Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tažné bez Can-Busu

Od: jaros® odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

koupil jsem si octavii 3 a chtěl jsem si svépomocí na ni namontovat tažné zařízení. Správně bych měl zásuvku zapojit přes Can-Bus. Otázka je, pokud elektriku zapojím ze 7-mi kolíkové zásuvky tzv. natvrdo na zadní světla auta, jestli mi můžou vytknout na schvalovací kontrole na STK, že mi svítí kontrola žárovek na palubní desce (byť zásuvka bude "svítit" správně).

Budu totiž jezdit s vozíkem jen vyjímečně a po dobu jízdy s ním mi svítící kontrolka vadit nebude.

Děkuji za odpověď.

Jaroš

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

paveldvorak
hodnocení

0x

na STK to musí vytknout

 

hodnocení

0x
avatar dabel
A ja bych hlavně tvrdil že pokud to zapojíš natvrdo tak ti to nepude
V lepšim případě ti nepudou svetla na voziku ani na voze v horšim si tam něco vypálíš
Todle neni jedničková okta kde se to dalo zapojit napřímo
Co vim tak od 02 to musi mít vlastní nejlépe originál elektriku a v 03 se to mam pocit musí ještě nák kodovat diagnostikou ale ted si jist uplně nejsem
Takže za mě dal bych to zapojit někomu kdo už to dělal a vyzná se

 

hodnocení

0x
Před lety jsem známému u, teď nevím, Citroenu nebo Peugeotu, obešel potřebu drahého modulu k elektrice tažného několika relatky. Plosnak s asi 8 relatky, optocleny (pro toto zbytečné) a sroubovacimi konektory byl z Číny asi za stovku. Signály pro spínání jsem vzal ze zadních světel a napájení ze zásuvky v kufru ...

 

paveldvorak
hodnocení

0x

připojením natvrdo nebudou správně fungovat některé asistenty, auto bude houkat blikat a stejně s tím nakoenc skončíš v servisu

 

asd1
hodnocení

0x

Legálně TK neprojde.

auto pozná vyšší odběr a buď jen vyhodí chybu nebo to vyhodnotí jako zkrat a odpojí to (?)

= minimálně spínací jednotku která světla použije jen pro ovládání relátek; správně i diagnostikou nakódovat v autě tažné aby o něm vědělo - to je kvůli stabilizaci která s vozejkem a bez vozejku pracuje jinak + ještě to může odpojovat couvací senzory aby neřvaly na vozejk.

Nejjednodušší ale i nejdražší je typová elektrika přímo pro konkrétní auto, ta má i konektory který se jen zapojí, pak jsou univerzální "dráty bez konektoru" nebo si "krabičku" zbastlit sám.

Holt mít chytrý auto neni jen výhoda..

 

hodnocení

0x

Koupíš si "kouzelnou " krabičku určenou k O3, ale bez CANBusu a nebudeš mít problém. Jediným problémem budou couvací senzory, což lze i přes "kouzelnou" krabičku odpojit... Pokud máš hlídání žárovek, tak jako že ano, tak dám ruku do ohně, že se obvody žárovek tak jako u jiných vozidel odpojí a nesvítí...

Koupíš si elektroinstalaci s "kouzelnou " krabičkou určenou k O3, ale bez CANBusu .. Tuším, že od SVC (?).

Problém může být v tom, pokud budeš používat samostatná relátka, že u některých vozidel se jas žárovek mění PWM regulací, tak má žárovka více funkcí a přitom má jenom jedno vlákno...

Proto jsem psal, že jsem to relatkama vyresil u francouze. Netuším, jak má žárovky řešený O3, ale je mi jasný, že třeba u O2 by to takhle nešlo, tam jsou koncový a brzdový částečně společný a řízený změnou jasu :( Taky může připojení přívěsu mít vliv, mimo jiný ,třeba na chování (vyřazení) řízeného dobíjení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]