Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozpadl se mi momentový klíč

Od: nicky odpovědí: 12 změna:

Dobrý den. Dříve jsem si měnil kola normálním klíčem. Na tom není nic težkého. Ale koupil jsem si jiné, novější auto a zainvestroval jsem do momentovího klíče. Ale klíč se mi u posledního, čtvrtého kola rozpadl. Dvě kola jsem vyměnil tak, že jsem u povolování vždy měl moment na utahování vypnutý, povolený. Když jsem utahoval druhé kolo, moment jsem nechal nastavený a jen jsem přecvakl na povolování. Šel jsem na třetí kolo, povolil jsem šrouby s tím nechaným momentem a tam mi to začalo dělat poté při utahování problémy. U povolování šroubů u čtvtého kola se mi klíč rozpadl. Je to tím že jsem povoloval kolo s nehaným nastaveným momentem na utahování? Díky za odpověď.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar mikihans
Chyba byla v povolování kol momentovým klíčem, to se dělat nemá. Je určený na utahování na daný moment, ne na urvání utažených šroubů při povolování. V návodu se o tom nepíše?
Pokud ne, tak ho zkuste reklamovat.
nicky
hodnocení

Tak není na utažení šroubů na daný moment a následně na povolení šroubů potřeba stejná síla?

Když kola dotáhneš momentovým klíčem, tak momentový klíč při nastavené hodnotě cvakne. To je signál pro tebe, že máš s dotahováním přestat. Pokud dotahuješ dál, tak to momentový klíč už nijak neovlivní.

Normálně je povolovací moment a utahovací moment přibližně stejný.

U tebe ja ale problém ten, žes kola naposledy dotahoval obyčejným klíčem, takže nevíš na jaký moment jsou šrouby dotažené.

No a pokud je dotahovací moment šroubů 100Nm a momentový klíč máš do 120Nm, tak je možné, žes ho namáhal příliš.

Jaká je kvalita momentového klíče, který sis koupil můžeš teď posoudit. A kolik stál takový momentový klíč?

nicky
hodnocení

Nějakých 8 stovek. Klíč má moment až do 210, já utahoval na 120.

nicky
hodnocení

To je on, ale já ho kupoval snad za víc.

DYNAMOMETRICKÝ KL/...

 

paveldvorak
hodnocení

4x

na povolení je nutná vyšší síla

ale opakuji co již bylo , šrouby kol se utahují rukou nebo pneu-utahovákem a na předepsaný moment dotahují momentovým klíčem, na povolneí utažených šroubů je lepší dlouhý klíč na teleskopicklé násadě

Klíč L teleskopic/...

 

hodnocení

2x
avatar nonek

Vypadá to na ohybový momentový klíč...hlava ráčny se pouze při překročení momentu vychýlí, cvakne a tím dá najevo, že je dotaženo. Čtyřhran s přepínáním dotahuji, povoluji nemá jinak na funkci momentu vliv. Pokud ho opravíte, klíč by měl fungovat dále... něco více v příloze, je to z odkazu, strana 20 a okolo


Ohybový momentový klíč.pdf 305.11 kB

 

hodnocení

0x
Předpokládám, že se jedná o ten nejběžnější za pětikilo do 210Nm. Ja ho ukroutil při povolování poloosy :) Urval jsem ten 1/2 čtyřhran, tak jsem tam místo něj natvrdo navařil prodlužovák z goly, používám jak trhák na poloosy a zatím se nerozpadl a to už jsem na něm i skákal. Ale už je takhle bez racny, zůstal jen čistě momentak s pákou.
nicky
18.03.24 16:14
hodnocení

Rozpadl se mi momentový klíč
Rozpadl se mi momentový klíč #2
nicky
hodnocení

Naposledy mi kola z letních na zimní měnili v servise, protože jsem tam stejně vezl auto, tak jsem to nechal na nich.

A co v něm odešlo? Já tam vidím všechno, jenom rozebrány:) Možná jestli se vyšroubovaly nebi vytrhly ta 2 malý šroubky, co to drží pohromadě, třeba při páčení klíčem do strany?

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Z obrázku vidím, že se Vám jen rozsypala ráčna. Sestavit a bude to makat. Nebo co se rozbilo?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]