Nejste přihlášen/a.
Zdarvím, mám dotaz zda někdo jezdí na bionaftu? Mám hned u baráku pumpu KN PRONA a tam mají jejích naftu BioDIESEL100? za 24,50 což jesuprová cena. Vím že je bionafta sajrajt,ale řikám si že bio-složky jsou i normální naftě tak proč to tam nenalejt nebo to alespoň namíchat. Najezdím ročně cca 90tis-km,takže bych dost ušetřil.Prosím napište své názory.díky
Mám octavku 1.9 tdi 66kw rv.1997 najeto 320tiskm
záleží na úhlu pohledu-viz.dnešní zpravodajství TV Prima-další pokuta 3.5milionu "pro velkou síť čerp.stanic" za panč.naftu-už ale ČOIka nezveřejní která...?! Takže-cynicky řečeno,stejně nevíte,a nemáte možnostt zjistit, co tam lejete a je to svým způsobem jedno-bohužel diesely(novější) jsou mnohem citlivější na kvalitu paliva než benzíny...
naftáka ani omylem a sajrajt jako je bionafta bych dal za trest chlastat zeleným...neštěstí + zkorumpovaná čoi + justice je to celé na posr...
No a co snad mám právo na názor - co se čílíš už sis humusem zkazil Hitlerovu pomstu, tak se nezavzdušňuj a nasedni si na to kolo...chytrolíne...
na jednom fóru jsem četl názor na naftu,cituji:"...jezdit na naftu je něco jako bejt teplej-sice se to dnes může,ale pořád to je divný..."-ale je to každého věc co mu vyhovuje-je fajn jezdit za 5l/100km,ale servis-díly stojí ranec(počínaje váhou vzduchu a konče čerpadly)-to u benzínu nehrozí...Mimoto benzín-ať se někomu líbí nebo ne,je "čistější"palivo-má menší,kratší,řetězce uhlovodíků(C5-C12),při rafinaci destilací se do něj nedostanou žádné sajrajtíky,jeho výroba je méně náročná-tudíž levnější,narozdíl od nafty(řetězce uhlovodíků C10-C20)-nákladnější ,no a samozřejmě kvůli ziskům rafinérií s tou kvalitou je to trochu slabší...,spotřebitel se stejně nic nedozví(až při poruše pal.soustavy),a to i díky postoji ČOI...Takže nezavrhuju naftu,a její spotřebitele,ale osobně prostě benzín,nebo LPG-a jezdím pořád-pravda malinko dráž,ale neřeším kde natankuju, zacpaný vstřiky, starty v -10 a níže,čerpadlo k.o,váhu vzduchu.a spousty dalšího...
mno, podla mna nevies o com pises.
1. biodiesel je ciste rastlinny produkt, tak neviem preco tu pises o nafte
2. jazdim s mojim RR na bio a aj prefiltrovany fritak uz 3roky, mam najazdene na rastlinu cez 100 tis. a po priebeznej kontrole vstrekov a cerpadla konstatujem, ze nieje jediny dovod jazdit na drahu naftu alebo benzin. Svojpomocna Uprava na fritak ma stala 10 tis. Kc. Kedykolvek mozem natankovat naftu. V zime jazdim uplne v pohode na olej ( chcelo to len do sustavy domontovat zubove cerpadlo s konstantnym tlakom ) a vstrek. cerpadlo je v uplne perfektnej kondicii, lebo olej aj rastlinny maze podstatne lepsie ako nafta. Emisie hlboko pod standard lebo rastlina neobsahuje siru,
3. co s tym ma vaha vzduchu?
pouze reakce na dohady o naftě v příspěvcích výše- s BIO to nesouvisí,pravda..no a váha vzduchu(kterou většinou problémy a investice začínají) s tím souvisí tak,že dříve či později jde u tdíček do kytek-tzn.podstatně zvyšuje náklady provozu modernějších dieselů,zejména u koncernu VW-ale jak píšu je to reakce na výše uvedené :nafta versus benzín...
