Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Start: vyřadit nebo spojku

Od: herd® odpovědí: 8 změna:
avatar herd
Za předpokladu, že auto stojí se zařazenou rychlostí jednička★ . Chci Nastartovat, co je správnější:
1.startovat s stisklou spojkou (vyhnout se řazení neutrálu s vypnutým motorem a pak zařazení 1)
2. Zařadit neutral a startovat bez nutnosti sešláplé spojky (tahle polemika není přímo podstata dotazu)
Následuje: rozjezd na ★jedničku
doplněno 21.02.24 11:10: Z hlediska zamezení opotřebení

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar milancukrar

Každý to dělá jinak, u různých svých aut.

Každopádně žádný postup neublíží vozidlu, ani není větší opotřebení.

Jsou auta, že bez zmačknutí spojky nenastartujete.

Když tam máte jedničku, stiskněte spojku, nastartujete a jeďte. Samozřejmě před tím splníte zákonou povinnost a zkotrolujete vše, co je potřeba.

mate59

Milane, vy kontrolujete před každou jízdou než vyjedete jestli svítí všecky světla,blinkry,atd?Vyhláška to přikazuje,ale nevidím to dělat nikoho tady na sídlišti.Se přiznám, já nekontroluji.

 

hodnocení

5x

Dobrý den! Myslím, že je správné a mělo by proběhnout automaticky, že dříve než ruka otočí klíčkem, nebo stiskne tlačítko starteru tak noha stiskne spojku. Bez ohledu na to, je-li zařazena nějaká "rychlost". Přinejmenším proto, že startér zbytečně "netočí" částí převodovky. Což je důležité zejména v zimním období.

Pane vitovče®, naprosto s Vámi souhlasím.

Jen ze zkušenosti sdělím, že zima již není jako bývala, startery a motory jsou daleko lepší a výkonější, jak dříve. Oleje jsou taky lepší.

Dříve Škodovka, olej M6A, mráz několik dní více jak 10-12°C, tak bez stisknutí spojky, to skoro nešlo nastartovat a auto se skoro rozjíždělo, jak byl hustý olej.

 

hodnocení

4x
avatar jmlc

Pokud vás zvyk donutí spojku sešlápnout (i s neutrálem), vyhnete se možnosti, kdy se podaří startovat se zařazeným stupněm bez spojky. Ta druhá varianta totiž jednak škodí autu, ale hlavně může být nebezpečná pro ostatní v okolí (poskok a nabourání do vozidla či dokonce člověka...)

 

hodnocení

3x

Jelikož mi dnešní auto bez sešlápnuté spojky neotočí ani startérem (je jedno dva mám rychlost nebo neutrál), tak asi jiná možnost není.

 

hodnocení

3x
avatar diesel

Shrnu to-dle zvyku a u nových aut co to mají, tak dle nastavení vozidla.

 

hodnocení

2x
Na tomhle se asi vzájemně neshodne tak polovina a polovina řidičů:) Spojka namáhá loziska kliky, neutrál baterku a startér... Já preferuju neutrál bez spojky, protože startér a baterka se mění snáz a levnejc, než motor :) Totéž rozjezdy třeba do kopce s těžkým vlekem, radši pálit gumy, než spojku :) A co se týká bezpečnosti obou postupů startu, tak jako tak stojím při startu na brzdě, naposled u favoritu bylo potřeba zatepla přidávat plyn. A u feldy 1,6, která hůř chytala na LPG, mi dokonce přišlo, že paradoxně s neutralem bez spojky startovala líp, vysvětloval jsem si to setrvačností převodovky, která pomáhala rychleji překonávat kompresní zdvih. Ale tam startér odpor ztuhlé převodovky neovlivnil, protože jsem tam měl silnější z dieselu a 74Ah baterku :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]