Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Žárovky po výměně probliknou, ale nesviti

Od: expl1cit odpovědí: 18 změna:
Zdravim,
Všiml jsem si, že mi nesvítí zadní koncové a zadní mlhové světlo na Octavii 2 (jakoby odshora 1. a 4. žárovka, P21/4W). Tak jsem dnes tyto žárovky vyměnil, ale když zapnu světla, tak tyto dvě žárovky lehce probliknou a pak hned zhasnou. Kde by mohl být problém, po čem jít? Zkontrolovat ukostření, jestli nejsou zoxidované kontakty, něco jiného?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar dabel

Zkontroluj zda máš všude správný žárovky stačí abys měl někde watově slabší či silnější žárovku a ty canbus jednotky to nepoberou a vypnou přívod k daný žárovce
Nemáš tam místo 21\4w třeba 21/5w?
Nebo dvouvlaknovou žárovku danou na pozici jednovláknový nebo tu dvouvláknovou otočenou?

octaviaclub.cz/...

expl1cit
hodnocení

No prostříknul jsem to sprejem na kontakty a ta mlhová se chytla a svítí naplno, ale na maxidotu furt svítí chyba té úplně spodní - zkontrolujte zadní brzdové světlo. Žárovku tam mám správnou, i přímo na tom plastokovovém držáku žárovek je uvedeno, že tam patří P21/4W na obě ty pozice. Tak jedině mě napadá to ještě zitra pořádně prostříknout a pročistit ty kontakty, ona totiž už konečně svítí, bohužel ale slabě, takže z toho důvodu se po chvíli rozsvítí na maxidotu kontrolka žárovky. Kdyby to pročištění kontaktů nepomohlo, je ještě něco co by to mohlo být? Pojistky jsem kontroloval a jsou v pořádku
Je možny že maš oxidaci na kontaktech v samotné patici světla ja to řešim jehlovim pilníkem a přejed i kontakty konektoru samotnýho světla
Kontakty mírné naohejbej a až pak vem kontaktolem

 

hodnocení

0x

Koupil jsi kvalitní žárovky? Už jsem zažil dvouvláknové starline, kdeod výroby byla obě vlákna zkratována a svítila vždy současně. Kupte Osram nebo lépe Philipsky.

expl1cit
hodnocení

Koupil jsem bosch

Bosch není výrobcem. To je úplně stejný přebal jako Starline, VIKA,atd...

Alternativou ve výrobcích žárovek je Hella, Tungsram,atd... ne Bosch.

Ty případy vadných žárovek jsem měl. Dokonce po nahřátí jednoho vlákna začalo svítit druhé a blblo zapínání obrysových světel s brzdovkou. Jsem půl dne hledal závadu na autě a pak šmejd žárovka.

expl1cit

no naštěstí u obou žárovek svítí vlákno jen jedno, takže v tomto by snad problém být neměl. Zkusím odpoledne projet ještě ty kontakty, jak říkám, svítí už obě dvě, jedna normálně a druhá slabě, takže se mi po minutě jízdy rozsvítí kontrolka žárovky na maxidotu.

Projdi i kostry. Hnědej drát. Popř. máš tažné?

Žárovky si prohoď mezi sebou, zda slabě svítí žárovka nebo tam jde malé napětí a je závada za žárovkou v kabelech a konektorech.

expl1cit

Tažné nemám. Jak přijdu odpoledne z práce, zkusím se s tím pohrát a dám vědět.

Jj, určitě dej. Bude to zajímavé, čím to nakonec bylo ;)

expl1cit
hodnocení

Rozdelal jsem patici od konektoru a jeden kontakt evidentně vedoucí k tomu zadnímu brzdovému světlu úplně spálený, a to jak na patici, tak na konektoru. Ta žárovka svítí prostě trochu, ale ne na max. Zkoušel jsem to šmirglovat, poškrkat pilníkem, prostříknout kontaktolem, ale oživit se mi to nepovedlo. Viz foto 1. Každopádně když se podívám zezadu, pomalu nepoznám mezi levým a pravým světlem rozdíl (Viz foto 2), bohužel maxidot rozdíl pozná a zhruba do minuty od rozsvícení se mi ozve. Moje otázka zní: pokud bych to chtěl vyřešit, bude potřeba koupit novou patici + nový konektor? Daj se vůbec z toho konektoru nějak dostat ty dráty? Moc to totiž nevypadalo, jak kdyby to bylo nalisovaný mi to přišlo. A otázka číslo 2: šla by ta chyba žárovky vymazat trvale přes diag, nebo to bude otravovat, dokud neudělám věci v otázce číslo 1?
Žárovky po výměně probliknou, ale nesviti
Žárovky po výměně probliknou, ale nesviti #2

Chyby se mažou přes VAG. Pokud závada netrvá, tak travle zmizí i z historie smazáním diagem.

