Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Při sešlápnutí plynu auto píská

Od: josefhamn odpovědí: 13 změna:
Zdravím, dnes cestou z práce mi začalo auto “pískat” při sebemenším sešlápnutí plynu a dělá to jen na čtvrtém kvaltu, jinak ne. Je to takový vrzavý vysoký zvuk, docela hlasitý. Čím by to mohlo být? Je to 1.8 benzin Volvo s 40, 2005 motor Mazda L.)

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Převodovka?
Ve starých autech jsem zažil oleje v převodovkach buď jak bláto, nebo dost vody, nebo oboje. Některý převodovky. Se po výměně oleje ztiší.

 

hodnocení

0x

Mám stejný problém u Japonce. Ale neřekl bych pískání, ale takový výše položený hluk. OLEJ NOVÝ.- právě kvůli hluku nedávno vyměněný (před 300km) - dnes se to zase hluk objevil

Jaký je nájezd u toho Japonce?
Má olej přesně specifikaci dle výrobce?

olej syntetický, přesně dle zadání výrobce 75W-90

nájezd dnes 73.200km

72.900 olej byl vyměněn

asd1

Záleží co přesně ti tam hlučí.. Ale obecně na tyhle vrčení je dobrá metoda "zesil rádio a jezdi" a když se to rozsype tak celou převodovku z vrakáče za litr.. Vrčer může i diferák, spojkový ložisko (ale pokud to dělá jen na určitý kvalt tak je to v převodovce na tom kvaltu nebo poblíž), repas se vyplatí obvykle jen svépomocí za cenu dílů.

Cosi v převodovce mi vrčelo na dvou autech a na obou to vydrželo víc než auto (obě s tim daly dalších ca 100 kkm než šly z domu) Na jednom jsem to nechal zrepasovat co to je, na nic nepřišli a vrčelo to furt, tak jsem to nakonec nechal a jezdil. Tu převodovku jsem viděl rozebranou a taky jsem nic nenormálního nenašel.

 

hodnocení

0x
Závada autora dotazu podle mě spočívá ve špatným lozisku 4.stupne
Asi bude přidřený, tak se tře kov o kov a to vydává ten pisklavy zvuk
doplněno 13.02.24 10:25: Ne asi ale určitě špatný lozisko 4.stupne

no a co s tím při nájezdu 70.000km? Jak se mohlo kolečko přidřít, když tam byl olje? A je tam nyní nový. nový.

Řešit, nebo si koupit pernamentku na bus či vlak a strachovat se kdy se převodka zadře?

děkuji

Nájezd je malej, je to divný . Tam bude zakopana někde pes, může být chybna jina díl v převodovce. Radši bych sehnal jinou převodovku.
Nejsem odborníg
asd1

Co je na tom divnýho? I kdyby tam nebyla výrobní vada tak jednou narveš kvalt přes zuby, uštípneš kraj zubu a soukolí ho rozemele na prach, olej to roznese i do ložisek... A např. ložiska odchází docela často, stačí jeden výtluk v oběžný dráze a už to dělá kravál...

Jsem psal moc rychle a bral mě čert.

Pojedu se s tím projet a budu sledovat

 

hodnocení

0x

Rozhodl jsem se, že koupím ten nejdražší převodovoý olej a znovu ho v převodovce vyměním. Třeba ten co jsem koupil si nesedl s mou převodovkou.

---------------- výlet -----------------

Takže jsem ujel asi 30km a mohu napsat toto

na 1. a 2. stupeň jsem pískání-hučení nezaznamenal.

na (3). a 4. stupeň to dělá, když se jede s kopce ↓

na 5. a 6. stupeň to dělá, když se jede s kopce ↓ či po rovině →.

Nejvíc to dělá na 6. tku s kopce ↓.

Do kopce ↑ to nedělá nikdy.

Jel jsem sám bez ženy mezivesnické cesty a slalom mezi dírami a 10km dálnice.

Zajímavosti:

Jednou to písklo krátce i na 3. stupeň když jsem dal nohu z plynu a jel skopce↓ - město 50km/h

Jednou auto začalo samovolně táhnout doprava, musel jsem držet volant, ale jak jsem trochu víc zabrzdil před kruháčem, tak se asi kolečka v převodovce domluvili a auto jelo zase krásně rovně.

Někdy tomu pískání pomohlo udělat slalom do leva a prava ... a pokračovat rovně. Na nějakou chvíli to ustalo. Třeba jsem koupil blbý olej, který si s mou převodovkou nerozumí, nebo ho má převodovka nesnáší. Jsem udělal chybu, měl jsem koupit červený Caastrol pro 6 kvaltové převodovky ...

PS: nemohl jsem to zničit tím, že jsem olej včas nevyměnil? Měl se měnit po 60.000 km a já ho vyměnil o 13.000 km později?

asd1

Nejdražší vůbec nemusí znamenat nejvhodnější.. Dej to co tam patří.

Hlavně do převodovky na GL4 nenalej GL5 a radši ani GL4+, tam "lepším olejem" naopak převodovku zničíš (materiál synchronů se nekamarádí s "lepšíma" aditivama v oleji)

A nepíská ti náhodou brzda? Sahni na kotouč jestli nehřeje, a můžeš zkusit odbrzdit nuceně (odtahnout desky, stačí minimálně) a jet bez brždění, jestli pískání zmizí...

Ano, děkuji, .. brzdy jsou na jedné straně K.O. Už jsem objednal desky, zítra tu budou. Stávající stav je žalostný - Jedna deska úplně tenká druhá jak nová. Dle mechanika se musí promazat nějaké klouzavé tyčky a obrousit hrany kotouče

S tím olejem jsem to slyšel naopak, že tam kam patří GL-5 se nesmí nalít GL-4, protože údajně GL-4 je v podstatě 10W-40. GL-5 má dvojnásobek aditiv a supekluznost. GL4 je údajně olej na mazání šikmého ozubení převodovek,

Mám tam 2,4L GL-4 ... muselo se rozdělat půl auta.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]