Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké auto koupit? Jaký motor?

Od: petra66 odpovědí: 11 změna:
Dobrý den, nemám moc financí ale chtěla bych si koupit Octavii 2 můžete mi poradit prosím jaký motor? Vubrc se v tom nevyznám ...

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Dobrý den. Za mě mohu doporučit 1,6 MPI 75kW, protože jsem s ní neměl nikdy žádné vážné problémy. Ale velmi záleží na prioritách uživatele, takže popíši nejvýznamnější vlastnosti, které (alespoň za mě) tento motor má:

- Nebývá drahý na koupi vzhledem k ostatním.

- Koncepčně je hodně starý. Patří do rodiny EA827/EA113 a do Octavie 2 se montoval snad naposledy ve variantách BGU/BSE/BSF. Vlastnosti a jeho problematiku zkontrolujete přehledně např na mymotorlist.com. To, že je starý beru z hlediska jeho údržby jako výhodu. Jakákoliv složitost/technologie navíc zvyšuje náročnost/cenu servisu a potenciál poruchy. Rozhodně bych si např. nekupoval něco ojetého s turbodmychadlem (TSI) -- to už si doma asi neopravíte.

- Výkonem motor stačí na vlastně cokoliv. Ale limituje jej převodovka, která je za mě vzhledem k výkonu motoru, velmi krátká (do pomala). Na pátém rychlostním stupni jste hned a už nemáte kam přeřadit a můžete jen zvyšovat otáčky/hluk, což není úplně příjemné. Na okreskách to nevadí. Na dálnici bych s tím dlouhodobě jezdit spíše nechtěl.

- Převodovka je opět starší - přímo řazená. Ty jsou levnější (pro případ poruchy/výměny). Kulisa řazení ale není uživatelsky tak příjemná a dráhy řadící páky tak jasné/přesné. Opět záleží na tom, na co jste zvyklá.

Záleží na celém kontextu - nejen na motoru. Proto bych obecně nechtěl žádný motor zatracovat. Může být třeba ve voze v jinak krásném stavu.

Jestli motory úplně neznáte, tak bych jen poradil -- čísla maximálního výkonu a točivého momentu u motorů udávaná nejsou úplně vypovídající. Mohou být někde ve vysokých otáčkách, kam zavítáte jen při předjíždění a jinak třeba můžete např. s motorem "1,4 55kW"jezdit třeba jen na 19-23kW při 2000-2500 otáčkách. Maximum výkonu bývá kdesi vysoko, kde to zpravidla držet ani nebudete chtít. Tady bych poradil podívat se určitě na křivky výkonu a točivého momentu, abyste si mohla udělat obrázek, kolik kW Vám motor v pásmu, kde hodláte jezdit, dá. Ideální je stav, kdy dostanete dostatek výkonu již v nižších otáčkách. Pěkné grafy z měření mají na cimbu.cz/.... Bohužel jim tam chybí právě ta 1,6 MPI 75kW.

Jinak ohledně auta bych se za mě držel koncernu (dostupnost dílů, dokumentace, druhovýroby, servisy to znají). Octavia 2 bývá u nás, podle mě, celkem předražená vůči jiným modelům. Protože ji každý hledá jako první. Ostatní koncernové modely mohou někdy za stejný peníz nabídnout více.

Přeji úspěšný kup a vybírání auta si užívejte! Zkoušejte, vozte se. Po koupi už svůj výběr nezměníte ;)

asd1

křivku výkonu/ Mk máš třeba tady:

1.6 mpi 75kW (spo/...

Ještě bych dodal postatné:

- Má relativně vyšší spotřebu oproti moderním motorům. Nicméně mě i přes to jej, podle mě, stojí za to provozovat. Ušetřit lze potenciálně více na servisu, nežli na palivu. Pakliže tomu člověk příliš nerozumí a auto má poruchové, tak nepoctivý mechanik jej oškube více, než ušetřil na palivu díky pokročilým technologiím v motoru. Sám jsem mám takového příbuzného, co strašně prožívá spotřebu a v servisu pak vyplatí jakkoliv přehnanou částku bez mrknutí oka.

- Motor má rozvod řemenem = je relativně snadné si jej udělat sám i bez demontáže motoru, což se o řetězovém rozvodu úplně říci nedá - řetezový rozvod musí být mazán olejem a je tak "uvnitř" motoru a vždy musíte motor po výměně utěsňovat, což je daleko více práce. Ale taky, pravda, záleží, zda-li onen řetězový rozvod nemá násobně vyšší životnost než ten řemenový.