Patice žárovek se musí vyměnit celá.

Konektor se pochopitelně rozdělává. Ze strany drátu se otevře jak kapota. Něco jak kufr na sedanu taková menší půlka. Tím se na konektoru odjistí z 1/2 zadky pinů.

Předky jednotlivých pinů pak jistí háčky v každém kontaktu co jsou přímo součástí kontaktu. Musí se vypíchnout. Jak na to, lze tady i zapomocí vhodně upravené kancelářské svorky.

poradte.cz/...

Piny jsou typu JPT. Junior power timer. Musíš vybrat ty, které jsou pro správný průřez drátu (liší se délkou těch uší ve žlábcích pro krimp) a podle toho, zda jdou do vodotěsného konektoru nebo do běžného jako máš ty. Poznáš podle konce pro drát, kde jsou uši do tvaru kruhu pro špuntík nebo jsou uši stejné jako ty přední uši pro odizolovanou část vodiče. Co vím, tak spousta sraejch elektrikářů ani nepozná a neví co a jakej a mastí tam jakejkoliv JPT nebo neorigo ISO čínskej s jedním vypichovacím háčkem a bez pružinkové klece, která pomáhá tlačit kontakty k sobě. To je největší hrůza, ale co naděláš.

Odkazy na materiál:

takto viz fotky vyklopíš zadek a viz odkaz poradte v textu vypícháš piny

skoda-dily.cz/...

Tady jsou piny

tme.eu/...

expl1cit
hodnocení

Díky za návod, takže jestli to dobře chápu, je potřeba koupit jen patici + piny? Svorkovnici stačí rozdělat a odemknout? Premyslim, že se zkusím podivst zitra na vrakáč, kdyby tam měl jsk patici tak svorkovnici za nějakou normální cenu, tak to vezmu rovnou obojí, ať se s tím nemusím babrat.

Pokud není rozteklá od pinu teplem, tak tělo patice lze použít znovu. Na piny jsou potřeba kleště. Nejprve si to zkus nanečito, pokud jsi to nikdy nedělal.

Viz video musíš využít více otvorů kleští a i případně půl otvoru na správné precizní natvarování

Vše podle průřezu drátu, velikosti pinu a správné kompatibilitě pinu a drátu (třeba pin pro velké dráty a přitom máš střední či menší vodič,atd...).

 

expl1cit
hodnocení

Jejda to vypadá., že by to byla docela je*ačka, no zkusím nejdřív ty vrakáče, jestli mají patice a svorkovnice.

Vrakáče se ti budou snažit prodat možná celou lampu a kabelové svazky vůbec netahají z aut co vím. Chodím jen na vrakáče, kde si vše vymontuješ sám a to je úplně jiné.

Omrkni si ceny. Jak na svorkovnici, tak na patici najdeš číslo dílu. To si vygoogli.

expl1cit

prosímtě, tak to nevypadá, že by to bylo tou paticí nebo konektorem. Zkusil jsem ten vadný spálený kontakt šroubovákem vytáhnout, očistit, promazat kontaktolem, všiml jsem si, že na něm je malá dírka, tak jsem tam připájil kousek drátku a zapojil zpět ke konektoru. Do toho opáleného konektoru na svorkovnici jsem taky vložil kousek drátku, aby to vodilo. Bohužel po 45 vteřinách se kontrolka žárovky rozsvítí zase, tak jsem zkusil ještě odříznout kousek objímky hnědého drátu a pomocí jiného drátku spojit s patřičným kontaktem na patici, ale nic to nedělá. Takže nevíš, v čem by mohl být problém, když to není ani na patici, ani na svorkovnici? Jak to má vyřešený ten svazek?

gumi

Co ty kostry? Měřil jsi je?

Žárovky už jsi vyměnil za Philipsky?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]