Dobrý den, s bionaftou mám tříleté zkušenosti - konkrétně ji beru do Škody PickUp 1,9 D. Je to archaický motor, kterému bionafta evidentně nevadí. Ve Vašem případě to trochu komplikuje "modernější konstrukce" - přeci jenom jde o přímé vstřikování. Ale znám dost lidí, co to berou třeba i do TDI PD či JTD a nikdy jsem neslyšel o žádných vážných problémech. Já už normální naftu beru jen v případě nouze. Cenový rozdíl je značný.
sakra toje dobrá cena ..., u nás mají naturdiesel za 27,80
Zkusil jsem to natankovat do svýho dehťáka (escort 1.8 D) a nestěžuje si , je fakt že tento motor sežere všechno, zkoušel jsem přidávat v létě i jakýkoliv olej v akci za 19,90 do nafty a taky bez problémů...
Doporučil bych vyjet nádrž "do prázdna" a vzít bionaftu za 2 kila a zkusit to, když to nebude ono tak můžete na 1. benzínce natankovat do plna normální naftu a rozředit to.
Zdravím děkuji za reakce, asi do toho pujdu. na jedné stránce o bionaftě jsem se dočetl že se musí cela palivová soustava odvodnit. Znáte někdo nějaký zaručený přípravek na odvodnění? Na pumpách toho mají docela dost,ale mám strach abych nekoupil něco co nemá učinek.
Tím se vůbec nezabývejte. Důležitější je toto:
bionafta je agresivnější a tudíž rozpouští usazeniny - to se může projevit tím, že se zanese filtr, degradovat může i olojová náplň.
Je to ale jenom teorie, osobně nikoho, komu se to stalo, neznám. Na vašem místě bych prostě začal hned čepovat bionaftu (u nás na Zlínsku je momentálně o sedm až osm korun levnější než klasika) a problémy řešil až tehdy, pokud nastanou. Pokud se aspoň trochu o své auto staráte, tak filtry i olej stejně pravidelně měníte. Maximálně si zkraťte intervaly, což se mimochodem doporučuje u všech starších aut bez ohledu na to, zda jezdí na naftu, benzín či bionaftu.
Hlavně se nebojte a běžte do toho hned, ať už šetříte.
biodiesel ma tendenciu kopolymerizovat so syntetickym olejom takze doporucujem vymenit napln v motore za Plantomot 5W40 a bez problemov ide na MERO alebo cisty repkac. Problem nastane aj vtedy ak vstrekovacie cerpadlo neje tesnene vitonovymi O kruzkami ale gumou. Vtedy zacne masivne tiect. Inak Bio spolahlivo cisti palivovy system , a o nejakom zalepeni trisiek ani naznak. Ja som na svojom Rangie zaregistroval este aj narast vykonu a pokles spotreby cca o 1l na 100km.
Zdravíčko. Mám Octavu TDi 66kW (najeto 350tis) a na bionaftu b100 jezdím už dva měsíce bez problému. Tady v Ostravě je u Kauflu za 24.90 kč a nemám s tím žádný problém. Trochu to smrdí jinak,ale pohoda.(když stojím na křižovatce ,smrdím jako stánek na hranolky ) Ráno to trochu při startu více zadýmí. Jediné co je poznat ,je výkon motoru. Na dalnici než to roztahnu je poznat,že tam něco chybí. Tím pádem je o něco vyšší spotřeba. S tím filtrem a rozpouštěním bordelu v palivové soustavě to bude asi pravda,ale já se toho vyvaroval výměnou pal. filtru. Jinak bych tady neřešil benzíňák nebo nafťák! Otázka zní kdo jezdí na bio
Mám zkušenost s bionaftou - konkrétně na VW Golf 1.6TDi, to byl starý diesel, tomu řepka evidentně chutnala. Ale opravdu je problém u motorů, co se nepoužívají delší dobu. Jenom pro upřesnění - díky ekoteroristům formátu Bursík a spol jezdíme na bio částěčně všichni, co čerpáme naftu - dnes je povinné určité procento řepky v naftě, k ,,obrovské´´ radosti zemědělců, kteří díky tomu musí protáčet motory např kombajnů i v zimě, jinak je před létem nemine rozborka vstřikovačky. Naftu bez bio přísad totiž nelze legálně sehnat, údajně ji mohou mít jen vojáci v uložené technice.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.