Ahoj..Každý rok kupuji na Sharana olejový filtr, ale tentokrát jsem čučel na to osazení dole-viz foto..Ještě jsem se s tím nesetkal..Neví někdo, jak vypadá klíč na takovýto filtr? Samozřejmě to půjde vyměnit i bez něj-klasicky..ale jen mne zajímá,jaký by na toto měl být nástroj?
Na to asi ,,spešl,, klíč nebude ( jestli ano tak se zeptat výrobce filtru ).Dal by se taky udělat - dva plocháčky nebo tyčky navařené na kulatině ( zbytečnost ).Tento filtr má vroubkování po obvodu,tak se asi počítá s normálním odmontováním pomocí třeba i řetězu z kola - výroba samodomo a nikdy nezklamalo.Na co zbytečně kupovat.Ty povolováky filtrů na domácí použití jdou udělat za chvíli za nulovou investici.V nejhorším jestli to nějaký prase utáhne na fest,tak zaraženej šroubovák do obalu to na povolení jistí.
Vzhledem ke stavu a stáří auta už bude asi "doživotní" Asi dává smysl nějaký klíč na toto osazení- a to i na utáhnutí.Filtr je totiž moc blízko chladiče a jiné nástroje-klíče s řetězem apod..tam moc nejdou..málo místa..takže i utáhnutí rukama je problém..
Já teď měl problém povolit filtr u fabie 1,4mpi(takže přístup úplně královskej i s jakýmkoli vercajkem). Byl v autě jen ctvrt roku a těsnění se tak přilepilo nebo nabobtnalo, že jsem řetízkem filtr úplně rozmačkal. Asi nabobtnalo, protože s ním nešlo hnout zhruba celou první otáčku. Filtr byl myslím Mann, dotahuju samozrejme jen rukama.
U Astry 1,7td-pokud nebyl zvedák nebo aspoň nájezdy, bylo potřeba shodit PP kolo na výměnu oilfiltru.. Ikdyž tam byl "kvalitní" podběh homemade z linolea,tak dokázal malý filtřík za rok shnít z venku! Při výměně se rozmačkal jak plechovka od piva.. Takže byla taky vždy chuťovka se do toho pustit..byl hned na prsou motoru u řemenic.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.