já tak je lepší je vyměnit abys nedopad jako já skoda-club.net/...
Rozvody těžko, ventily vypadají v pořádku a jak by rozvody mohly ovlivnit zdvih pístu? Ale vysvětlení mě nenapadá Snad jen prasklý jeden ze šroubů překladu ojničního ložiska a píst setrvačností lítající až do hlavy, ale zase to by ho snad včas zastavila komprese, takže to asi taky ne.
Mechoš říkal, že tam byla nejspíš jiná ojnice? Že prý se lišila číslem, tak jestli byla o něco vyšší tak to mohli nastavit těsněním a po několika letech si to sedlo a začlo to dělat bordel. Opravdu bylo divné, že to dělalo pouze při startu. Ale nechci si tady hrát na odborníka, to nechám ma vás kluci
asd1
Delší ojnice by to vysvětlovala.. Při startu je nízký tlak oleje = hřídel se dotýká ložiska / neni opřená o olejový film který vymezuje polohu uprostřed, tj. hřídel má větší pohyb nahoru - dolu, jak klika tak ojnice. Trochu sednout si mohlo jak těsnění hlavy tak i zvětšit vůle v ložisku.
Nahoře píšeš že to dělalo jen ve vyšších otáčkách, teď zase že jen při startu - tak jak to je? Vyšší otačky to taky potvrzujou, píst jede rychleji = má větší setrvačnost a v úvrati vyletí vejš než když má menší kinetickou energii
romixtermix
Sorry, omlouvám se za nedorozumění. Za studena po startu, při nižších otáčkách to nešlo slyšet, spíš to připomínalo klepání ventilů. Při přidání plynu to bylo jak "traktor". A třebas po 5 minutách to přestalo úplně.
Tak po složení a kompletním vyčištění motoru to zase pro změnu přestalo jet. Je to strašně zdechlé to auto, mám kolikrát problém se rozjet na křižovatce. Mechoš měnil jakýsi hřib na turbu, co řídí (myslím) podtlak. Ale diagnostika ukazuje správné hodnoty u tlaku turba. Říkal, že může uchcávat vstřik naftu, bo se mi zvedla i spotřeba z 5l na 100 na 13l na 100. EGR je zaslepen. Zítra bude měnit těsnící kroužky u vstřiků, tak jsem zvědavý. Myslíte, že za to můžou již zmíněné vstřiky nebo je bota někde jinde? Díky kluci.
Tož synchronizaci jsme o kousek posunuli, ale bez změny. Byl tam hozený i druhý filtr a prý je váha OK. Mě z toho asi jebne
asd1
Situaci nezávidim.. Děláš mu pokusnýho králíka. A motor napadenej lemplem nikdo rozumnej nebude chtít dělat... Dost možná totálka, vyměnit celý auto nebo motor, možná sehnat levně auto se shnilou kastlí a dobrým motorem a přehodit si motory (+automaticky nový šály+šrouby)
A de tam nafta? Palivovej filtr čerpadlo? Jak to po ránu startuje?
asd1
Si to shrneme... Jelo normálně, ale klepalo - píst dosáhl na hlavu = vyjetý šály. Při opravě tam něco těžce pojebal a teď nevi co s tim ani co tam je blbě.. Jako první připadá do úvahy nastavení rozvodů.. A pokusy "posunout časování" znamenají že netuší ani jak rozvod má být nastavený.. Bohužel na takhle pojebanej motor potřebuješ dobrýho motoráře který to umí najít a dát dohromady, do toho se nikomu rozzumnýmu chtít nebude a když už tak to nebude za hubičku..
Pak přehlídnutý drobnosti jako nezapojený konektory, polámaná kabeláž atd, tam napoví diagnostika a hodnoty z čidel..
Tahle auta bohužel chce opravovat čím dál míň mechaniků, a co je ještě horší, jen zlomek z nich to opravdu umí :-/. I kvůli tomu už po dobré rotačce do noovějšího dieselu nepůjdu, i když mi jinak maximálně vyhovuje.
asd1
dable, když mu to žere 13 na 100, tak tam nafta asi jde
Najít někoho kdo to dá do kupy za rozumný peníze nebude lehký.. Nastudovat si celou problematiku a dodělat svépomocí nebo sehnat jinej motor příp. celý auto...
Nechat se v tom hrabat lempla = jen sypat další a další prachy a nakonec to ani nestartne...
Je otazka jestli mu to skutečně baští nebo de to nen zobrazuje na palubaku Pokud se to zobrazuje na palubaku tak za mě problem s vahou vzduchu a tu fintu s diodou bych zkusil mam stim jen pozitivni zkušenosti
Moje rada je... Kup motor z vrakáče, dej jej do auta a rychle se celého auta zbav. Lepší to nebude. Taky mám BXE, ale v Golfu. Když měl 4 roky, tak se šla podívat ojnice ven. Auto dostalo nový půlmotor. Jak bylo auto zhruba o 60 tis. km starší, tak se dělala generálka hlavy s převložkováním vstřiků. No a jinak celkově to auto stojí za h... Těměř každý rok se tam něco opravuje. Než takovouhle kvalitu auta, tak raději Číňana.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.