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Ty 2kový oktavie uz sou dnes všechny problémoví neb to bude mít najeto spousty km a bude to chtít do toho nasypat hodnè peněz
Naftakúm odchazí hlavy vačky vstřiky
A u benzínú to zas žere olej takže bejvá velký problém projit emisema a pokud je to ješte na plyn tak projit ofiko emisema je skoro nemožné
Pokud trvate na 02 tak ten benzín 1.6 nejlépe po výměně kroužkú a udělaný hlavě
Dávat bacha aby nekouřil a netlakoval motor a nebylo to schnilí
Ja bych asi spiš než oktavku koukal po i30ce mame doma naftaka 1.6 crdi na tachu 330 tisic a o motoru v podstatě nevim
6 let ho měla sestra a když sehnala jiný dohodil sem to za mrský peniz dceři a jezdi to dal

Sused tu má dvojkovú octáviu 12-ročnú ,originál na plyn od výroby, časom odišla riadiaca jednotka na plyn,tak tam má iné zariadenie,jazdí praktický len na plyn, má cez 220 000 km a nikdy nemal problém s emisiami.

Asi to je o tom jak se človek stara mam tu 2kousky a oba uz maj cca 230 a vyměněny pistni kroužky brali olej
jannyhusak
1. Měl jsem O2 1.6MPI a v pohodě.
2. Nevěřím lidem, kteří dělají hrubky.
asd1

Jak souvisí hrubky se znalostí škodováckých motorů?

Ty 1,6 olej žerou často, kromě toho moc nejedou a dost žerou.. Jsou lepší motory ale ne v oktávce.. O2 budou až na vyjímky prakticky všechny olítaný plečky, takže jedině za levno.. Ovšem Oktávka si drží cenu, takže za levno bude jen totální šrot, opět až na vyjímky...

Máme doma tu 1,6/75 v jedničkový i dvojkový, obě na plyn. Dvojka ma najeto asi 250t a spotřeba oleje neměřitelná, servis motoru celou dobu jen svíčky, rozvody, po cca 15 tkm nejlevnější 10w40. Jinak jenom několik netěsností chlazení, ale to byly následky montáže lpg. I spojka zatím snad původní (koupeno tenkrát s cca 100tkm za 4 roky). Spotřeba trvale 8-8,5 lpg (až na vyjimky jezdí jen na vikend chalupu a zpět).
Jednička má 414tkm, spotřeba oleje bývala značná už od začátku a teď je minimální (dolévam max litr nebo nic mezi 10-15 tkm výměnama)- pomohlo snížení pracovní teploty "hacknutim" elektrického termostatu:) Současně s tím přestala porůznu ukapavat voda a rozpadat se různý díly chladícího okruhu, kterým původních 105°C nesvědčilo. Motor jako takový drží furt a to ho s průměrnou spotřebou pres 11/100 (lpg) moc nesetrim, ale samozřejmě veci jako klapka, několik lambdasond, zapalovací kabely a několik zapalovacích traf, asi 4 termostaty a nějaký hadice okolo, tekouci víko ventilů, rozpadlý hrdlo oleje ... Vlnovec výfuku, proměnný sání s vybehanym ovladanim a na vic si teď nevzpomenu, protože se v tom vrtám průběžně :) Jinak samozřejmě občas všemožnej podvozkovej spotrebak, ale to je asi stejný u všech aut od nájezdu tak 150tkm. Ve dvojce je ten motor sympaticky zjednodusenej o kurvitka nasazený do jedničky kvůli euro4, zmizela vaha vzduchu, egr, termostat je zase obycejnej, okolo dostatek místa pro servisovani. Akorát to na mě celkově proti jedničce všechno působí tak nějak ošizenejc.

 

hodnocení

2x
Sehnal bych Ford Fokus 2
Benzínový jsou v cajku, dokonce i v LPG. Jen u toho LPG bych dal primazavani
Jezdím i občas s Focus1 a ten motor 1.6 74kW je asi nejlepší benzín co jsem kdy zažil spotřeba - výkon. Zda se mi lepší než 1.6 TS co MÁM V Alfě 156
asd1

Fordí 1,6 74 kW by mohli dát do Oktávky, i s podvozkem... Mmch. motor od Yamahy. Bohužel už i v MK2 je udušenej a jede hůř než v MK1, i tak pořád lepší než ten škodováckej..

S proměnným časováním jede líp, ale dražší servis - při rozvodech se mění i přesuvníky časování..

Hjondé atmosféry jsou taky dobrý, spolehlivý ale ve vyšší rychlosti dost žerou.. Fiat 1,4 i v oturbený verzi..

Při volbě mezi O2 a FF2, bych bral Focuse 2FL a motor tu 1,6 atmo.. Hjondé i30 - tam mi nejvíc vadí že se nasedá jak do vany.. Technicky spolehlivost celkem OK..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]