Za předpokladu, že auto stojí se zařazenou rychlostí jednička★ . Chci Nastartovat, co je správnější: 1.startovat s stisklou spojkou (vyhnout se řazení neutrálu s vypnutým motorem a pak zařazení 1) 2. Zařadit neutral a startovat bez nutnosti sešláplé spojky (tahle polemika není přímo podstata dotazu) Následuje: rozjezd na ★jedničku doplněno 21.02.24 11:10: Z hlediska zamezení opotřebení
Každopádně žádný postup neublíží vozidlu, ani není větší opotřebení.
Jsou auta, že bez zmačknutí spojky nenastartujete.
Když tam máte jedničku, stiskněte spojku, nastartujete a jeďte. Samozřejmě před tím splníte zákonou povinnost a zkotrolujete vše, co je potřeba.
mate59
Milane, vy kontrolujete před každou jízdou než vyjedete jestli svítí všecky světla,blinkry,atd?Vyhláška to přikazuje,ale nevidím to dělat nikoho tady na sídlišti.Se přiznám, já nekontroluji.
Dobrý den! Myslím, že je správné a mělo by proběhnout automaticky, že dříve než ruka otočí klíčkem, nebo stiskne tlačítko starteru tak noha stiskne spojku. Bez ohledu na to, je-li zařazena nějaká "rychlost". Přinejmenším proto, že startér zbytečně "netočí" částí převodovky. Což je důležité zejména v zimním období.
Jen ze zkušenosti sdělím, že zima již není jako bývala, startery a motory jsou daleko lepší a výkonější, jak dříve. Oleje jsou taky lepší.
Dříve Škodovka, olej M6A, mráz několik dní více jak 10-12°C, tak bez stisknutí spojky, to skoro nešlo nastartovat a auto se skoro rozjíždělo, jak byl hustý olej.
Pokud vás zvyk donutí spojku sešlápnout (i s neutrálem), vyhnete se možnosti, kdy se podaří startovat se zařazeným stupněm bez spojky. Ta druhá varianta totiž jednak škodí autu, ale hlavně může být nebezpečná pro ostatní v okolí (poskok a nabourání do vozidla či dokonce člověka...)
Na tomhle se asi vzájemně neshodne tak polovina a polovina řidičů Spojka namáhá loziska kliky, neutrál baterku a startér... Já preferuju neutrál bez spojky, protože startér a baterka se mění snáz a levnejc, než motor Totéž rozjezdy třeba do kopce s těžkým vlekem, radši pálit gumy, než spojku A co se týká bezpečnosti obou postupů startu, tak jako tak stojím při startu na brzdě, naposled u favoritu bylo potřeba zatepla přidávat plyn. A u feldy 1,6, která hůř chytala na LPG, mi dokonce přišlo, že paradoxně s neutralem bez spojky startovala líp, vysvětloval jsem si to setrvačností převodovky, která pomáhala rychleji překonávat kompresní zdvih. Ale tam startér odpor ztuhlé převodovky neovlivnil, protože jsem tam měl silnější z dieselu a 74Ah baterku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.